Apple a susținut de una singură creșterea vânzărilor de smartphone-uri în timpul festivalului, încheiat pe 11 noiembrie, după mai bine de o lună de promoții pe cele mai mari platforme de comerț electronic din țară.
Gigantul american a avut o cotă de 26% din vânzările totale de smartphone-uri pe parcursul evenimentului, care au crescut cu 3% față de anul precedent, potrivit unei analize a firmei de cercetare Counterpoint, citate de Reuters.
Excluzând Apple, vânzările de smartphone-uri de Ziua Celibatarilor au scăzut cu 5%, “reflectând un mediu de consum prudent, golit de avânt”, potrivit Counterpoint.
Cererea pentru iPhone 17 a fost deosebit de puternică, notează firma de cercetare.
Huawei a înregistrat cel mai mare declin dintre mărcile majore, cota sa scăzând la 13% din vânzări, față de 17% anul trecut.
Modelul său flagship Mate 80, lansat la începutul acestei săptămâni, nu a intrat în perioada de vânzări.
Cunoscută și ca “11.11”, Ziua Celibatarilor este o sărbătoare creată în anii ‘90 în replică la Valentine’s Day de studenții Universității chineze din Nanjing. În 2009, sărbătoarea a fost adoptată de Alibaba, care a transformat-o în cel mai mare festival de cumpărături online, la care au aderat ulterior și alte companii.
Deși ediția din acest an nu a suscitat un interes ridicat din partea consumatorilor, vânzările din timpul festivalului (pe toate platformele online) au crescut la 1,7 trilioane de yuani (240 de miliarde de dolari), de la 1,44 trilioane de yuani în 2024, conform furnizorului de date Syntun.
Apple ar urma să livreze aproximativ 243 de milioane de iPhone-uri în 2025, față de cele 235 de milioane de smartphone-uri estimate pentru Samsung. Cota de piață a Apple ar ajunge astfel la 19,4%, în timp ce Samsung ar coborî la 18,7%.
Succesul Apple este alimentat de lansarea seriei iPhone 17 din septembrie, care a avut un sezon de vânzări de sărbători considerat ”excepțional”.
În primele patru săptămâni de la lansare, vânzările din SUA ale seriei iPhone 17 (inclusiv iPhone Air) au fost cu 12% mai mari decât cele ale seriei iPhone 16 (fără modelul 16e).
În China, creșterea a fost de 18% în aceeași perioadă.














