Adrian Ariciu, CEO Metro România: Există o polarizare a consumului spre anumite produse sau unele categorii nu se mai dezvoltă ca înainte. Produsele ready to eat și ready to drink vor crește ca și cotă de piață

Adrian Ariciu, CEO Metro România: Există o polarizare a consumului spre anumite produse sau unele categorii nu se mai dezvoltă ca înainte. Produsele ready to eat și ready to drink vor crește ca și cotă de piață
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 10 aug 2022

Consumul alimentar, care este și motorul economiei românești, va continua să crească în perioada următoare, în pofida inflației, spune Adrian Ariciu, CEO al retailerului german cash & carry Metro România, care deține 30 de centre de distribuție la nivel național, inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Poate nu va crește cu două cifre cât a fost în ultimii 3-5 ani, dar va continua să crească. Probabil, consumatorii vor fi mult mai atenți cu privire la ce cumpără. Credem că vor cumpăra produse mult mai responsabil, uitându-se mai mult la calitate, la ce oferă produsul respectiv vizavi de prețul plătit.

Și, dacă ne uităm la ce s-a întâmplat în alte piețe, vedem că se dezvoltă și sectorul premium, și sectorul entry price în fiecare categorie. Deci, există practic și o polarizare a consumului spre anumite produse sau unele categorii nu se mai dezvoltă ca înainte. Vom vedea o dinamică diferită”, mai spune Adrian Ariciu, pentru Profit.ro.

Producătorul semințelor și alunelor Elmas cumpără afacerea de familie românească Derpan CITEȘTE ȘI Producătorul semințelor și alunelor Elmas cumpără afacerea de familie românească Derpan

El adaugă că se resimte însă o scădere a consumului de produse nealimentare.

„Există o reticență în a achiziționa produse nealimentare cu același aplomb ca și în 2021. Achizițiile clienților din HoReCa sunt un pic mai prudente decât anul trecut. Nonfood-ul e prima categorie care ar putea fi impactată de dinamica aceasta de consum bazată pe inflație și o resimțim deja”, precizează acesta.

În schimb, Adrian Ariciu afirmă că va crește consumul de produse ready to eat și ready to drink.

„Când vorbim de conveniență, nu ne referim doar la sectorul de retail, ci și la conveniența produselor. Produsele ready to eat și ready to drink vor crește ca și cotă de piață și, nu în ultimul rând, conveniența din bucătărie. Știm cu toții că există o lipsă de personal și jucătorii din HoReCa încearcă să găsească soluții de eficientizare în ceea ce privește pregătirea preparatelor. Și atunci, aceste soluții venite în produse deja gata preparate, semipreparate, proporționate, putem să le numim conveniența produselor. Conveniența în bucătărie, a produselor, aici va fi un trend peste tot”, mai spune CEO-ul Metro România.

viewscnt
Afla mai multe despre
adrian ariciu
metro romania
ready to eat
ready to drink