Spre deosebire de anul trecut, luna septembrie a urcat în preferințele călătorilor și a înregistrat o dublare a procentului celor care au ales să meargă în concediu în afara perioadelor de vârf, spune, pentru Profit.ro, Claudia Tocilă, Chief Marketing Officer ITH Group, din care fac parte Vola.ro, Vola.bg și FRU.pl în Polonia.
„Ne așteptăm ca luna septembrie să crească în popularitate datorită vremii din ce în ce mai calde, care poate mulțumi atât iubitorii de plajă și mare, cât și pe cei care preferă city break-uri sau drumeții la munte. Un alt beneficiu al călătoriilor în septembrie este scăderea prețurilor comparativ cu lunile vârf de sezon – iulie și august”, mai spune aceasta.
De asemenea, Claudia Tocilă a observat și o abordare mult mai responsabilă a românilor când vine vorba de siguranța vacanței.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„De la an la an, tot mai mulți optează pentru produse și servicii de protecție a călătoriei ca reacție la anulările și întârzierile specifice verii.
Este principalul motiv pentru care noi am lansat în 2022 serviciul Vola Trip Protect, un serviciu dezvoltat de noi special și exclusiv pentru clienții noștri, prin care le garantăm celor care îl aleg continuarea călătoriei în cazul în care zborul lor este anulat sau întârziat foarte mult timp.
În astfel de cazuri, serviciul nostru le asigură călătorilor zborul cu orice altă companie aeriană care zboare în aceeași zi, la acea destinație”, precizează ea.
CITEȘTE ȘI Ministrul Mediului încurajează turismul lent în Delta DunăriiO altă creștere importantă înregistrată în 2024, adaugă Claudia Tocilă, a fost observată în preferința pentru vacanțe mai lungi, 12% mai mulți călători au ales anul acesta să aibă un concediu prelungit, durata medie a șederii fiind de aproximativ 8 zile.
„Perioada de vacanțe nu a mai crescut, media pentru sezonul de vară fiind aproximativ de 8 zile, însă a crescut procentul celor ce preferă un concediu prelungit de la 50% la 57%. Ca alternativă la un concediu prelungit, ceilalți aleg varianta mai multor escapade mici în diverse orașe europene.
În 2024, majoritatea rezervărilor de vacanțe au fost realizate cu 2-3 luni înainte de plecare, similar cu tendințele observate în 2023. Acest lucru arată o continuitate în obiceiul românilor de a-și planifica din timp concediile, pentru a-și asigura prețuri mai bune și disponibilitatea locurilor în aeronavă, care se pot epuiza rapid în perioadele cu cerere mare”, afirmă CMO-ul ITH Group.
„Comportamentul turiștilor este în esență constant, mai precizează aceasta, schimbările fiind determinate în majoritatea cazurilor de factori externi precum inflația sau stabilizarea prețurilor, creșterea salariului minim sau mediu, condiții meteo extreme – canicule, incendii sau furtuni.
Ne așteptăm ca luna septembrie să crească în popularitate în anii următori, dar și apetitul românilor de a descoperi noi destinații. Ce am observat este că, indiferent de particularitățile fiecărui sezon, românii își doresc să meargă în vacanță, prețuiesc timpul cu familia, planifică din timp și își ajustează bugetul în consecință”, mai spune Claudia Tocilă.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, au cumpărat unul dintre cele mai mari complexuri hoteliere din ElvețiaProfit.ro a anunțat recent planurile ITH Group, din care fac parte Vola.ro, Vola.bg și FRU.pl în Polonia, de expansiune internațională, vizând țări din regiunea CEE, dar și din Europa de Vest.
Vola.ro, platformă online de rezervari bilete de avion, este cea mai mare agenție de turism online din România.
La începutul acestei luni, ITH Group a vândut 80% din acțiuni către Resource Partners, unul dintre cei mai importanți manageri regionali de fonduri de tip private equity din Europa Centrală și de Est.