Vânzările Coca-Cola în România au crescut. România - a treia mare piață emergentă pentru îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare

Vânzările Coca-Cola în România au crescut. România - a treia mare piață emergentă pentru îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 14 feb 2019

Vânzările Coca-Cola HBC în România au avansat cu aproximativ 9% anul trecut, până la 192,7 milioane de navete, susținute de creșteri pe toate segmentele.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările de băuturi răcoritoare carbogazoase s-au majorat cu 10,4%, evoluție sprijinită, în principal, de marca Schweppes, care a consemnat o creștere de 28,3% a volumelor.

În 2017, Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator Coca-Cola la nivel mondial, a raportat vâzări de 177 milioane de navete în România, în urcare cu 6% față de anul anterior.

Mai multe companii mari din zonele industriale Arad și Curtici și-ar închide porțile sau muta liniile de producție în Ungaria ori Macedonia, peste 5.000 de angajați concediați. Proprietarul Rosko Textil pleacă CITEȘTE ȘI Mai multe companii mari din zonele industriale Arad și Curtici și-ar închide porțile sau muta liniile de producție în Ungaria ori Macedonia, peste 5.000 de angajați concediați. Proprietarul Rosko Textil pleacă

România este a treia mare piață emergentă pentru îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare, după Rusia și Nigeria. În total, vânzările companiei pe piețele emergente au crescut cu 4,3% în 2018, la 1,14 miliarde de navete, de la 1,09 miliarde de navete în 2017.

Pe lângă România, Rusia și Nigeria, segmentul piețelor emergente include Armenia, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Macedonia de Nord, Republica Moldova, Muntenegru, Serbia (inclusiv Republica Kosovo) și Ucraina.

La nivelul întregului grup, vânzările Coca-Cola HBC au urcat cu 4,2% anul trecut, până la 2,19 miliarde de navete. Veniturile din vânzări au crescut cu 2,1%, de la 6,5 miliarde de euro la 6,65 miliarde de euro, în timp ce câștigul net s-a majorat cu 5%, de la 426 milioane de euro la 447 milioane de euro.

Acțiunile companiei s-au depreciat joi cu până la 7% pe bursa de la Atena după publicarea rezultatelor financiare, în condițiile în care Coca-Cola HBC a avertizat că încetinirea creșterii economice va afecta consumul în piețele dezvoltate și în curs de dezvoltare.

Totodată, îmbuteliatorul a estimat însă dublarea costurilor financiare în 2019, în principal din cauza refinanțării unei emisiuni de eurobonduri în sumă de 800 milioane de euro, care ajunge la maturitate în luna iunie.

Ulterior, titlurile Coca-Cola HBC și-au revenit ușor, iar joi, în jurul prânzului, se tranzacționau la 29,39 euro pe unitate, cu 3,42% sub prețul de 30,43 euro la care au închis miercuri.

Coca-Cola HBC este cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare din România și doua cea mai mare din industria bunurilor de larg consum (FMCG). Compania deține trei fabrici pe piața locală, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.

viewscnt
Afla mai multe despre
coca-cola hbc
vanzari sucuri
imbuteliator coca-cola
navete
schweppes
rezultate financiare