Fosta divizie de înghețată a Unilever a debutat pe bursă luni, tranzacționându-se la un preț de 12,81 euro/acțiune, care îi conferă o valoare de piață de 7,84 miliarde de euro. Compania s-a listat secundar la Londra și New York.
Magnum Ice Cream este cea mai mare companie din industria înghețatei, cu o cotă de circa 21% pe piața globală de profil.
Compania, care deține branduri internaționale ca Ben & Jerry’s, Magnum, Cornetto, dar și regionale, precum Algida, Betty Ice, Napoca și Frigo, are 19.000 de angajați și venituri anuale de 8,3 miliarde de euro.
La începutul anului, Unilever a anunțat că transferă în România producția de înghețată sub brandul Denny de la fabrica din Veliko Târnovo, Bulgaria. Cum a relatat Profit.ro, subsidiara românească vizează creșterea producției de înghețată la fabrica din Suceava la peste 20 de milioane de litri anual.
Debutul Magnum la bursă a avut loc cu o lună mai târziu decât era planificat inițial, după ce listarea a fost amânată de închiderea guvernului SUA.
Foto: The Magnum Ice Cream Company
Magnum intenționează să-și folosească noua independență pentru a se concentra pe stimularea creșterii afacerilor.
“Misiunea noastră este foarte clară: afacerea nu creștea suficient de rapid. Trebuia să crească cu 1% până la 2% mai rapid, iar profitabilitatea era cu 400-500 de puncte de bază prea mică”, a declarat directorul executiv al Magnum, Peter ter Kulve, într-un interviu acordat Bloomberg luni dimineață, înainte de deschiderea piețelor.
Capitalizarea de piață a Magnum este mai mică decât se așteptau unii analiști.
Analiștii de la Barclays estimau, în octombrie, o evaluare între 10,1 miliarde de euro și 10,8 miliarde de euro la debutul pe bursă, reflectând un multiplu de 9–9,5 al câștigurilor anticipate pentru 2026, calculate înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA).
Pentru acționarii Unilever, divizarea vine după ani de performanță slabă a prețului acțiunilor.
Unilever a decis să-și separe unitatea de înghețată anul trecut, ca parte a eforturilor de a-și eficientiza activitatea și de a relansa creșterea, după ce costurile ridicate de producție și depozitare ale afacerii cu înghețată au afectat marjele în ultimii ani.
Magnum vizează o creștere anuală a vânzărilor organice de 3% până la 5% începând de anul viitor, în general în linie cu estimările jucătorilor din piața globală, și un flux de numerar liber între 800 de milioane de euro și 1 miliard de euro în 2028 și 2029.















