România a atras de patru ori mai mulți turiști străini. Ministerul cheamă influenceri

România a atras de patru ori mai mulți turiști străini. Ministerul cheamă influenceri
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 iul 2022

Numărul turiștilor străini care au vizitat România în luna mai a acestui an a fost de patru ori mai mare decât în perioada similară a anului trecut, a afirmat ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Daniel Cadariu.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Conform unor raportări pentru luna mai, care au apărut la începutul acestei luni, numărul de turiști străini comparativ mai 2022 față de mai 2021 a crescut de aproape patru ori, adică a ajuns la 142.000, față de 37.000 de turiști străini anul trecut în aceeași perioadă", a spus ministrul.

EXCLUSIV Surpriză - Gigantul indian InterGlobe vinde hotelul K+K Elisabeta din kilometrul 0 al Capitalei, pe care abia l-a cumpărat de la Goldman Sachs CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Surpriză - Gigantul indian InterGlobe vinde hotelul K+K Elisabeta din kilometrul 0 al Capitalei, pe care abia l-a cumpărat de la Goldman Sachs

În 2019, atunci când a fost anul de vârf al turismului, am avut 10,2 milioane de turiști români și 2,7 milioane de străini, scrie Agerpres.

În 2021, după pandemie, au fost 8,4 milioane de turiști români și 840.000 de turiști străini.

"Ministerul a demarat două acțiuni, una dintre ele este un program prin care dorim stimularea agențiilor să facă această activitate de incoming, prin premierea lor. Pentru a doua acțiune, am apelat la Asociația Stațiunilor Balneoclimaterice, la Organizația Patronală a Turismului Balnear și împreună cu atașații noștri comerciali din unele țări-țintă de Europa, de regulă acolo unde sunt pensionari cu pensii mari și au cultura petrecerii concediilor în străinătate, încercăm să găsim soluții pentru a încheiat contracte ca să asigure un aflux de turiști străini pe turismul balnear. Este genul de turism care se desfășoară pe toată perioada anului", a continuat oficialul ministerial.

Cum a anunțat Profit.ro, ministerul are în plan promovarea României în afara granițelor sale cu ajutorul influencerilor, prin realizarea unor campanii online și TV în două țări-țintă, Germania și Marea Britanie, precum și prin punerea în funcțiune a unui portal dedicat.

El a arătat că a fost la începutul lunii iunie pe litoralul românesc, unde a petrecut câteva zile cu familia, că lucrurile i s-au părut în regulă, iar prețurile, decente.

Întrebat de prețurile uriașe din unele restaurante, Cadariu a spus: "Suntem într-o economie de piață și ar trebui să funcționeze legea cererii și a ofertei. Mai mult ca sigur, acolo unde sunt exagerări, clienții vor reacționa. Pe de altă parte, constatăm cu toții realități internaționale: criză economică, revenire post-pandemică, creșteri de prețuri la utilități, sunt și explicații pentru prețuri mai mari cel puțin comparativ cu perioada similară a anului trecut".

În ceea ce privește situația în care unui turist i s-a cerut să plătească 200 de lei pentru a-și așeza cearșaful pe o porțiune de plajă, ministrul a precizat că un astfel de preț este de neacceptat.

"Am văzut și eu imagini cu acest subiect, strict personal nu mi se pare firesc. Am înțeles că oricum nimeni nu a achitat. Cert este că ministerul clasifică aceste porțiuni de plajă și avem echipe care fac verificări în teren. Cel puțin 30% din suprafața plajei trebuie să rămână pentru cei care doresc să pună cearșaful, iar acest lucru trebuie respectat. Tarifele, cel puțin pentru acel caz, sunt de neacceptat din punctul meu de vedere, iar inițiativa acelui operator a fost total nefericită, pentru că descurajează o activitate turistică așteptată vreme de nouă luni pe litoral", a spus Cadariu. 

viewscnt
Afla mai multe despre
daniel cadariu
turism