Zara și-a retras campania de publicitate care i-a înfuriat pe palestinieni

Zara și-a retras campania de publicitate care i-a înfuriat pe palestinieni
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 dec 2023

Zara a retras o campanie de publicitate cu manechine cu membre lipsă și statui învelite în alb, de pe prima pagină a site-ului și a aplicației sale, după apeluri din partea unor activiști pro-palestinieni pentru boicotarea comerciantului de îmbrăcăminte, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Grupul Inditex, care deține Zara, a declarat că schimbarea face parte din procedura normală de reîmprospătare a conținutului. Nu a comentat apelurile de boicot, dar a spus că colecția ”Atelier” a fost concepută în iulie, iar fotografiile au fost făcute în septembrie, scrie News.ro.

FOTO Unul dintre cei mai mari discounteri din Europa Centrală și de Est se extinde în România și atacă piața cu reduceri agresive CITEȘTE ȘI FOTO Unul dintre cei mai mari discounteri din Europa Centrală și de Est se extinde în România și atacă piața cu reduceri agresive

Războiul dintre Israel și Hamas a început după 7 octombrie.

Contul de Instagram al Zara a atras zeci de mii de comentarii postate despre fotografii, multe cu steaguri palestiniene, în timp ce ”#BoycottZara” a fost în tendințe pe platforma de mesagerie X.

Într-una dintre fotografii este pozat un model purtând un manechin învelit în alb, în alta un bust stă pe podea, iar alta prezintă un manechin fără brațe.

Criticii au spus că seamănă cu fotografii cu cadavrele în giulgiuri albe din Gaza.

Zara a declarat la lansarea colecției pe 7 decembrie că a fost inspirată de croitoria bărbătească din secolele trecute.

Fotografiile par să arate un studio de artist cu scări, materiale de ambalare, lăzi de lemn și macarale și asistenți care poartă salopete.

Reacția evidențiază o sensibilitate sporită cu care se confruntă brandurile internaționale, pe măsură ce luptele în Gaza se intensifică și apelurile pentru boicotarea companiilor cresc.

Black Sea Oil & Gas își retrage acuzațiile la adresa României CITEȘTE ȘI Black Sea Oil & Gas își retrage acuzațiile la adresa României

CEO-ul Web Summit a demisionat în octombrie, după comentariile pe care le-a făcut cu privire la conflictul Israel-Hamas.

Fotografiile, care au apărut luni dimineață pe pagina principală a magazinului online Zara, nu mai erau vizibile pe site sau în aplicația acestuia până la 1230 GMT.

Un link de pe site-ul web din Marea Britanie către Zara Atelier a condus la o pagină care prezintă colecția de anul trecut.

Colecția, formată din șase jachete, este una dintre cele mai scumpe de la Zara, cu prețuri de la 229 de dolari pentru un blazer de lână gri cu mâneci groase din tricot, până la 799 de dolari pentru o jachetă de piele cu împânzire.

Nu este prima dată când o campanie de publicitate a adus un brand de modă într-o controversă.

Grupul francez de lux Kering a înființat anul trecut o poziție la nivel de grup pentru a supraveghea siguranța mărcii, după ce imaginile publicitare de la marca sa Balenciaga, cu copii, au stârnit o reacție care a afectat vânzările.

Dolce & Gabbana a fost scos de pe site-urile de comerț electronic din China în 2018, după o campanie care arăta modele care încearcă să mănânce mâncare tipic italiană cu bețișoare, imagini calificate drept rasiste de celebritățile locale și de rețelele sociale.

Anul trecut, Zara a fost criticată de palestinieni și israelieni, după ce șeful francizei locale a retailerului din Israel a găzduit un eveniment de campanie pentru un politician ultranaționalist.

viewscnt
Afla mai multe despre
zara
reclama