Retailerii americani, precum Walmart și Costco, încearcă să-și diversifice aprovizionarea cu haine din India pentru a evita tarifele mai mari impuse Chinei și Bangladeshului, însă producătorii locali, precum Raft Garments din Tiruppur, se confruntă cu o criză acută de muncitori calificați, relatează Reuters.
India, al șaselea cel mai mare exportator global de textile, ar urma să fie taxată cu 26% de la 1 iulie, mai puțin decât Bangladesh (37%), Vietnam (46%) sau China (145%). Această diferență ar putea face produsele indiene mai competitive, însă costurile ridicate și lipsa de muncitori amenință să compromită oportunitatea, scrie News.ro.

Tiruppur, care generează o treime din exporturile de îmbrăcăminte ale Indiei (16 miliarde de dolari anual), are nevoie urgentă de peste 100.000 de muncitori. Deși unii producători, precum Cotton Blossom, au creat centre de instruire în alte state, majoritatea muncitorilor migranți pleacă după doar câteva luni.
India are fabrici de dimensiuni mai mici decât Bangladesh – în medie 600-800 muncitori față de 1.200 – și costuri mai mari cu forța de muncă (180 $/lună vs. 139 $ în Bangladesh). De asemenea, normele stricte privind orele suplimentare și condițiile de lucru limitează flexibilitatea producției.
Raft Garments produce 12 milioane de articole pe an cu doar 250 de angajați, dar o nouă comandă de 3 milioane de unități din SUA ar putea forța extinderea operațiunilor.

Walmart a dublat importurile din India în aprilie comparativ cu anul trecut, dar negocierile de preț sunt tensionate. Clienții americani cer prețuri similare cu cele din Bangladesh, ceea ce pune presiune pe producătorii indieni.
”Toată lumea vrea să egalăm prețurile din Bangladesh. Acolo e blocajul”, a declarat Sivasubramaniam, directorul Raft Garments.