Românii au plătit 449 milioane euro pentru achiziția de electrocasnice și electronice în trimestrul al doilea

Românii au plătit 449 milioane euro pentru achiziția de electrocasnice și electronice în trimestrul al doilea
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 17 aug 2015

Vânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 6,4% în trimestrul al doilea al anului,  comparativ cu perioada similară din 2014, și a atins valoarea de 449 milioane euro, singurele sectoare care au contribuit la această evoluție fiind sectorul telecom, electrocasnicele mari și cele mici, potrivit unui studiului GfK Temax.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Rata de creștere a fost la jumătate față de primul trimestru, când s-a situat la 15%.

Surpriza vine din partea electronicelor, care au scăzut cu 3,3%.

În primele șase luni, vânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 6,4%,  comparativ cu perioada similară din 2014, și a atins 894 milioane euro.

Pe sectorul telecom, vânzările au urcat cu peste 15% și au însumat aproximativ 145 de milioane de euro.

Creșterea de 22% a smartphone-urilor a compensat scăderea vânzărilor de telefoane mobile. Totodată, aceasta a continuat să întărească piața de accesorii precum cea a căștilor.

În al doilea trimestru al anului 2015, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse în acesta contribuind la excedentul total de peste 11%.

În timp ce electrocasnicele incorporabile și frigiderele au înregistrat creșteri de două cifre, mașinile de spălat au încetinit rata de majorare la o singură cifră, arată GfK.

Vânzările de frigidere au avut un plus 20% în trimestrul al doilea.

În cazul electrocasnicelor mici, vânzările au crescut cu mai bine de 8%, până la 29 de milioane de euro.

Sectorul aparatelor de bucătărie a înregistrat o majorare în valoare a vânzărilor dată de aparatele de preparat mâncarea și de storcătoarele pentru fructe și legume, însă cel mai mare impuls a fost dat de sectorul de aparate de ras și epilat. Totodată, aparatele de îndepărtat părul cu lumină intens pulsată (IPL) și male grooming au înregistrat rate de creștere de două cifre.  

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, sectorul IT s-a menținut stabil în trimestru al doilea al anului, atingând 95 de milioane de euro.

După evoluții foarte bune, tabletele au înregistrat o scădere a cererii, în special pe segmentul de 7 inchi. În contrast, calculatoarele portabile și-au menținut trendul pozitiv pe toate segmentele, în special pentru desktop replacement și convertibile. Perifericele și desk computing au continuat să crească, mai arată GfK.

Electronicele au înregistrat o scădere de peste 3% în trimestrul al doilea. PTV, sectorul dominant din această categorie, a scăzut cu aproape 5%, în timp ce cererea pentru televizoarele cu ecran UHD și diagonale mai mari de 40 inchi a continuat să crească. Vești foarte bune vin din sectorul de camere video de acțiune care și-a dublat valoarea. Piața audio are semnale pozitive întrucât sistemele audio, boxele și boxele cu andocare au înregistrat vânzări mai mari.

După un prim trimestru bun, vânzările de imprimante, multifuncționale și consumabile au înregistrat o scădere de aproape 4% comparativ cu trimestrul al doilea din 2014. Unul din motivele scăderii a fost performanța slabă a cartușelor, atât cu cerneală, cât și cu laser. Echipamentele cu cerneală au scăzut cu 10%, în timp ce cele cu laser și-au încetinit ritmul de creștere la 4%.

Piața foto din România a scăzut cu aproape 17% în trimestrul al doilea din 2015, până la o valoare totală de 6 milioane de euro.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK, care cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare din peste 30 de țări.

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
bunuri de folosință îndelungată
vânzări