Piața produselor de larg consum din România s-a polarizat complet, firmele de talie medie au dispărut

Piața produselor de larg consum din România s-a polarizat complet, firmele de talie medie au dispărut
scris 8 nov 2016

În ultimii șapte ani numărul companiilor de pe piața produselor de larg consum din România a scăzut cu 17% din cauza apariției unui fenomen de polarizare, ce a dus la dispariției clasei de mijloc din rândul companiilor, a declarat marți, în cadrul unei conferințe de presă, directorul general al Coface Credit Management Services, Iancu Guda, care a prezentat concluziile studiului “Analiza industriei bunurilor de larg consum cu viteză de circulație mare (FMCG)” realizat de compania internațională de asigurări de credit Coface și firma de consultanță și audit EY, în parteneriat cu Academia de Studii Economice (ASE).

"Constatăm o polarizare. Cei bogati devin mai bogați, iar cei săraci devin mai săraci. Cele mai mari 1.000 de companii dețineau 35% din economia României în 2008, iar acum aceste firme dețin 50%", a spus Guda.

Potrivit Coface, circa 70% dintre aceste companii sunt cu capital străin.  Astfel, în ultimii șapte ani veniturile companiilor din FMCG - piața bunurilor de larg consum - au crescut cu 26%, în timp ce numărul firmelor a scăzut cu 17%.

.
"Dispare pătura de miloc. Pătura de mijloc este segmentul care poate absorbi toate șocurile economice. (...) Fenomenul polarizării s-a resimțit și în FMCG", a mai spus Guda.

În contextul acestei polarizări, specialiștii susțin că, pentru a reuși în următorii cinci ani, companiile din industria bunurilor de larg consum  vor trebui să-și adapteze modelul de afaceri pentru a rămâne relevante atât pentru clienți, cât și pentru angajați.

“În acest moment există câteva tendințe destul de clare: reglementarea organizațiilor de către guverne, migrarea clienților către mediul virtual sau realizarea de achiziții și fuziuni pentru supraviețuierea sau pentru câștigarea unui avantaj strategic. Din aceste motive, companiile care se vor diferenția vor apela la automatizarea proceselor”, se arată în studiu.

Marks & Spencer închide cele șase magazine din România, argumentând că nu sunt rentabile CITEȘTE ȘI Marks & Spencer închide cele șase magazine din România, argumentând că nu sunt rentabile

Deși România înregistrează cel mai ridicat nivel de încredere în comerț pe plan regional, nu există investiții, iar situația din piață confirmă că nu există nicio strategie pe termen lung, avertizează Coface.

Încasările companiilor de pe piața produselor de larg consum (FMCG) din România au crescut cu 26% în perioada 2008-2015, potrivit studiului “Analiza industriei bunurilor de larg consum cu viteză de circulație mare (FMCG)”. În aceeași perioadă

Pentru realizarea studiului, Coface a analizat 95.000 de companii pe parcursul anului 2014, iar dintre acestea circa 75.000 de firme au fost reanalizate în 2016, dintre care 1.850 activează în sectoarele reprezentative pentru FMCG.

În 2008, cifra de afaceri totală a companiilor din FMCG era de 48,4 miliarde lei, în timp ce în 2015 veniturile firmelor analizate au crescut la 61,2 miliarde lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
produse de larg consum
coface credit management services
iancu guda