Seedblink lansează prima campanie de equity crowdfunding pentru platformă

Seedblink lansează prima campanie de equity crowdfunding pentru platformă
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 mai 2020

SeedBlink, cea mai mare platformă de Equity Crowdfunding din regiune, lansează acum, la ora 10, prima campanie de equity crowdfunding pentru platformă și implicit pentru creșterea ecosistemului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Anterior, SeedBlink a anunțat că vrea să se autolisteze, odată cu depășirea pragului de 1.000 de investitori înregistrați pe platformă.

EXCLUSIV Cordia, unul dintre cei mai mari dezvoltatori din Ungaria, vrea să construiască un bloc cu 14 etaje pe un teren al impresarului Marcel Avram și al familiei lui Cristian Borcea CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cordia, unul dintre cei mai mari dezvoltatori din Ungaria, vrea să construiască un bloc cu 14 etaje pe un teren al impresarului Marcel Avram și al familiei lui Cristian Borcea

SeedBlink.com este prima platformă românească de Equity Crowdfunding, fiind fondată de foștii bancheri Andrei Dudoiu și Ionuț Pătrăhău, alături de antreprenorul Iulian Pădurariu.

În februarie, Radu Georgescu, antreprenor în serie și fondatorul Gecad Ventures, a devenit partener și membru al boardului.

După o investiție inițială de 150.000 euro a co-fondatorilor, creșterea SeedBlink va fi finanțată acum de contribuția suplimentară a celor 5 acționari existenți, în valoare de 100.000 euro, iar o sumă de 200.000 euro este alocată acum pentru campania de equity crowdfunding. De asemenea, SeedBlink explorează atragerea a maximum 4 tichete de câte 100.000 euro de la fonduri de Venture Capital, în condiții aliniate pentru toți investitorii.

Pentru suma de 300.000 euro, SeedBlink va emite 6.67% capital nou. Subscrierile variază între 2.500 euro și 200.000 euro, simplificând modul în care orice persoană poate deveni investitor și susținător al startup-urilor locale.

UPDATE ora 13.14 Este anunțat că, până la ora 12.30, suma strânsă prin equity crowdfunding a depășit cei 200.000 euro alocați. 40 de investitori au depus angajamente de equity crowdfunding în suma totală de peste 220.000 euro.

Pe acest fond, SeedBlink a decis să aloce pentru crowdfunding o sumă de 400.000 euro, față de cea anunțată inițial, de 200.000 euro, dar diminuând din suma alocată discuțiilor cu fondurile de tip Venture Capital. Așadar, următoarea fază a dezvoltării SeedBlink va putea fi finanțată prin contribuția suplimentară în valoare de 100.000 euro a celor 5 acționari existenți și prin equity crowdfunding pentru suma de 400.000 euro.

Pentru totalul de 500.000 euro, SeedBlink emite 10.17% capital nou. De asemenea, va continua să exploreze atragerea de tichete de la fonduri de tip VC de până la 200.000 euro, în condiții aliniate pentru toți investitorii. Până la momentul listării, aportul co-fondatorilor se ridică la 150.000 euro.

Anterior, platforma a înregistrat 8 listări, cu sume strânse de circa 750.000 euro, și circa 1.000 de investitori care au deschis un cont în primele 5 luni de activitate.

“Obiectivul principal al SeedBlink este creșterea numărului de investitori potențiali, pentru asigurarea unei mase critice. Începem construcția acestei comunități interesate în investiții de dimensiune redusă din România – locul cel mai facil pentru o comunicare directă - și extindem apoi eforturile prin articularea unor procese specifice în țările din regiune”, spune Radu Georgescu, Chairman of the Board. 

Urmează o dezvoltare accelerată în următorul an, cu susținerea partenerilor tradiționali și cu soluții noi de promovare a listărilor locale și regionale, abordare potențată inclusiv de noul Regulament European de Crowdfunding, aprobat și care se va implementa în 2021. Anul doi va surprinde pregătirea pentru scalare, atât cu startup-uri cât și cu investitori din regiune. Faza de penetrare a „mass-market” va fi însoțită de adresarea altor segmente de piață, cu produse noi, orientate pe investment crowdsourcing, arată reprezentanții platformei.

Planul este ca, în următorii 3 ani, platforma să construiască în jurul său o comunitate de 30.000 de investitori din regiune, cărora le va propune 175 alternative de investiții în tot atâtea startup-uri inovative.

viewscnt
Afla mai multe despre
seedblink
quarks interactive
jocuri video