Vânzările de cafea Doncafe și Amigo au crescut cu aproape 27% în primul semestru

Vânzările de cafea Doncafe și Amigo au crescut cu aproape 27% în primul semestru
scris 20 aug 2015

Vânzările grupului israelian Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, în România au crescut în primul semestru cu 26,9%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 121,9 milioane lei (27,5 milioane euro), susținute de cafeaua solubilă Amigo, dar și de majorarea prețurilor.

În trimestrul al doilea, creșterea în lei a fost de 16,1%, la 58,86 milioane lei.

În septembrie 2014, Strauss Coffee a finalizat tranzcția prin care a preluat brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, de la Cia Iguacu De Café Soluvel, pentru 20 milioane dolari.

Compania arată că tranzacția a consolidat poziția Strauss pe piața cafelei solubile din România, devenind astfel cel mai mare jucător de pe acest segment. Principalii competitori sunt Nestle, cu brandul Nescafe, și Mondelez, cu brandul Jacobs.

Excluzând Amigo, vânzările Strauss au crescut în lei cu circa 11,8% în primul semestru, iar în trimestrul al doilea au scăzut cu 0,6%.

”Creșterea organică a vânzărilor în moneda locală din primul semestru a reflectat o îmbunătățire a mixului de produse, creșterea volumului și a prețurilor, ca urmare a majorării costurilor companiei cu achiziția de cafea verde”, potrivit raportului financiar al grupului israelian.

Compania precizează că nu poate să aprecieze încă impactul reducerii TVA la alimente de la 1 iunie, de la 24% la 9%, efectul la nivelul lunii iunie fiind irelevant.

În șekeli, vânzările Strauss România au urcat în perioada ianuarie-iunie cu 16,2%, la 124 milioane șekeli, iar în trimestrul al doilea au avansat cu 4,2%, la 61 milioane șekeli.

Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 și deține o unitate de producție în București.

Prezentă în 20 de țări, Strauss Coffee are 14 fabrici și vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari și produce și vinde cafea prajită și măcinată, boabe și cafea instant, dar și cappuccino, espresso, ceaiuri și ciocolata caldă.

NOTĂ: Pentru calculul valorilor în lei s-a folosit cursul mediu publicat de companie în raportul financiar pentru primul semestru, de 0,983 lei pentru un șekel.

viewscnt
Afla mai multe despre
strauss
doncafe
vânzări