Philip Morris International, anunț la București: Am urcat pe locul al doilea în topul companiilor FMCG; impactul economic al activităților companiei este de aproape 1 miliard de dolari

Philip Morris International, anunț la București: Am urcat pe locul al doilea în topul companiilor FMCG; impactul economic al activităților companiei este de aproape 1 miliard de dolari
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 26 mai 2022

Impactul economic al activităților derulate de Philip Morris International (PMI) în România a totalizat, în 2020, 4,4 miliarde de lei, echivalând cu 0,42% din PIB, iar PMI a ajuns al doilea cel mai mare jucător de pe piața FMCG, a anunțat compania.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Valoarea directă generată de PMI în economie a fost de 604 milioane lei, efectele indirecte au însumat 435,1 milioane lei, cele induse – 302,1 milioane lei, accizele – 1,85 miliarde lei, TVA – 582 milioane lei, iar marjele de retail 604 milioane lei, potrivit studiului „Impactul economic al Philip Morris International în România – Contribuția Philip Morris International la crearea de valoare și dezvoltarea durabilă în România”, realizat de Strategic Thinking Group pentru a urmări evoluția principalilor indicatori aferenți activității companiei la nivelul perioadei 2016-2020.

„Investițiile de aproape 500 de milioane dolari realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producție de ultimă generație pentru consumabilele pentru IQOS și alte produse fără fum. Astăzi, peste 90% din producția fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de țări de pe cinci continente. Și nu ne oprim aici. Investim alte 100 de milioane de dolari până la finalul anului 2023”, a declarat Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România.

În funcție de cifra de afaceri consolidată din 2020 – 3,43 miliarde de lei, PMI s-a plasat pe locul al doilea în topul celor mai mari companii din domeniul FMCG.

Vânzările de produse PMI în România au generat, în 2020, accize de 1,9 miliarde lei și TVA de 0,6 miliarde de lei, sume care reprezintă 6%, respectiv 1% din totalul accizelor, respectiv al taxei pe valoare adăugată colectate. Sumele virate de companie la bugetul de stat reprezintă circa 1,7% din încasările fiscale ale guvernului.

În Italia, unde PMI are o cotă de piață puternică, grupul a investit 1 miliard de dolari în producție, iar un studiu similar celui derulat în România a arătat că impactul în economie a fost de 0,5% din PIB, a anunțat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

“Constatăm că impactul este apropiat. Mai mult, în Italia economiștii au luat în calcul și exporturile, pentru studiul nostru nu”, spune Bucurenci.

În 2021, fabrica de la Otopeni a exportat produse de 718 milioane euro. De altfel, 90% din producția unității este livrată pe piețe externe, în peste 50 de state.

Macroeconomistul Laurian Lungu, șeful echipei de cercetare, a afirmat că impactul în economie a crescut semnificativ în cazul PMI, față de anul 2016, înainte de începerea investițiilor la Otopeni. El a explicat că impactul valorii adăugate a PMI în economie a fost estimat printr-o procedură standard, care vizează cuantificarea a trei tipuri de cheltuieli efectuate de companie - impactul direct, care include salariile, impozitele și profiturile generate, impactul indirect (care estimează efectele apărute pe lanțul de furnizori al PMI, ca rezultat al activităților companiei) și efectul indus, care cuantifică impactul mai larg în economie, determinat de cheltuirea salariilor, atât de către angajații PMI, cât și de către salariații companiilor din lanțul de  furnizori în alte sectoare economice, cum ar fi comerțul sau serviciile.

O altă concluzie a studiului este că, la PMI, productivitatea muncii este de 3,5 ori mai mare față de media la nivel național, tot ca urmare a investițiilor realizate la Otopeni, care au adus valoare adăugată.

Compania are 1.178 de angajați (de la doar 858 în 2016), cu un salariu mediu brut de 1,7 ori mai mare față de salariul mediu brut pe economie.

La PMI, femeile câștigă cu 13% mai mult decât bărbații, spre diferență de media națională, unde apare o ecart de 2% în plus pentru salariații bărbați.

“Este o dovadă că luăm foarte în serios politicile care țin de egalitatea de șanse și diversitate. Astfel, 45% din posturile de conducere sunt ocupate de femei – este foarte mult, mult chiar și față de grupul PMI, care și-a propus ca țintă ca 40% din funcțiile de conducere să fie ocupate de femei”, a spus Bucurenci.

Investițiile de 100 de milioane de dolari programate pentru 2022-2023 vizează mărirea capacităților de producție și proiecte care țin de sustenabilitate, astfel ca impactul fabricii asupra mediului să fie cât mai redus, cu amprentă netă zero de carbon în 2024.

Bucurenci spune că producția de țigarete tradiționale la Otopeni este acum extrem de redusă și că fabricarea acestui tip de produse continuă doar dintr-o “chichiță fiscală”.

Anterior, Philip Morris a anunțat că va opri în următorii 2 - 3 ani producția de țigări la fabrica din Otopeni, unitatea urmând să se concentreze exclusiv pe produsele din tutun încălzit, fără ardere și fără fum, considerate de producători mai puțin nocive față de tradiționalele țigări.

viewscnt
Afla mai multe despre
pmi impact economic