Vânzările mondiale de vehicule electrice vor atinge un maxim istoric în 2022, dar sunt necesare măsuri în alte sectoare pentru atingerea obiectivului de emisii nete zero până în 2050, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie (AIE), transmite Reuters, preluată de News.ro.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Într-un anunț care însoțește o actualizare a raportului Tracking Clean Energy Progress (TCEP), AIE a spus că există “semne încurajatoare de progres într-un număr de sectoare”, dar a avertizat că sunt necesare ”eforturi mai puternice” pentru a pune lumea ”pe calea atingerii emisiilor nete zero” până la mijlocul acestui secol.
TCEP, care este publicat anual, a analizat 55 de părți ale sistemului energetic. Concentrându-se pe 2021, a analizat progresul acestor componente atunci când a fost vorba de atingerea ”reperelor cheie pe termen mediu până la sfârșitul acestui deceniu”, așa cum este stabilit în calea zero net a organizației din Paris.
În ceea ce privește vehiculele electrice, AIE a spus că vânzările globale s-au dublat în 2021, pentru a reprezenta aproape 9% din piața auto.
”Privind în viitor, 2022 este așteptat să vadă un alt record istoric pentru vânzările de vehicule electrice, ridicându-le la 13% din vânzările totale de vehicule ușoare la nivel global”, arată raportul.
IEA a declarat anterior că vânzările de vehicule electrice au ajuns la 6,6 milioane în 2021.
În primul trimestru al anului 2022, vânzările de vehicule electrice au ajuns la 2 milioane, o creștere de 75% față de primele trei luni din 2021. AIE a spus că atât vehiculele electrice, cât și iluminatul – unde mai mult de 50% din piața mondială utilizează acum tehnologia LED – sunt ”pe cale să își atingă obiectivele de etapă pentru 2030”. în scenariul său pentru emisii net ezero până în 2050.
În ciuda perspectivelor pentru vehiculele electrice, AIE a remarcat separat că acestea ”nu sunt încă un fenomen global. Vânzările în țările în curs de dezvoltare și emergente au fost lente din cauza costurilor de achiziție mai mari și a lipsei de disponibilitate a infrastructurii de încărcare.”
La nivel general, imaginea este una mai dificilă. AIE a remarcat că 23 de zone ”nu sunt pe drumul cel bun”, iar alte 30 sunt considerate că necesită mai mult efort.
”Domeniile care nu sunt pe drumul cel bun includ îmbunătățirea eficienței energetice a proiectelor de clădiri, dezvoltarea încălzirii urbane curate și eficiente, eliminarea treptată a producției de energie pe bază de cărbune, eliminarea arderii metanului, trecerea aviației și transporturilor către combustibili mai curați și producția de ciment, produse chimice și oțel mai curată”, a spus AIE.