"În atingerea acestui obiectiv, un partener important este Grup Șerban Holding, producător din regiunea Moldovei, care livrează cartofi pentru Lidl România și în lunile de iarnă. Acest lucru este posibil datorită investițiilor în tehnologii și soluții de depozitare și ambalare pe care producătorul le-a făcut. (…)
Prin scurtarea distanței de la fermă la raft, Lidl asigură prospețimea produselor și contribuie la reducerea emisiilor de CO₂ generate de transport", arată retailerul.
Lidl România accelerează aprovizionarea locală, pentru a oferi clienților produse locale și pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră pe întreg lanțul valoric, în conformitate cu angajamentele Science Based Targets (SBTi) și ținta Net Zero 2050, asumată de Lidl la nivel global.
În acest context, colaborarea cu Grup Șerban Holding este un exemplu de parteneriat care contribuie la un model de producție eficient, sustenabil și competitiv, aliniat obiectivelor de dezvoltare durabilă promovate de Lidl România, susține compania.

Grup Șerban Holding aplică un model de agricultură regenerativă, bazat pe tehnologii sustenabile și inovație, având o infrastructură care include cinci hale frigorifice, o unitate de sortare și ambalare complet automatizată, dar și un depozit de 5.000 mp, toate concepute pentru eficiență energetică și reducerea pierderilor alimentare. Prin aceste investiții, Grup Șerban Holding are posibilitatea de a depozita marfă pe tot parcursul anului.
Lidl România arată, de asemenea, că toți furnizorii de fructe și legume ai companiei, inclusiv Grup Șerban Holding, dețin certificarea GLOBAL G.A.P., recunoscută internațional pentru producția agricolă realizată în condiții sigure și sustenabile. Aceasta acoperă aspecte precum siguranța alimentară, igiena, trasabilitatea, utilizarea responsabilă a pesticidelor, managementul integrat al dăunătorilor, protecția solului, condițiile de muncă și bunăstarea angajaților, reducerea pierderilor și a poluării, precum și utilizarea eficientă a apei și a energiei.
Grup Șerban Holding (GSH), listat la BVB sub simbolul GSH, a anunțat recent că va înregistra în acest an o scădere a cifrei de afaceri, de la 120 de milioane de euro anul trecut, evoluție explicată de companie prin reducerea intenționată a volumului de business din cauza taxei pe stâlp, în condițiile unor marje mici de profitabilitate în domeniu.
La rândul lor, reprezentanții Lidl au declarat că sunt în “căutare intensă” a unor producători români ale căror produse să fie comercializate în rețeaua din România a retailerului și chiar în magazine din străinătate, în cazul unor supraproducții.
"Pentru noi, sprijinirea producătorilor locali nu este doar un proiect punctual, este o direcție strategică. (…) Lidl are astăzi circa 500 de producători locali și am reușit ca în vârf de sezon să acoperim undeva la 73% din necesarul nostru de fructe din România și chiar mai mult am deschis hotarele anul acesta, am reușit să exportăm în 4 țări, Ungaria, Serbia, Croația și Polonia, undeva la 1.400 de tone de fructe, însemnând circa 2,1 milioane de euro. Este dovada că produsele din România pot fi competitive pe piața UE", a afirmat Otto Keul, responsabilul cu achizițiile de fructe și legume Lidl România.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Operează în prezent peste 12.600 de magazine și peste 230 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
Lidl are aproximativ 382.400 de angajați, dintre care peste 13.000 în România, unde retailerul german are deschise peste 380 de magazine și 6 centre logistice.
Grup Șerban Holding este un grup de firme cu capital românesc, care și-a început activitatea în Onești, în 1994. Structura grupului este integrată și are următoarele domenii de activitate: agricultură, comerț cu cereale, plante oleaginoase și legume, creșterea păsărilor, panificație, patiserie-cofetărie, alimentație publică (lanț propriu de magazine – Băcăniile Șerban), distribuție și transport.















