Inspectoratul General pentru Situații Urgență (IGSU) a anulat o licitație pentru achiziționarea a 300 de containere destinate activităților de decontaminare chimică, biologică, radiologică și nucleară (CBRN), bugetul alocat procedurii fiind estimat la 360 milioane de euro, fără TVA.
Ofertanții au fost Pop Industry, Termo Tehna Šusic (Serbia), CESS Plus Solutions, Compa, Stimpex și asocierile formate din Amperio Energy (lider) și Tecnove, CON-A Operations (lider) și Phihub, respectiv New Akord Security (lider), Zepelin (Slovacia) și Ibatech Tecnologia (Spania).
IGSU a constatat, pe parcursul procedurii de atribuire, o serie de omisiuni sau erori care nu puteau fi corectate și, în acest context, conform Legii 98/2016 privind achizițiile publice, a procedat la anularea licitației. Autoritatea contractantă nu a comunicat despre ce omisiuni sau erori este vorba, dar a precizat că procedură a fost anulată în baza prevederilor articolului 212, aliniatul (1), litera c) coroborat cu aliniatul (2) al aceluiași articol din Legea 98/2016 privind achizițiile publice.
Evoluția riscurilor chimice, biologice, radiologice și nucleare (CBRN) și creșterea posibilității unui incident major accidental sau natural CBRN, datorat conflictelor armate existente în Europa, subliniază necesitatea urgentă a asigurării unor stocuri, care să ofere un răspuns adecvat în toate operațiunile desfășurate, scrie în caietul de sarcini al licitației.

Mai multe detalii despre anularea licitației AICI.