Stihl România a avut afaceri cu 10% mai mari anul trecut, dar reclamă piața produselor piratate

Stihl România a avut afaceri cu 10% mai mari anul trecut, dar reclamă piața produselor piratate
Cristina Dobreanu
Cristina Dobreanu
scris 22 mar 2016

Afacerile producătorului de motounelte agricole Stihl au ajuns, anul trecut, la aproape 120 de milioane de lei (26,9 milioane de euro), o creștere cu 10% față de 109 milioane de lei (24,5 milioane de euro) cât a raportat pentru 2014. Pentru acest an, compania așteaptă un avans al afacerilor cuprins între 5% și 10%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Anul 2015 a fost unul bun. Am avut o creștere a cifrei de afaceri cu 10%, venind în principal de la gama de motofierăstraie, care reprezintă circa 30% din afaceri", a spus directorul general al companiei, Ioan Mezei.

Potrivit acestuia, creșterea vânzărilor Stihl a fost susținută de trendul ascendent înregistrat de piața națională, dar și de reducerea TVA care a făcut ca încrederea consumatorului să crească.

Ioan Mezei a explicat că, pentru acest an, așteaptă o creștere între 5-10% a afacerilor, însă consideră că una dintre principalele provocări ale acestui an este concurența neloială.

"Circa 20.000 de unități sunt produse piratate. Ele reprezintă 10%-15% din piața națională, estimată la 120 de milioane de euro", a mai spus Mezei.

Unica Sport din Republica Moldova, primul chiriaș al clădirii C din Green Court Bucharest, dezvoltat de Skanska CITEȘTE ȘI Unica Sport din Republica Moldova, primul chiriaș al clădirii C din Green Court Bucharest, dezvoltat de Skanska

Pe fondul creșterii afacerilor, compania a demarat, în 2014, o campanie de modernizare a rețelei de magazine, pentru care a alocat 5 milioane de euro. Din cele circa o sută de magazine care urmează să fie remodelate în acest an, 49 ar urma să fie magazine de referință (flagship stores) ceea ce presupune un nivel superior de amenajare valabil doar pentru magazinele care au minim 80 metri pătrați.

"Până anul viitor, avem planificată inaugurarea a 49 de astfel de spații, în 2-3 ani numărul acestora putând să ajungă la 60", a mai spus Mezei.

Rețeaua Stihl din România este formată din 200 de dealeri, care operează 300 de magazine și spații de service.

La nivel internațional Stihl a anunțat în 2015 o creștere de 10,4% la opt luni, atingând o cifră de afaceri  de aproximativ 2,3 miliarde de euro. Compania germană intenționează să investească 1 miliard de euro în dezvoltare până în 2018. Stihl are, la nivel mondial, peste 14.200 angajati, deține 6 fabrici, 34 de centre naționale de vânzare, fiind în contact cu 120 de importatori și având o prezență în 160 de țări.

Principalul competitor al Stihl este Husqvarna, însă pe piața locală mai activează și jucători autohtoni, precum Ruris.

viewscnt
Afla mai multe despre
stihl romania
motounelte agricole
afaceri
remodelare magazine