Philip Morris va opri producția de țigări la fabrica din Otopeni și se va concentra exclusiv pe produsele din tutun încălzit, fără ardere și fără fum

Philip Morris va opri producția de țigări la fabrica din Otopeni și se va concentra exclusiv pe produsele din tutun încălzit, fără ardere și fără fum
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 17 feb 2022

Grupul american Philip Morris va opri, în următorii 2 - 3 ani, producția de țigări la fabrica din Otopeni, unitatea urmând să se concentreze exclusiv pe produsele din tutun încălzit, fără ardere și fără fum.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

La finele anului trecut, Profit.ro a anunțat că Philip Morris, cel mai mare producător de produse din tutun la nivel mondial, pregătește noi investiții în România, urmând să aloce, în intervalul 2022-2023, peste 100 de milioane de dolari pentru fabrica din Otopeni și să continue să dezvolte capacitățile de producție a consumabilelor pentru produsele fără fum pentru piața internă și externă.

“Cea mai recentă investiție anunțată, de 100 de milioane de dolari, își propune în următorii 2-3 ani convertirea completă a fabricii din Otopeni. Deci nu se vor mai produce țigări acolo, ci doar produse din tutun încălzit”, a anunțat acum Dragoș Bucurenci, director External Affairs Philip Morris România.

În ultimii ani, Philip Morris și-a modificat modelul de business și a ajuns să producă în special dispozitive și rezerve de tutun încălzit. Una dintre puținele fabrici pentru acestea se află la Otopeni, de unde grupul exportă în 54 de țări.

VIDEO PROFIT NEWS TV Alexandru Băloi, Director Divizia de Soluții pentru Antreprenori, Vodafone România: Pentru o afacere mică, primii pași în digitalizare înseamnă prezența în mediul online. E foarte important să poată să te găsească clienții CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Alexandru Băloi, Director Divizia de Soluții pentru Antreprenori, Vodafone România: Pentru o afacere mică, primii pași în digitalizare înseamnă prezența în mediul online. E foarte important să poată să te găsească clienții

În timp ce în Marea Britanie, Noua Zeelandă sau alte piețe se pune problema stabilirii unui calendar de interzicere a țigărilor tradiționale, existând alternative considerate cu mai puține riscuri asupra sănătății, în România tranziția către produsele fără fum este extrem de lentă, acestea acoperind acum sub 5% din vânzările totale, una dintre cele mai reduse cote din UE.

“România este foarte departe, la această cotă de sub 5%, dar acest viitor poate fi accelerat”, spune Bucurenci.

Fabrica Philip Morris din Otopeni a fost convertită începând din 2017 într-o unitate de producție a rezervelor de tutun pentru dispozitivele electronice IQOS, în urma unei investiții de aproape o jumătate de miliard de dolari.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

Fabrica din Otopeni este una dintre cele trei unități de acest tip din Europa, alături de cele din Italia și Grecia, și una dintre cele opt care există în întreaga lume. În acest moment, în fabrică lucrează aproape 1.000 de angajați, obiectivul companiei fiind transformarea acesteia într-o unitate de producție a consumabilelor pentru produsele fără fum, printre care IQOS, sistemul electronic de încălzire a tutunului dezvoltat de Philip Morris International, și lil SOLID 2.0, alternativa fără fum produsă de compania KT&G și introdusă de IQOS.

La acest moment, grupul Philip Morris este liderul segmentului de produse din tutun încălzit atât pe piața internațională, cât și pe cea din România, unde deține aproximativ 80% din categorie începând cu al treilea trimestru al anului 2021. În România, consumabilele pentru IQOS, reprezintă 3,4% din piața națională a tutunului și a produselor din tutun încălzit, raportate la același trimestru.

În paralel, Philip Morris International a început comercializarea pe piața locală a dispozitivului lil SOLID 2.0, alternativa fără fum produsă de compania KT&G și introdusă de IQOS, România fiind printre primele piețe din Uniunea Europeană în care dispozitivul este lansat.

Industria tutunului a ajuns cel mai important contribuabil la bugetul de stat, anul trecut contribuțiile principalilor trei jucători din sector depășind 17,5 miliarde de lei (3,6 miliarde de euro), reprezentând circa 10% din valoarea totală a PNRR, programul de finanțare convenit de România cu Uniunea Europeană.

viewscnt
Afla mai multe despre
philip morris
otopeni
țigări