SONDAJ pe platformă imobiliară: 40% dintre cei care vor să își schimbe locuința sunt hotărâți să facă acest pas în următoarele luni. Criteriile luate în calcul în cazul unei achiziții

SONDAJ pe platformă imobiliară: 40% dintre cei care vor să își schimbe locuința sunt hotărâți să facă acest pas în următoarele luni. Criteriile luate în calcul în cazul unei achiziții
scris 21 mar 2018

Aproape 40% dintre respondenții unui sondaj online, efectuat pe o platformă de anunțuri imobiliare, care vor să își schimbe locuința spun că intenționează să facă efectiv acest pas în următoarele luni, iar peste 95% dintre aceștia își doresc să se mute în aceeași localitate.

Studiul a implicat 1.050 de respondenți cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, 50% femei și 50% bărbați. 

Astfel, în urma unui sondaj efectuat de Storia.ro și D&D Research, s-a constatat că 39,5% vor să își schimbe locuința în următoarele 6-12 luni, principalele motive aflate la baza acestei decizii având legătură cu intenția de a achiziționa o locuință proprie (37,9%) și cu nevoia de a dispune de un spațiu mai generos (25,8%).

Întrebați dacă sunt interesați să cumpere sau să închirieze, cei mai mulți respondenți au ales prima variantă (62,3%). Majoritatea românilor caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% își doresc o casă aflată în afara unui cartier rezidențial. Ceilalți se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau își doresc o casă aflată într-un cartier rezidențial (7,2%).

Amazon a depășit Alphabet, compania mamă a Google, ca valoare de piață și ocupă locul 2 în Top-ul celor mai valoroase companii din lume CITEȘTE ȘI Amazon a depășit Alphabet, compania mamă a Google, ca valoare de piață și ocupă locul 2 în Top-ul celor mai valoroase companii din lume

Aproape toți respondenții (95,8%) intenționează să se mute în același oraș, iar 67% în același cartier în care locuiesc la ora actuală.

Criteriile de care țin cont românii atunci când caută o locuință nouă - dincolo de buget, se referă la zonă (47,8%), suprafața utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafața totală sau construită (26,5%) și la facilitățile din preajma locuinței (22,9%). Anul construcției, accesul la o parcare, apropierea de stațiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor și compartimentarea sunt alte criterii amintite de către respondenți.

61,4% dintre respondenți au declarat că folosesc site-urile de anunțuri imobiliare atunci când își caută o nouă locuință, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni și cunoștințe. În ceea ce privește subiectul căutărilor, respondenții au amintit: informații financiare (63,4%), informații generale (61,1%), informații despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
locuinta
casa noua
sondaj