Fondatorul unei vechi și cunoscute agenții de turism: Agențiile vor muri, nu le mai dau cinci ani

Fondatorul unei vechi și cunoscute agenții de turism: Agențiile vor muri, nu le mai dau cinci ani
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 23 nov 2015

Ion Antonescu, cel care a fondat în 1992 agenția de turism Marshal, aflată ani de-a rândul în topurile de profil, crede că majoritatea agențiilor vor dispărea în următorii cinci ani. După ce a construit un hotel de cinci stele, Antonescu a constatat pe pielea lui că hotelăria e de zece ori mai profitabilă decât vânzarea vacanțelor și a biletelor de avion.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Cu banii câștigați de pe urma Marshal în vremurile bune, Antonescu a construit, în 2012, pe Calea Dorobanților din București, hotelul Marshal Garden. Pe vremea aceea opera deja un hotel în zona Batiștei, închiriat de la ministerul Educației, dar la care a renunțat, însă, între timp. Zece milioane de euro l-a costat hotelul de cinci stele, ridicat de la zero, despre acum spune că este un business mult mai rentabil decât o agenție de turism.

Cu afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro pe an, Marshal Garden îi aduce lui Antonescu un profit care se învârte în jurul a un milion de euro. Prin comparație, agenția de turism a ajuns să aibă un câștig anual de zece ori mai mic, de doar 100.000 de euro, deși rulajul este mai mult decât dublu față de hotel, adică aproape șase milioane de euro.

Antonescu explică astfel că cifra de afaceri de 8,4 milioane de euro, cu care apare pe site-ul Ministerului Finanțelor firma Marshal Turism, se împarte între rulajul agenției și cel al hotelului. Deși pe pagina instituției, la rubrica "profit net", figurează suma de doar 13.000 de lei, omul de afaceri susține că în realitate câștigul este mult mai mare, însă aproape tot contribuie la amortizarea celor 10 milioane de euro investiți cu trei ani în urmă în hotel.

"Sunt printre puținii din România care au investit și n-au fost niciodată pe pierdere. Aproape toate marile hotelurile, de ani de zile, de când au deschis, declară pierderi. Profitul apare atât de mic din cauza amortizărilor. Cu profitul de un milion de euro pe an din hotel, încercăm să acoperim cât mai repede investiția", a declarat Antonescu pentru Profit.ro.

Hotelul, odată amortizată investiția, va rămâne moștenire nepoților lui Antonescu. Agenția, însă, crede el, nu este o afacere de viitor, pe o piață în care este o mare concurență, se lucrează la negru și se spală bani. Omul de afaceri care a fondat una dintre cele mai cunoscute agenții de turism din România privește cu reținere viitorul acestui gen de business.

"După părerea mea agențiile vor muri, nu le mai dau cinci ani", a estimat el, afirmând că unul din motivele declinului pieței sunt comisioanele din ce în ce mai mici. În schimb, hotelul aduce bani atât din cazarea propriu zisă, cât și din evenimente. Pe acestea din urmă a mizat când a construit clădirea, dotând-o cu șase săli de conferințe, dintre care cea mai mare are 700 de locuri, iar în cea mai mică încap 30 de persoane. Evenimentele, și nu doar conferințe și seminarii, ci și nunți și botezuri, au ajuns să aducă 55% din veniturile Marshal Garden, mai mult decât cazarea, deși gradul de ocupare a ajuns în acest an la 75%.

Cu toate acestea, Antonescu crede că hotelăria este o afacere riscantă pentru cei care nu au experiență pe această piață. "Deja sunt foarte multe hoteluri în București. Cine construiește, greșește. Trebuie să fii în domeniu, și am constatat că în general construiesc oameni care n-au treabă cu turismul și câștigă banii din construcții sau din alte domenii", a mai spus el.

viewscnt
Afla mai multe despre
antonescu
marshal
hotel
agentie
venituri