Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Fondolugar este o afacere de familie și cuprinde mai multe linii de business, de la producția și comercializarea cafelei la servicii post vânzare și cercetare – dezvoltare.
Principalul brand din portofoliu este Cafes Candelas, prezent și în România, până în prezent printr-un importator și distribuitor.

În anul 1973, frații Manuel și Ramon Alonso au achiziționat o unitate de prăjire a cafelei în orașul Lugo.
Business-ul a fost ulterior extins progresiv astfel încât, în prezent, compania are o prezență internațională și comercializează anual 6.000 de tone de cafea.
În fiecare an, circa 800 de milioane de cești de cafea Candelas sunt servite în cafenele, restaurante și lanțuri hoteliere.
Potrivit Eurostat, anul trecut, prețul cafelei în România a crescut cu 6,8%, situându-ne pe locul al doilea în Europa, după Croația.
Cafeaua devine un produs tot mai scump, atât în supermarketuri, cât și în magazinele de specialitate, motiv pentru care tot mai puțini ies la o cafea cu prietenii.

În anii trecuți, în București, de exemplu, aproape la fiecare colț de stradă apărea câte o cafenea, deschisă adesea de tineri antreprenori veniți din domenii precum IT-ul sau construcții. Mulți dintre ei, însă, nu au reușit să se adapteze la piață.
În lipsa clienților, cu prețurile în creștere și facturile tot mai mari, mulți au fost nevoiți să tragă obloanele. În paralel, vânzările de espressoare performante și de cafea sofisticată au crescut cu 30%.
În România, consumul de cafea a crescut cu 15% în ultimul deceniu și a ajuns la o medie de două kilograme și jumătate pe an de persoană.