Ungaria începe să își fabrice propriile avioane

Ungaria începe să își fabrice propriile avioane
scris 9 nov 2021

O aeronavă absolut nouă, proiectată, dezvoltată și fabricată integral în Ungaria, a fost prezentată la Pécs. Este vorba despre modelul Fusion 213 al firmei Magnus Aircraft ZRT. Compania se așteaptă ca acest model să fie primul avion în întregime maghiar care să obțină certificatul Agenției pentru Siguranța Aviației din partea UE.

În august 2019, United Aircraft Corporation (UAC) și Aviation Engineering Zrt., subsidiară a Magnus Aircraft Zrt., au semnat un acord de cooperare. Conform contractului, UAC a transferat drepturile de producție și vânzare ale aeronavei de tip Il-103 către Magnus Aircraft. Acordul prevede nu doar producția și vânzările, ci și cooperarea comună ulterioară, pe termen lung, pentru modernizarea IL-103, dar și dezvoltarea, producția și vânzarea unor altor tipuri de aeronave, scrie Hotnews.ro.

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

UAC produce și comercializează toate tipurile de aeronave Mikoyan, Sukhoi, Yakovlev, Tupolev și Ilyushin. Gigantul aerospațial a fost format în 2006 ca urmare a fuziunii mai multor companii aerospațiale, inclusiv Ilyushin, Mikoyan și Sukhoi pentru dezvoltarea și unificarea industriei aerospațiale din Rusia.

IL-103 a fost dezvoltat în anii 1990 de către Ilyushin Design Bureau, care a obținut în 1988 certificarea FAA. Conform contractului, Magnus Aircraft, care dezvoltă, produce și comercializează avioane de agrement și antrenament compozite cu două locuri, va produce și comercializa de acum înainte aeronava IL-103, exclusiv, în întreaga lume. Contractul reprezintă o oportunitate uriașă pentru compania maghiară și pentru a-și exporta elementele compozite și linia de produse Fusion în Rusia.

În octombrie 2019 se inaugura fabrica din Pécs, de 8.000 mp, unde lucrează cu 125 de angajați înalt calificați.

În decembrie 2020, Magnus Aircraft Zrt. în calitate de companie de proiectare de aeronave, a obținut aprobarea Agenției pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA) pentru procedurile sale de proiectare (AP-DOA), iar un an mai târziu Magnus Aircraft Zrt. și Universitatea Óbuda au pus bazele unei cooperări bilaterale, în urma căreia să dezvolte un avion de turism alimentat electric dar și alte proiecte comune de cercetare și dezvoltare. Cooperarea pe termen lung mai include și dezvoltarea de aeronave hibride și electrice mai mari, cu 4-6 locuri, precum și alte activități comune de cercetare și dezvoltare.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

Deocamdată, Magnus s-a concentrat pe cele două modele: Fusion Premium și Fusion Business. Zoltán Illés, proiectantul principal al noului avion maghiar Fusion 213, spune că, spre deosebire de modelul anterior, ultra ușor, la noile modele au instalat rezervoare de combustibil în fiecare aripă, mărind distanța de deplasare de la 150 până la 200 de kilometri.

Noul model mai trebuie să parcurgă câteva teste suplimentare înainte de a putea intra în producție. Magnus Aircraft ar putea produce aproximativ o sută de modele Fusion 213 într-un an.
Modelul Fusion 212, anterior, a costat în jur de 140.000 de dolari. Noul model ar putea avea un preț comparabil, însă foarte multe țin și de configurațiile solicitate, direct pe site.

Caracteristici: Decolare – 150 m, Rata de urcare – 6m/s, Altitudine maximă – 3.650 m, Viteză de croazieră - 214-256 km/h, Consum carburant - 16-21 l/h, Spațiu pt. bagaj – 150 l /20 kg

viewscnt
Afla mai multe despre
magnus aircraft zrt
avion