ANPC introduce o strategie prin care agenții economici pot cere să fie controlați de comisarii instituției. Dacă vor fi găsite nereguli, aceștia nu vor fi amendați, ci au un termen să remedieze deficiențele

ANPC introduce o strategie prin care agenții economici pot cere să fie controlați de comisarii instituției. Dacă vor fi găsite nereguli, aceștia nu vor fi amendați, ci au un termen să remedieze deficiențele
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 nov 2022

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat introducerea unei strategii prin care agenții economici pot cere să fie controlați de comisarii instituției, iar dacă vor găsi nereguli, aceștia nu vor fi sancționați, ci au un termen să remedieze deficiențele constatate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

ANPC a transmis, joi, printr-un comunicat de presă, că a inițiat în premieră, în acest domeniu de activitate, după modelul practicat de alte instituții ale statului, strategia specială de pregătire a operatorilor economici, prin control de fond voluntar inițiat de aceștia, care va intra în vigoare la 15 noiembrie 2022.

Italia va majora plafonul pentru plățile în numerar CITEȘTE ȘI Italia va majora plafonul pentru plățile în numerar

ANPC a precizat că procedura trebuie să urmeze câteva etape. Astfel, mai întâi agenții economici trebuie să depună o cerere către comisariatul regional pentru protecția consumatorului pe raza căruia are sediul social al companiei. Această cerere trebuie să conțină datele de identificare ale operatorului economic: denumirea, adresa sediului social și a tuturor punctelor de lucru (inclusiv a depozitelor), specificul activității prestate. Apoi, comisariatele regionale care primesc cererea vor comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus solicitarea și, în măsura în care este finalizată, și fișa de control care va conține obiectivele acțiunii de verificare.

ANPC a menționat că prioritate în procesarea cererilor vor avea operatorii economici din domeniile: HORECA, comerțul de produse alimentare, prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor.

“În urma acestei acțiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancționat, în cazul în care comisarii vor constatata neconformități, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuție, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficiențelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor. Pentru că instituția noastră nu poate promova acțiunile unui operator economic sau a altuia, pentru a nu fi acuzată de părtinire, în aceste cazuri, va face publice datele și imaginile de dinainte și de după control, precizând că, din punctul de vedere al ANPC, condițiile de lucru ale operatorului respectiv au fost aduse la normalitate, conform legislației în vigoare, în domeniu”, a explicat ANPC.

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
comisari