Rusia a alocat peste 12 miliarde de dolari pentru a-și menține sectorul aviatic pe linia de plutire

Rusia a alocat peste 12 miliarde de dolari pentru a-și menține sectorul aviatic pe linia de plutire
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 dec 2023

Rusia a alocat peste 12 miliarde de dolari unor subvenții și împrumuturi de stat pentru a-și menține sectorul aviatic pe linia de plutire, de când sancțiunile occidentale aplicate din cauza invadării Ucrainei de către Moscova au întrerupt livrările de piese cheie și serviciile de întreținere, arată o analiză Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dependentă de aeronavele de fabricație străină, Rusia se confruntă cu sarcina descurajantă de a-și dezvolta singură industria aviației cu piese din surse naționale, în timp ce cumpără avioane de la locatorii străini, pentru a evita confiscarea mai multor flote, scrie News.ro.

Rusia vrea să privatizeze aproximativ 30 de companii de stat CITEȘTE ȘI Rusia vrea să privatizeze aproximativ 30 de companii de stat

Producătorii de avioane occidentali Airbus și Boeing au oprit furnizarea de servicii și piese de schimb în martie 2022 și au renunțat la suportul regulat de întreținere pentru transportatorul național Aeroflot și alte companii aeriene ruse.

De atunci, Rusia a cheltuit 1.090 miliarde de ruble (12,07 miliarde de dolari) pentru a sprijini industria aviației civile, inclusiv producția de avioane și asistența financiară pentru companiile aeriene, arată calculele Reuters, pe baza datelor de la Ministerul Finanțelor și Camera de Conturi, care supraveghează execuția bugetului.

Cheltuielile sunt aproape de două ori mai mari decât plățile de 547 de miliarde de ruble efectuate în perioada 2020-21, când pandemia de COVID-19 a provocat o reducere drastică a călătoriilor aeriene, și evidențiază amploarea efortului Kremlinului de a controla o industrie crucială.

”Flota noastră de avioane este foarte supraîncărcată... cu avioane de fabricație străină. Plănuim să producem peste 1.000 de avioane până în 2030, propriile noastre avioane. Este nevoie de muncă”, a declarat președintele Vladimir Putin săptămâna trecută.

Potrivit furnizorului elvețian de informații privind aviația ch-aviation, companiile aeriene ruse operează în prezent 991 de avioane, dintre care 405 produse în Rusia.

Dar doar 133 sunt Superjet-uri fabricate de producătorul de stat United Aircraft Corporation. Alte avioane produse în Rusia, Tupolev, Yakovlev și Ilyushin, sunt rareori folosite pentru zboruri comerciale.

Cei 11.000 mp din Parcul Grozăvești, unde SRI avea în plan să construiască un spital, dați în administrarea Primăriei Sector 6 pentru amenajarea spațiului verde CITEȘTE ȘI Cei 11.000 mp din Parcul Grozăvești, unde SRI avea în plan să construiască un spital, dați în administrarea Primăriei Sector 6 pentru amenajarea spațiului verde

Sprijinul pentru producția de avioane, o industrie cheie, va fi menținut pentru anii următori, a declarat Ministerul Industriei și Comerțului, ca răspuns la constatările Reuters.

”Accentul principal se pune pe sprijinirea vânzărilor, extinderea capacității de producție și crearea unui sistem de servicii post-vânzare”, a spus ministerul.

Importanța unei industrii aeriene de încredere este deosebit de importantă pentru Rusia, atât pentru transportul de oameni și de mărfuri pe teritoriul său enorm, cât și pentru a consolida narațiunea Moscovei conform căreia sancțiunile au avut un impact minim.

Având în vedere că alegătorii se îndreaptă către urne în trei luni, prăbușirea unei companii aeriene ar putea exercita presiuni electorale și reputaționale asupra lui Putin, care candidează din nou la președinție.

Fiind o putere cheie a aviației încă din vremea sovietică, capacitatea tehnică a Rusiei nu este pusă la îndoială.

Analiștii din aviația occidentală spun că investițiile vor menține în cel mai bun caz flota în zbor, dar se îndoiesc că aeronavele sale vor reveni pe piețele occidentale în curând, chiar dacă conflictul din Ucraina se încheie.

Asta din cauza costurilor și birocrației implicate în reconstruirea unei flote cu un dosar de siguranță curat și urmăribil și piese aprobate.

Rusia a recurs la fondurile de rezervă, arată datele, cheltuind 110 miliarde de ruble în 2022 pentru compensarea companiilor aeriene pentru pierderile cauzate de o creștere bruscă a costurilor combustibilului pentru avioane.

Anul acesta, Fondul Național al Averii (NWF) a jucat un rol de finanțare mai important, Moscova atrăgând aproape 400 de miliarde de ruble pentru cheltuielile cu aviația până acum în 2023.

Analiză: Industria de retail, la final de 2023: susține 23% din salariații din economie și plătește aproape un milion de pensii din contribuții CITEȘTE ȘI Analiză: Industria de retail, la final de 2023: susține 23% din salariații din economie și plătește aproape un milion de pensii din contribuții

Amploarea cheltuielilor în 2022-2023 este echivalentă cu puțin sub 1% din produsul intern brut (PIB) proiectat pentru 2023.

Rusia a cheltuit încă 2.300 de miliarde de ruble în 2022-2023 pentru dezvoltarea transporturilor în afara sectorului aviației.

Traficul aerian intern de pasageri al țării a început să își revină la sfârșitul anului 2022, deoarece companiile aeriene au găsit modalități de a importa piese de schimb printr-o schemă de import gri introdusă de guvern.

Companiile aeriene ruse și-au menținut flota de avioane occidentale în aer, parțial prin importul de piese de schimb prin țări terțe, fără acordul producătorilor, în principal Airbus și Boeing.

Numărul de pasageri își revine, dar încă rămâne în decalaj față de nivelul anteriore COVID.

Între timp, pierderea pieselor străine și a expertizei în întreținere a stârnit îngrijorări cu privire la siguranța aeronavelor.

Unele companii aeriene au dezmembrat avioane pentru piese, au declarat pentru Reuters surse din industria aviației, anul trecut.

Moscova a transferat rapid înregistrarea flotei sale la nivel local și a folosit fondurile NWF pentru a cumpăra aeronave de la locatori străini, pentru a evita riscul confiscării lor atunci când zboară în străinătate.

Ministrul Transporturilor, Vitali Saveliev, a declarat că 300 de miliarde de ruble ar putea fi folosite pentru cumpărarea de avioane de la locatorii străini, în 2023.

Până acum, au fost cheltuite 190 de miliarde de ruble, arată datele, compania de asigurări de stat NSK deținând avioane în numele companiilor aeriene.

Un document guvernamental care stabilește planuri strategice de cheltuieli pentru aviație, văzut de Reuters în toamna anului trecut, spunea că Rusia va trebui să cheltuie cel puțin 711 miliarde de ruble pentru ”dobândirea independenței tehnologice față de furnizorii străini”.

Aeroflot și ministerele transporturilor și finanțelor nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

viewscnt
Afla mai multe despre
rusia
avioane
aeroflot