Roudy, Metro: Am întârziat relansarea, dar acum suntem pregătiți pentru următorii 20 de ani în România

Roudy, Metro: Am întârziat relansarea, dar acum suntem pregătiți pentru următorii 20 de ani în România
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 2 oct 2015

Metro Cash&Carry a întârziat restartarea afacerii după perioada crizei, odată cu economia României în 2013-2014, dar după circa un an de reorganizare directorul general spune că rețeaua este pregătită pentru următorii 20 de ani pe piața românească, mizând tot pe profesioniști: HoReCa și comercianții independenți.

”În 2009 am resimțit criza ca toată lumea, dar în 2013 nu ne-am restartat odată cu economia din România, iar pentru mine când am sosit (1 decembrie 2013 - n.r.) a fost o provocare. Am făcut multe vizite, am vorbit cu furnizorii, cu clienții și am constat o întârziere în Metro. Împreună cu echipa mea am făcut o analiză profundă a companiei și am spus că este un moment bun să verificăm toate procesele și să reorganizăm compania, să fim mai eficienți și mai aproape de clienți”, a declarat într-un interviu pentru Profit.ro directorul general al Metro Cash&Carry România, Gilles Roudy.

El povestește că atunci când a preluat conducerea companiei nu era atât de optimist ca acum, dar crede că a găsit linia de dezvoltare a companiei, menționând că principalul obiectiv nu a fost scăderea costurilor, ci adaptarea conceptului Metro la nevoile și realitățile pieței.

”Când am venit,  acum un an și jumătate, nu eram așa optimist cum sunt acum. Oamenii nu mai avea entuziasmul din 2004-2005, dar acum avem o linie de dezvoltare și multe lucruri de făcut. Văd piața cash&carry foarte pozitivă pentru că trăim alte vremuri: avem o reducere de TVA care va ajuta la creșterea puterii de cumpărare și la dezvoltarea afacerilor. Creșterea economică este foarte importantă. Suntem optimiști, dar nu cred că vom mai avea piața de acum 10 ani, pentru că piața este diferită, este mai matură”, spune Gilles Roudy.

Potrivit unor declarații anterioare, vânzările Metro Cash & Carry România au crescut cu două cifre, organic după reducerea TVA la alimente de la 1 iunie 2015, iar trendul rămâne pozitiv.

Roudy a arătat că, de la intrarea Metro în România, în 1996, piața de retail a parcurs trei perioade: una de pionierat, în care deschiderea oricărui magazin era o poveste de succes, apoi criza financiară din 2009-2012, care a afectat toate statele și care a însemnat și o restructurare a pieței locale, urmată de a treia în 2013-2014, când economia a început să crească.

”Companiile care nu au fost eficiente au dispărut, pentru că așa sunt perioadele de criză. Numărul comercianților independenți a scăzut cu circa 30% în ultimii cinci ani, pentru că piața a fost foarte dificilă, dar încă mai sunt foarte mulți profesioniști în toată țara. Iar acum suntem într-o perioadă de revenire, în care economia crește”, a adăugat oficialul companiei.

Șeful Metro este de părere că numărul comercianților independenți va continua să scadă, o dată prin consolidare pieței prin achiziții, iar alții vor închide pentru nu au succesori care să continue afacerea.

”Sunt proprietari maturi, care au început afacerea acum 20 de ani și nu au cui să o lase sau copiii nu vor să o preia pentru că este o afacere dificilă, un mod de viață. Consolidarea pieței este un fenomen prin care alte piețe mature au trecut deja”, a arătat Roudy.

În acest context, sectorul HoReCa va fi unul dintre focusurile Metro, Roudy fiind de părere că HoReCa va crește mai mult decât comercianții, după trendul ultimilor trei ani.

”Ceea ce observăm în România este o dezvoltare foarte bună a sectorului HoReCa, și asta o arată și studiile de piață. HoReCa este de asemenea unul dintre punctele noastre forte. Este al doilea canal la cifra noastră de afaceri, după comercianți. Este pe un trend bun și suntem încă departe de obiectivul nostru de dezvoltare pe acest segment”, a afirmat Roudy.

În același timp, Metro va continua să dezvolte serviciile de consultanță pentru comercianții independenți, pentru care a relansat conceptul ”La Doi Pași”.

”Am analizat conceptele competitorilor din comerțul de proximitate și am decis să lansăm acest concept. Credem că este un concept competitiv pentru comercianți. Conceptul va fi lansat atât în urban, cât și în rural. Vrem să creștem rețeaua de trei ori în următorii cinci ani (500 în prezent – n.r.). Avem multe cereri din partea clienților, când pot deschide”, a declarat directorul general al Metro Cash&Carry România.

Totodată, compania va începe remodelarea unei părți din magazinele cash&carry, primul fiind unul din Constanța.

Potrivit șefului Metro Cash&Carry, remodelarea depinde de profilul clienților fiecărui magazin și ar putea viza 10-15 magazine din rețeaua de 31 de unități de la nivel național.

Tot într-un orizont de cinci ani, Metro vrea să dubleze numărul fermierilor români cu care lucrează pe partea de legume și fructe, la 200.

Metro Cash&Carry este parte a grupului german Metrou și a fost primul retailer care a intrat în România după Revoluție, în 1996.  Compania are o rețea de 31 de magazine, dintre care 26 Metro Cash&Carry și 5 Metro Punct.

Compania a fost foarte afectată de criza financiară, din 2009 până în 2014, vânzările Metro Cash&Carry înregistrând un declin constant, de la 5,74 miliarde lei la 4,48 miliarde lei. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
viewscnt
Afla mai multe despre
metro
cash&carry