McDonald's vrea să vândă aproape 3.000 de restaurante din Asia

McDonald's vrea să vândă aproape 3.000 de restaurante din Asia
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 apr 2016

Lanțul de restaurante de tip fast-food McDonald's intenționează să cedeze aproximativ 2.800 de restaurante din Asia unor firme de private equity, printre care Bain Capital, MBK Partners, TPG Capital Management, precum și conglomeratului chinez China Resources, urmând ca acestea să dețină restaurantele în sistem de franciză, au declarat pentru Reuters surse din apropierea discuțiilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Gigantul american a decis să adopte un nou model de afaceri în Asia, regiune în care concurența în rândul marilor lanțuri de restaurante s-a intensificat, prin găsirea unor parteneri care să dețină restaurantele în sistem de franciză. Mai mulți alți operatori globali de restaurante au făcut trecerea la modelul de franciză, iar McDonald's și-a fixat obiectivul pe termen lung de a deveni o companie în care sistemul de franciză să ajungă la 95%.

Potrivit surselor, McDonald's a angajat banca americană Morgan Stanley să se ocupe de vânzarea restaurantelor sale din China, Hong Kong și Coreea de Sud, urmând ca procesul oficial să demareze în aproximativ o lună. Până atunci, va fi redactată o listă a posibililor parteneri pe care îi vor contacta pentru a participa la procedura de licitație.

Românii sunt chemați să muncească în Germania la Europa Park și McDonald\'s CITEȘTE ȘI Românii sunt chemați să muncească în Germania la Europa Park și McDonald's

Partenerii care vor fi selectați vor deține o participație majoritară la restaurantele de pe fiecare piață și vor fi responsabili pentru viitoarele cheltuieli de capital. În schimb, McDonald's va primi o plată unică și redevențe care, în mod normal, variază între 3 și 5% din cifra anuală de afaceri.

McDonald's nu oferă cifre detaliate privind veniturile înregistrate în fiecare țară în parte. Pe piața din China, McDonald's este al doilea lanț de restaurante fast food după Yum! Foods care operează lanțurile de resturante Taco Bell, KFC și Pizza Hut.

McDonald’s România a majorat salariul brut de intrare în companie cu 21%, la 1.450 lei CITEȘTE ȘI McDonald’s România a majorat salariul brut de intrare în companie cu 21%, la 1.450 lei

Pe lângă sumele rezultate de pe urma vânzării restaurantelor, operațiunea va permite McDonald's să-și reducă cheltuielile de capital, care anul trecut s-au ridicat la 2,6 miliarde de dolari. De asemenea, McDonald vrea să vândă și o participație importantă la divizia sa din Japonia, dar deși o serie de firme precum Bain Capital, Permira și MBK au depus oferte deocamdată nu este clar dacă se va ajunge la un acord. McDonald's deține o participație de 49,99% la divizia sa japoneză McDonald's Holdings și intenționează să-și reducă participația la aproximativ 20%.

În România, McDonald's este lider al pieței restaurantelor, cu 67 de restaurante în 21 de orașe. Până în prezent, McDonald's a investit peste 700 de milioane de lei în România, are 4.000 de angajați și primește zilnic peste 180.000 clienți.

Sursa:Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
mcdonald's
china
franciza
cedeze
asia