În cadrul parteneriatului, eMAG va utiliza platforma cloud globală a Tencent Cloud “pentru a oferi servicii online fluide și cu o disponibiliate ridicată, pentru a menține cele mai înalte standarde de protecție privind datele clienților și pentru a scala rapid infrastructura, astfel încât să satisfacă cererea sezonieră și creșterea afacerii”, este mesajul companiilor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Parteneriatul susține obiectivele de creștere și transformare digitală ale eMAG.
“Prin combinarea infrastructurii cloud globale și a capacităților de inteligență artificială ale Tencent Cloud cu perspectivele de piață și leadershipul eMAG, colaborarea își propune să ofere milioanelor de consumatori și comercianți servicii de cea mai bună calitate, securitate sporită și noi oportunități de creștere.Privind în perspectivă, vom continua să explorăm noi inovații care vor modela viitorul economiei digitale în regiune”, spune Poshu Yeung, vicepreședinte senior Tencent Cloud și directorul general al Tencent Cloud International.
Compania a dezvăluit, recent, propriul Model Comercial Larg (LCM), un sistem de inteligență artificială agentică menit să înlocuiască motoarele tradiționale de căutare și recomandare, despre care spune că reprezintă un nou sistem de operare pentru comerțul electronic și care este antrenat în prezent pe platformele eMAG, OLX și Despegar.
Prosus este și cel mai mare acționar la Tencent, cu o participație de circa 23%, evaluată la peste 173 miliarde de dolari. Printre alți acționari importanți ai Tencent se numără cofondatorul companiei, Ma Huateng, cu o participație de aproximativ 8,8%, precum și fondurile americane de investiții Vanguard și BlackRock.
“Colaborarea cu Tencent Cloud este un pas esențial în evoluția digitală a eMAG. Valorificând expertiza Tencent Cloud în cloud și inteligență artificială, vom crește fiabilitatea și personalizarea platformei noastre, oferind experiențe mai bune atât pentru clienți, cât și pentru vânzători”, a declarat Daniel Cumpătă, VP of Engineering la eMAG, după semnarea parteneriatului cu Tencent.
Prosus, cu sediul în Amsterdam, deține o participație de aproximativ 81,1% la eMAG, restul acțiunilor fiind deținute de omul de afaceri Iulian Stanciu. Compania olandeză este controlată de grupul sud-african Naspers.
Lista companiilor din portofoliul Prosus mai include, printre altele, OLX, Avito, PayU, letgo, Swiggy, iFood, Codecademy, Udemy și MakeMyTrip.
Cifra de afaceri a grupului eMAG a avansat cu 11% în anul fiscal 2025, la 11,4 miliarde de lei (2,64 miliarde dolari).
În România, veniturile realizate de eMAG în 2024 au atins 7,3 miliarde de lei, o creștere de 17% comparativ cu anul precedent.
Dante International SA, compania care include eMAG România, Fashion Days România, vânzările eMAG Bulgaria și o parte din vânzările eMAG Ungaria, a realizat o cifră de afaceri de 9 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de 2023.
Grupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, magazinul online Fashion Days, hipermarketul 100% online din România Freshful, magazinul specializat în produse IT și electronice PC Garage, compania românească de curierat rapid, național și internațional Sameday, atelierul de reparații Depanero, cea mai relevantă platformă de recommerce din Europa de SE Flip și compania de servicii financiare HeyBlu.














