10 semne că agenția de turism pe care ați ales-o nu este de încredere (P)

10 semne că agenția de turism pe care ați ales-o nu este de încredere (P)
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 9 aug 2017

Creșterea din ultimii ani a pieței online în România a dus la apariția a numeroase afaceri-fantomă peste noapte - mulți oameni “creativi” au văzut o oportunitate în lipsa contactului direct cu clientul și au acționat în consecință. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Excluzând faptul că multe firme au sedii în apartamente și garsoniere, în prezent sunt înregistrate peste 100.000 de firme care fac afaceri fără niciun angajat. Conform analiștilor de la KeysFin, cea mai profitabilă firmă fără angajați a obținut în 2016 un profit net de 17.3 milioane de lei. Domeniul turismului online nu este nici el ferit de necazuri. Fără o investigare atentă a agenției de travel, clienții se pot trezi că au dat mii de euro pe o vacanță care de fapt nu există – fără posibilitatea de a recupera vreodată banii. Așadar, cum vă puteți asigura că agenția pe care ați ales-o este de încredere? Experții eSky vă dezvăluie detaliile cu ajutorul cărora pot fi identificate companiile de risc.

 

Ne dorim ca oamenii să fie permanent informați cu privire la tot ce înseamnă industria de travel în România, dar și la riscurile la care se expun optând pentru companii obscure. Ne-am propus să aducem mai multă transparență în ceea ce privește activitatea agențiilor online de turism românești – rațiunea a venit din dorința de a contribui la stabilizarea situației în turismul online, astfel încât încrederea utilizatorilor să nu fie afectată de cazurile din alte industrii online”, a declarat Carla Boangiu, Country Manager eSky România. Așadar, iată ce vă recomandă specialiștii eSky să verificați înainte de a începe colaborarea cu orice agenție de turism online:

1. Lipsa acreditării IATA sau a unui consolidator aprobat de IATA

Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) este organismul care reglementează tot ceea ce înseamnă transportul aerian de pasageri. Acreditarea unei agenții de turism de către IATA se face doar după o verificare riguroasă a evoluției acesteia și doar cu garanții financiare considerabile. Astfel, pasagerul poate avea siguranța că biletele de avion sunt rezervate și achitate de către agenție înaintea călătoriei sale și că nu va avea surprize la aeroport. Cel mai probabil, veți putea observa logo-ul IATA în footer-ul paginii principale a site-ului agenției.

10 semne că agenția de turism pe care ați ales-o nu este de încredere (P)

2. Lipsa apartenenței la ANAT și a altor documente obligatorii

Apartenența la ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism) reprezintă un plus de siguranță și protecție pentru turiști, dar și garanția că o agenție de turism funcționează respectând prevederile legale și standardele din industrie. De asemenea, orice agenție de travel online are obligația să prezinte pe site licența de turism, certificatul de înregistrare fiscală și polița de asigurare în cazul insolvabilității actualizată, lipsa acestor documente fiind un prim indiciu că ceva poate fi în neregulă cu site-ul.

3. Lipsa unei prezențe susținute în mediul online

O agenție de turism online nu poate supraviețui fără o prezență bine stabilită și susținută în mediul online - locul în care aceasta funcționează și interacționează cu clienții. Site-ul simplist, fără conținut elaborat sau cu o grafică ce lasă de dorit, sau foarte greoi, absența din social media sau pagina de Facebook fără postări recente, lipsa unui răspuns la mesaje (rapiditatea răspunsului apare pe pagina principală de Facebook) – toate acestea sunt semne care ar trebui să vă ridice suspiciuni. De exemplu, eSky investește masiv în optimizarea site-ului agenției fiind unul dintre cele mai rapide, iar rata de răspuns pe pagina de Facebook eSky este 95%, cu o viteză medie de 15-20 minute.

4. Programul departamentului de Customer Service este extrem de scurt

În mod normal, agențiile de turism sunt obligate să ofere asistență prelungită, tocmai pentru că pot apărea situații neprevăzute în orice moment, inclusiv seara și în weekend. Dacă observați că agenția în cauză oferă servicii de call center doar până la ora 16:00-17:00, reorientați-vă către alte opțiuni, pentru a preveni eventuale neplăceri și a nu fi obligați să vă descurcați singuri în cazul unui eveniment neașteptat.

5. Compania nu are vechime pe piață

Alegeți întotdeauna o agenție care deja și-a dovedit expertiza în domeniu și care a rezistat probei timpului. Dacă firma în cauză este prezentă doar de câteva luni pe piață, evitați să vă asumați riscuri și optați pentru o agenție care are o imagine consolidată în industrie (puteți verifica inclusiv păreri pe forumuri, articole în presă etc). Ca și termen de comparație, eSky este activă pe piața din România încă din 2009, în 2015 fiind și cea mai profitabilă agenție de travel online. Este un plus, de asemenea, dacă respectiva companie face parte dintr-un grup internațional, cu sedii în mai multe țări.

6. Prețurile sunt suspect de mici și deviază foarte mult de la norma pieței

În general, companiile de încredere se focusează mai mult pe calitatea serviciilor, nu pe a oferi prețuri mici. În mod frecvent, agențiile de turism au acces la tarife negociate si la reduceri prin prisma volumelor de vânzare, dar când diferența este suspect de mare comparativ cu furnizorul de servicii sau cu norma pieței, acest lucru ar trebui să ridice semne de întrebare. Nu de puține ori, goana după chilipiruri a rezultat în clienți prejudiciați și vacanțe pierdute.

7. Compania nu are certificări de securitate

În momentul în care accesați site-ul, este important să vedeți dacă în linkul acestuia apare “http” sau “https” la început. “Https” înseamnă că site-ul are certificare de securitate și că datele dvs. personale vor fi prelucrate în siguranță. În plus, conform noilor norme de securitate online, pentru prelucrarea informațiilor legate de carduri bancare, e necesar ca agenția să fie în conformitate cu normele de securitate a datelor PCI/DSS. Acestea nu permit stocarea datelor de carduri decât pentru tranzacția în curs. Dintre principalii competitori pe zona de online travel, eSky este singura agenție care respectă standardele PCI/DSS.

8. Compania nu are sediu în România sau departamentul de Customer Care nu oferă servicii în limba română.

O companie înregistrată într-o altă țară va funcționa conform reglementărilor respectivei tări, astfel că legea română nu vă va putea proteja în cazul apariției unor situații neprevăzute, existând astfel riscul să nu puteți să vă recuperați banii pe serviciile achiziționate sau să o faceți cu foarte mari dificultăți.

9. Documentele de călătorie nu au fost primite în termen de 24-48 de ore

În general, serviciile turistice sunt achitate fie parțial, fie integral în momentul rezervării, urmând ca utilizatorul să primească în format electronic documentele de călătorie într-un termen rezonabil – de obicei 24-48 de ore. În cazul în care nu se întâmplă acest lucru, este necesar să reverificați pagina pe care ați efectuat tranzacția și să contactați imediat agenția pentru a comunica situația.

10. Furnizorul de servicii nu poate identifica rezervarea

În momentul achiziționării biletelor, indiferent dacă ne referim la zbor sau la camere de hotel, trebuie să primiți un număr de rezervare. Este obligatoriu ca acesta să poată fi verificat și confirmat de către furnizorul de servicii, fie pe site-ul acestuia, fie prin contact direct (telefonic, mail).

eSky se află în top 3 pe piața de travel online din România. Activă încă din 2009, aceasta face parte dintr-un grup extins, având sediul principal în Polonia. În prezent, compania operează în 18 țări din Europa și America de Sud, urmând să se extindă și în alte regiuni în următorul an. Până în momentul de față, eSky a gestionat peste 5.1 milioane de clienți, site-ul fiind optimizat să afișeze rezultate de la  817 companii aeriene și de la aproximativ 992.000 de hoteluri de peste tot din lume. eSky oferă servicii diverse de travel, de la bilete de avion, hoteluri, până la asigurări de călătorie și închirieri de mașini. Agenția, acreditată IATA și membra ANAT din 2011, a înregistrat creșteri de până la 30% de la an la an, poziționându-se prin dezvoltarea constantă și stabilitate ca un partener de încredere pe piața de turism românească. 

viewscnt
Afla mai multe despre
agentie de turism
esky