Asociațiile de promovare turistică încearcă atragerea turiștilor din Rusia pe litoral; prețurile de cazare ar trebui să fie mai mici decât în Bulgaria, iar hotelurile ar trebui să aibă personal care vorbește limba rusă

Asociațiile de promovare turistică încearcă atragerea turiștilor din Rusia pe litoral; prețurile de cazare ar trebui să fie mai mici decât în Bulgaria, iar hotelurile ar trebui să aibă personal care vorbește limba rusă
scris 10 mai 2018

Președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), Corina Martin, anunță că se încearcă atragerea turiștilor din Federație Rusă pe litoralul românesc, afirmând că acolo există o piață cu un potențial foarte mare, turiștii ruși fiind buni consumatori și fiind doriți de orice țară. Reprezentantul unei agenții de turism spune că litoralul românesc nu este cunoscut în Rusia, țara noastră fiind percepută mai degrabă ca destinație de excursie, atracțiile fiind Dracula și Bucureștiul.

Președintele FAPT, Corina Martin, a declarat joi, într-o conferință de presă, că FAPT a început în urmă cu doi ani o campanie de promovare a României în Federație Rusă, iar în această perioadă a adus în țara noastră o delegație de tur-operatori și jurnaliști ruși care participă la un infotrip pe litoral, scrie News.ro.

Corina Martin a precizat că, deocamdată, eforturile de promovare se axează mai mult pe piața Sankt Petersburg.

”Ne interesează în mod special piața Sankt Petersburg. Prima oară noi ne-am dus la Moscova, apoi ne-am centrat și am văzut foarte bine potențialul orașului Sankt Petersburg ca piață importantă pentru noi. Vreau să vă reamintesc, orașul Sankt Petersburg are cinci milioane de locuitori și atrage anual opt milioane de turiști”, a explicat președintele FAPT.

Reprezentantul unei agenții de turism, Andrei Vîlcovan, a afirmat, în cadrul conferinței de presă, că litoralul românesc nu este cunoscut în Federația Rusă, rușii știind doar de Dracula și București.

Surpriză: Noii proprietari ai hotelului Radisson readuc în România, după 4 ani, unul dintre cele mai mari branduri de lux din lume CITEȘTE ȘI Surpriză: Noii proprietari ai hotelului Radisson readuc în România, după 4 ani, unul dintre cele mai mari branduri de lux din lume

“România ca destinație turistică pentru Rusia este doar Dracula în principiu și Budapest sau Bucharest, se confundă adeseori. Este un obstacol de promovare, 27 de ani de absență, într-adevăr, și-au lăsat urma. În acești doi ani de promovare am început de la nivel oficial și apoi am intervenit la nivel comercial cu agenții, cu invitații, întâlniri, acestea sunt în principiu demersuri de la zero. România are de recuperat. Trebuie să comunicăm mult mai bine ce se află în România, ce vindem, ce potențial avem”, a explicat Andrei Vîlcovan.

El a spus că turiștii din Rusia văd România mai mult ca o destinație de excursie decât una de litoral.

“Produsul principal, și cu care suntem noi asociați mai degrabă în Rusia, este ca produs turistic excursional chiar preponderent mai important decât produs turistic de litoral. Suntem văzuți ca o destinație de excursie și, chiar dacă se vine pe litoral, se dorește o excursie de o zi sau două în Transilvania”, a mai spus reprezentantul agenției de turism.

De asemenea, reprezentanta unei agenții de turism din Federația Rusia, Maria Ushakova, prezentă la conferința de presă, a declarat că pentru a alege litoralul românesc este nevoie ca la hoteluri să existe personal care vorbește limba rusă, să existe posturi de televiziune în limba rusă la televizorul unității de cazare, serviciile de plajă să fie incluse în prețul sejurului, să fie oferite servicii all-inclusive, dar și de baby-siting.

Întrebată cât ar fi dispuși să cheltuiască turiștii ruși pentru un sejur pe litoralul românesc, reprezentanta agenției de turism din Federația Rusă a spus că tariful trebuie să fie sub cel din Bulgaria, o destinație preferată de aceștia.

“Turiștii ruși știu prețurile de la bulgari. Ar trebui să fie mai atractive, măcar în primii doi, trei ani. Turiștii ruși cheltuiesc mulți bani la cumpărături, la SPA, dar tariful la cazare trebuie să fie mai scăzut decât cel de la bulgari”, a menționat  Maria Ushakova.

Corina Martin a mai spus că pentru turiștii din Federația Rusă vacanța în țara noastră trebuie să fie o experiență inedită.

“Pentru turistul rus vacanța în România ar trebuie să fie o experiență. Noi vom vinde experiențe și povești, nu ne vom centra numai pe hoteluri. Sigur că Bulgaria are un avantaj mult mai mare de promovare. De aceea am insistat în ultimii doi ani pe un gol care înseamnă 27 de ani și nu am cedat pentru că am știut că există aici o piață extrem de mare și cu potențial foarte mare, turiști foarte buni consumatori, turiști ruși pe care îi dorește orice destinație internațională și pe care România nu îi are”, a precizat Corina Martin.

Delegația de tur-operatori ruși prezentă în infotrip a vizitat deja stațiunile Eforie Nord și Venus, urmând ca în zilele următoare să vadă și Mamaia, Constanța și Delta Dunării.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
corina martin
turisti rusi
marea neagra