Startup-urile românești au talent, Telekom are rampa de lansare

Startup-urile românești au talent, Telekom are rampa de lansare
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 28 mar 2016

Evoluția tot mai rapidă a tehnologiilor, coroborată cu creșterea gradului de sofisticare al consumatorilor, au impus liderilor de piață crearea, printre altele, a unor colaborări mai intense între marii jucători și startup-urile inovatoare. În acest proces simbiotic, Telekom Romania este una dintre companiile care inovează și susține creativitatea în domeniul IT&C, fiind un adevărat descoperitor de talente, prin programele de accelerare pe care le susține.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Putem spune că ultimii câțiva ani au reprezentat un context favorabil pentru startup-urile românești, având în vedere numeroasele competiții internaționale de idei și inovație lansate sau susținute, de exemplu, de Deutsche Telekom și Telekom Romania. Dacă este să sumarizăm doar „oferta” de anul acesta, avem o listă foarte interesantă.

Pe 20 aprilie se închid înscrierile la cea de-a cincea ediție a “hub:raum Krakow WARP – turbo accelerator”, academia gratuită de business a hub:raum pentru Europa Centrală și de Est, un proiect dezvoltat în cadrul grupului Deutsche Telekom, care constă în seminarii personalizate pentru antreprenorii din regiunea ECE, programată pentru perioada 21-27 mai 2016. Startup-urile își pot dezvolta ideile sub îndrumarea mentorilor și a experților, urmând apoi să fie prezentate investitorilor din cadrul grupului Deutsche Telekom. Ulterior, juriul alege cele mai interesante proiecte, cu perspectiva de a atrage clienți, iar posibilitățile de finanțare sunt de până la 80.000 de euro pentru fiecare proiect. hub:raum Cracovia, cu care Telekom Romania colaborează îndeaproape, este centrul de inovație din Europa Centrală și de Est al grupului Deutsche Telekom și a fost înființat în aprilie 2013.

Pe 31 martie se încheie perioada de înscrieri în programul MVP Academy al TechHub Bucharest, care anul acesta a ajuns la cea de-a treia ediție. Programul se adresează startup-urilor tech cu mai puțin de doi ani de activitate, care au dezvoltat cel puțin un prototip funcțional al produsului, nu au obținut investiții mai mari de 50.000 de euro și nu au absolvit anterior un alt program de accelerare. MVP Academy, susținut de Telekom Romania, oferă sprijin antreprenorilor în tehnologie pentru a-și defini produsele, a le lansa pe piață, a genera vânzări și pentru a-și finanța afacerea, oferindu-le acestora consultanță de produs și de business, acces la o rețea internațională de 400 de mentori și 700 de startup-uri, oportunități de finanțare și training în domenii cheie.

Pe 22 martie s-au încheiat înscrierile pentru cea de-a doua ediție a ChallengeUp! – un accelerator pentru antreprenorii din Europa, Orientul Mijlociu și Africa specializați în proiecte de tip Internet of Things (IoT). Startup-urile aceptate în accelerator își păstrează integral proprietatea intelectuală asupra ideilor și acționariatul lor nu se schimbă, iar cele care trec cu succes prin program devin eligibile pentru co-investiții din partea Intel, Cisco și Deutsche Telekom – inclusiv sprijin pentru comercializarea produselor sau a serviciilor pe piața mondială.

De asemenea, în primul weekend din aprilie, Telekom Romania organizează primul său hackathon dedicat realizării unei aplicații de mobil pentru www.LocalHub.ro. Developerii și designerii specializați în dezvoltarea de aplicații de mobil pentru iOS și Android se pot înscrie pe site-ul companiei, iar echipa cățtigătoare va semna un contract cu Telekom Romania, în vederea finalizării aplicației.

Acestea sunt doar câteva  exemple de implicare consistentă a Deutsche Telekom și Telekom România în susținerea și promovarea start-urilor și a inițiativelor antreprenoriale în curs de dezvoltare. În anii precedenți, Telekom Romania a derulat local competiții internaționale precum Business Wall of Fame și Innovation Contest, care i-au vizat și pe antreprenorii și startup-urile din tehnologie. Soluțiile câștigătoare din cadrul Business Wall of Fame au fost incluse în portofoliul de servicii al Telekom Romania.

În plus, Telekom Romania susține și spații de tip co-working, precum TechHub Bucharest (spațiu de co-working și punct de întâlnire al comunității profesioniștilor în tehnologie din București), NOD Makerspace (spațiu creativ de lucru destinat pasionaților de design și arhitectură) sau WeLoveDigital (hub dedicat antreprenorilor cu proiecte online), și furnizează servicii de internet de mare viteză membrilor acestora. Totodată, Telekom Romania participă, în calitate de partener principal, la evenimentele industriei precum How to Web și, mai nou, Techsylvania 2016, la cele mai importante evenimente dedicate inovației în tehnologie și antreprenoriatului din Europa de Sud-Est, sau MVP Academy, program de pre-accelerare adresate start-up-urilor din Europa Centrală și de Est, contribuind cu sesiuni de mentoring și coaching.

Toate aceste inițiative, proiecte și aceleratoare de afaceri inteligente demonstrează gradul de implicare al Telekom Romania în dezvoltarea inițiativei antreprenoriale în domeniul IT&C din România. Grupul verifică, astfel, dacă există interes din partea consumatorilor și dacă există potențial de colaborare pe termen lung. În plus, Telekom Romania a creat o pagină de web dedicată startup-urilor, disponibilă pe site-ul Telekom Romania, unde antreprenorii aflați la început de drum își pot depune propunerile în vederea unor potențiale colaborări cu Telekom. Serviciile sau aplicațiile vor fi evaluate de o echipă de profesioniști, iar în funcție de stadiul de dezvoltare al produsului, start-up-ul respectiv va primi recomandări personalizate pentru dezvoltarea ulterioară și, de asemenea, propuneri de potențiale colaborări cu Telekom.

Așadar, ideile revoluționare sunt pe mâini bune pentru că antreprenorii români din domeniul IT&C au multe oportunități de testare și lansare a ideilor lor, de suport în faza incipientă a afacerilor lor, iar companiile mari, precum Telekom Romania, înțeleg valoarea unor astfel de parteneriate și le oferă o rampă de lansare internațională, iar succesul lor contribuie la creșterea reputației României, ca sursă de inovație în domeniul tehnologiei, la nivel mondial. 

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom
startup
deutsche telekom