Analiști, despre ediția Black Friday din acest an: Va fi, probabil, ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm. Teama de scumpiri este catalizatorul febrei cumpărăturilor din acest an

Analiști, despre ediția Black Friday din acest an: Va fi, probabil, ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm. Teama de scumpiri este catalizatorul febrei cumpărăturilor din acest an
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 nov 2022

Încasările generate cumpărăturile realizate de către români, în ediția din acest an a „Black Friday”, vor depăși 400 de milioane de euro, după ce, în 2021, suma a fost în jurul a 350 milioane de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit unei analize de specialitate, cea de-a 12 ediție a „Black Friday” debutează, în România, sub auspiciile inflației, însă „teama de scumpiri va genera, în mod paradoxal, una dintre cele mai bune perioade de shopping din ultimii ani” și „va fi, probabil, ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm”.

Google vă va arăta ce produse sunt la reducere. Etichetă specială CITEȘTE ȘI Google vă va arăta ce produse sunt la reducere. Etichetă specială

Estimările Frames relevă faptul că, după un an 2021 în care Black Friday a generat încasări de aproximativ 350 milioane de euro (la nivelul întregii luni noiembrie/online&offline), în 2022 s-ar putea depăși borna de 400 milioane de euro.

„Teama de scumpiri este catalizatorul febrei cumpărăturilor din acest an. Va fi o adevărată vânătoare de promoții, de prețuri mai bune la aproape toate tipurile de produse și servicii, de la îmbrăcăminte și încălțăminte la electronice, electrocasnice, produse de beauty, alimente și băuturi. Focusul majorității clienților va fi pe cumpărarea unor produse de care au nevoie sau despre care se gândesc să le cumpere acum până să se scumpească”, notează analiza Frames.

În ceea ce privește valoarea medie a coșului de cumpărături, în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, față de 450 de lei cât a fost anul trecut.

Companiile din zona de retail (fashion, IT&C, bricolaj, beauty, food etc.), cu care compania de consultanță Frames colaborează susțin că în preferințele vânzărilor de „Black Friday 2022” se vor afla produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte, alături de cele din zona de Beauty.

„Sondajele de opinie făcute în rândul clienților arată că mulți dintre ei vor încerca, de Black Friday, să cumpere la prețuri mai bune cadourile de Moș Crăciun, fie că vorbim de îmbrăcăminte, parfumuri sau produse de machiaj. Asta în condițiile în care majoritatea se așteaptă ca de sărbători, prețurile să crească semnificativ. Focusul pe sărbătorile de iarnă va aduce un plus de vânzări și pentru produsele alimentare neperisabile necesare pentru masa de Crăciun, de la ingridientele pentru cozonac la băuturi și dulciuri. O altă zonă care anunță vânzări foarte bune este cea a produselor de încălzire a locuințelor”, afirmă analiștii.

În 2021, piața comerțului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 11% față de 2020, vânzările de la nivel local reprezentând jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, potrivit unui studiu Ecommerce Europe și EuroCommerce.

Previziunile pentru 2022, pe acest segment de vânzări, arată o valoare de peste șapte miliarde de euro.

În acest context, în acest an, specialiștii susțin că numărul comenzilor realizate de pe telefonul mobil va crește cu cel puțin 15%, după ce, în 2021, comenzile de „Black Friday” de pe telefonul mobil le-au depășit pe cele de pe desktop (64,1%), iar procentul din valoarea totală a comenzilor a trecut de 56,2%.

În România, ziua de „Black Friday 2022” a fost stabilită pentru data de 11 noiembrie.

viewscnt
Afla mai multe despre
black friday
reduceri