Unul din doi francezi rămâne fără produse de igienă

Unul din doi francezi rămâne fără produse de igienă
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 feb 2024

În fața inflației, insecuritatea în materie de igienă explodează în Franța, avertizează asociația “Dons solidaires. Tinerii sunt cei mai afectați, inclusiv cei care au intrat în lumea muncii, scrie Le Figaro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Insecuritatea în materie de igienă se insinuează în multe gospodării”. Dominique Besançon, directorul general al Dons solidaires, și-a exprimat luni, 26 februarie, îngrijorarea cu privire la rezultatele celui de-al patrulea barometru realizat de asociație, care colectează donații de produse nealimentare pentru a le redistribui unei rețele de asociații care acționează pentru combaterea sărăciei. Unul din doi francezi declară că actualul climat economic îi obligă să reducă consumul de produse de igienă din lipsă de bani. Această cifră era de „doar” 34% în 2023, scrie G4Media.ro.

Piețele financiare din Argentina încep să aibă încredere în noul lider libertarian al țării CITEȘTE ȘI Piețele financiare din Argentina încep să aibă încredere în noul lider libertarian al țării

Fenomenul, „care se înrădăcinează în Franța”, nu-i mai afectează doar pe francezii cei mai săraci, ci „un public mult mai variat”, subliniază Dominique Besançon. Este vorba despre machiaj, la care sunt reduse cel mai des cheltuielile: 40% dintre femei declară că își restrâng cheltuielile în acest domeniu. Aproape una din cinci își limitează achizițiile de aparate de ras (față de 11% în 2019, când a fost realizat primul barometru), 16% la deodorant (10% în 2019), 13% la detergent (nu a fost testat în 2019) și 12% la periuțe de dinți (7% în 2019).

„Compromisul permanent”

„Este un compromis permanent între cumpărarea de alimente, produse de igienă și facturile de energie”, spune Dominique Besançon. Mai mult de o persoană din cinci a fost deja nevoită să aleagă între a cumpăra alimente și un produs de igienă. Această precaritate îi determină pe francezii îngrijorați să adopte soluții de evitare: 41% dintre părinți declară că controlează consumul de gel de duș de către copiii lor, în timp ce doar 20% făceau acest lucru în urmă cu cinci ani. O treime dintre francezi prelungesc utilizarea produselor de unică folosință – tot din motive bugetare -, 23% își controlează consumul de hârtie igienică și 11% se spală uneori fără săpun.

Femeile se confruntă, de asemenea, cu o precaritate menstruală care continuă să fie un motiv de îngrijorare: 16% dintre femeile care sunt la menstruație sau care au un copil care are menstruație spun că au rămas deja fără protecție periodică din lipsă de bani. Această cifră era de „doar” 8% în 2019. Această rată urcă vertiginos în rândul femeilor tinere, care reprezintă 28% din astfel de cazuri.

Tinerii, cei mai afectați

În general, tinerii sunt cei mai afectați de acest fenomen. Dominique Besançon subliniază că 41% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au fost deja nevoiți să decidă între a cumpăra produse alimentare și produse de igienă. Este vorba de studenți, de tineri care sunt nu au un loc de muncă, dar și de „tineri lucrători care au un loc de muncă, dar care, cu criza și inflația, au dificultăți în a încheia luna fără datorii”.

Pe lângă problemele evidente de sănătate cauzate de această lipsă de igienă, asistăm la apariția unui „sentiment de neliniște în rândul persoanelor în cauză, ceea ce duce la evitarea a contactului social”, explică Dominique Besançon. Atât de mult, încât 17% dintre cei chestionați nu au îndrăznit să meargă la o întâlnire profesională. „Acest impact asupra stimei de sine este deosebit de accentuat în rândul tinerilor”, notează directorul executiv al asociației.

Taxă pe vacanța în Grecia. Cât costă cazarea CITEȘTE ȘI Taxă pe vacanța în Grecia. Cât costă cazarea

“Dons solidaires” speră că cifrele șocante ale barometrului său vor sensibiliza opinia publică cu privire la această problemă adesea tabu. Dominique Besançon recunoaște că „au existat unele progrese”, cum ar fi legea împotriva deșeurilor (Agec), care obligă întreprinderile să dea prioritate la donarea bunurilor nevândute, și asigurarea unei protecții sanitare gratuite pentru anumite categorii de public. Dar igiena precară a prins rădăcini și trebuie să o abordăm în mod sistematic”, spune ea. Acțiunea publică și privată este esențială.

Sondajul Ifop pentru Dons solidaires a fost realizat pe un eșantion de 2.000 de persoane reprezentative pentru populația franceză în vârstă de 18 ani și peste, intervievate online între 17 și 22 noiembrie 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
produse de igienă
franta