Auchan nu renunță și continuă procesul din România pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut

Auchan nu renunță și continuă procesul din România pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut
scris 18 ian 2022

Auchan Romania a decis să continue procesul prin care a contestat o amendă de 36,563 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018. Amenda a fost aplicată cu argumentul că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri. Prin înaintarea unei cereri de recurs, compania a contestat o hotărâre a Curții de Apel București din august 2020, care a respins demersul retailerului.

În afară de Auchan România, care a primit cea mai mare amendă, Consiliul Concurenței a mai sancționat Carrefour România - 26.995.645 lei (5,79 milioane euro), Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) - 5.984.053 lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) - 3.930.920 lei (843.599 euro), Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei (383.236 euro) și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei (9.252 euro).

Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

Protecția Consumatorului a intrat în Lidl. Magazin închis până la 6 luni. \ CITEȘTE ȘI Protecția Consumatorului a intrat în Lidl. Magazin închis până la 6 luni. "Este intolerabil să găsești insecte congelate într-o vitrină despre care reprezentantul operatorului economic spune că sunt igienizate la fiecare două zile."

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016.

În urma investigației au fost sancționate atât încălcarea regulilor naționale, cât și cea a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul ar fi stabilit un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.

Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.

Planul Altex - cel puțin 10 noi magazine CITEȘTE ȘI Planul Altex - cel puțin 10 noi magazine

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.

În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.

Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

Auchan Romania a raportat un business de 5,55 miliarde de lei în 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
auchan
consiliul concurentei
amenda
instanta