Românii sunt cumpărători din impuls, trei din zece produse fiind luate din apropierea caselor de marcat. Ciocolata, guma de mestecat, chipsurile sau băuturile carbonatate sunt plasate strategic de retaileri pe rafturi amenajate special lângă casele de marcat.
"Cumpărăturile din impuls sunt rapide, emoționale, generate de subconștient. Sunt frecvente, de 3-4 ori pe săpămână, și generează emoții pozitive”, potrivit unei prezentări Pepsico pentru comercianții independenți prezenți la Metro Expo 2015.
Studiile despre comportamentul cumpărătorilor români realizate de companie arată că trei din zece produse sunt luate din impuls.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
De altfel, 64% din cumpărători se consideră cumpărători din impuls, 70% spun că mersul la cumpărături este o plăcere, iar 74% dintre cumpărători recunosc că ”de obicei” cumpără mai multe lucruri decât și-au propus.
Din categoria produselor cumpărate din impuls fac parte batoanele de ciocolată, guma de mestecat, chipsurile și băuturile carbonatate, în majoritate, produse care nu se află pe listă atunci când se merge la magazin, dar sunt așezare strategic lângă casele de marcat.
Motivele pentru cumpărăturile de la casa de marcat sunt: impulsul - "nu a fost pe lista de cumpărături, dar am dorit să cumpăr", comoditatea - "a fost confortabil să cumpăr în zona casei de marcat" și recompensa - "am simțit nevoia sa mă răsfăț", arată studiile Pepsico.
Femeile sunt cele care fac mai mult cumpărături din impuls (73%), însă și bărbații obișnuiesc să facă astfel de cumpărături (68%).
De asemenea, cumpărăturile de impuls sunt mai frecvente în rândul persoanelor cu venituri medii spre mici. După vârstă, persoanele între 18-25 ani (74%) și cele de 41-45 ani (72%) practică mai mult acest tip de cumpărături.
În ceea ce privește tipul produselor cumpărate din impuls, peste 60% sunt batoane de ciocolată, peste 50% gumă de mestecat, 40,9% băuturi carbonatate, 67% chipsuri, peste 60% bomboane/dulciuri și 72% biscuiți dulci.
Potrivit Pesico, în perioada sărbătorilor de Paște, Crăciun, Anul Nou, rafturile cu astfel de produse pot fi completate cu plasări secundare pentru făină, zahăr, lactate pentru plăcinte/cozonac, șampanie, sucuri, băuturi spirtoase și cafea.
În cazul altor evenimente, gen 1 și 8 martie , 1 Mai , Rusalii, Ziua Națională, Sf Andrei pot fi plasări combinate de carne, sucuri, bere, snack-uri, cafea, lactate.
În perioada iunie- august, categoriile obișnuite de impuls sunt completate de bere, lactate, fructe și legume proaspete.
Metro Cash&Carry a fost primul retailer care a intrat în România după Revoluție, în 1996. Compania are o rețea de 31 de magazine, dintre care 26 Metro Cash&Carry și 5 Metro Punct.
Metro a reluat după mai mulți ani organizarea Metro Expo, în cadrul Romexpo, o expoziție dedicată profesioniștilor din retail, care reunește 260 de expozanți și la care sunt așteptați 40.000 de vizitatori.