Românii au plătit 320 milioane euro pentru achiziția de electrocasnice și smartphoneuri în primul trimestru

Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 26 mai 2016

Vânzările totale de bunuri de folosință îndelungată au urcat cu 15,2% în primul trimestru, comparativ cu perioada similară din 2015, și a atins valoarea de 521 milioane euro, sectoarele telecom, electrocasnicele mari și cele mici înregistrând creșteri între 20% și 33%, potrivit unui studiului GfK Temax. Aceste trei categorii au însumat vânzări de 320 milioane euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Primul trimestru din 2016 s-a dovedit a fi unul foarte bun pentru electrocasnicele mari, care a crescut cu aproape 26% față de perioada similară a anului trecut, până la o valoare de 102 milioane de euro.

Toate categoriile de electrocasnice mari au înregistrat rate de creștere de două cifre însă cele mai mari au fost pentru uscătoare de rufe, mașini de spălat vase și plite, arată GfK.

Bugetul la 4 luni: Încasările din taxe stagnează, dar cheltuielile cu salariile și pensiile urcă amețitor, cu 1 mld euro CITEȘTE ȘI Bugetul la 4 luni: Încasările din taxe stagnează, dar cheltuielile cu salariile și pensiile urcă amețitor, cu 1 mld euro

Vânzările de electrocasnice mici au însumat 37 de milioane de euro, cu 20% mai mari comparativ cu primele trei luni ale anului trecut. Aspiratoarele au reușit să recupereze teren în special datorită modelelor cilindrice, fără sac.

Alte segmente mai mici precum aspiratoarele verticale, de mână, tip robot și cele cu spălare au avut rate de creștere de două cifre. Epilatoarele și aparatele pentru îngrijirea părului au avut cele mai mari creșteri din cadrul sectorului.

Și sectorul telecom a avut o evoluție foarte bună în primul trimestru, datorată în special smartphone-urilor din segmentul de preț medium. Vânzările totale au însumat 181 milioane euro, în creștere cu 32,6%. Din punct de vedere al diagonalei, smartphone-urile cu dimensiuni între 5 și 5,6 inchi au avut cele mai puternice creșteri. Căștile au raportat o creștere de aproape 23%.

Românii au plătit 320 milioane euro pentru achiziția de electrocasnice și smartphoneuri în primul trimestru

Electronicele au crescut cu aproape 13%, piața televizoarelor fiind principalul motor de creștere. De asemenea, consolele de jocuri, boxele și boxele cu andocare au avut rate de creștere de două cifre. În cadrul acestor categorii, segmente precum soundbars și boxe bluetooth cu andocare au înregistrat performanțe notabile.

Piața foto și-a continuat scăderea, cu un regres de 8% în ianuarie-martie 2016. Camerele foto compacte au continuat să scadă, în timp ce vânzările de D-SLR-uri au crescut.

Și piața IT a scăzut în perioada analizată cu peste 10%, până la 98 de milioane de euro. Cererea pentru tablete a continuat să scadă. După un sfârșit de an cu o performanță bună, atât desktop-urile cât și calculatoare portabile au pierdut teren, arată GfK.

Piața de Imprimante, multifuncționale și consumabile s-a restrâns în trimestrul unu atât din cauza vânzărilor de tonere, cât și a imprimantelor care au scăzut în valoare cu o două cifre. Pe de altă parte, cartușele cu cerneală și multifuncționalele au urmat un trend pozitiv.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată.

Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK, care cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare din peste 30 de țări.

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
bunuri de folosință îndelungată
vânzări