ANPC va avea 320 de posturi noi, în acord cu noile atribuții în materie de insolvență a persoanelor fizice

ANPC va avea 320 de posturi noi, în acord cu noile atribuții în materie de insolvență a persoanelor fizice
scris 19 mai 2017

Guvernul a aprobat, joi, în ședință, o Hotărâre prin care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor suplimentează personalul cu 320 de posturi, în acord cu noile atribuții ale instituției în materie de insolvență a persoanelor fizice, astfel că numărul total de posturi al ANPC va fi ajunge la 940, fără demnitari.

”Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor va avea 320 de posturi noi, astfel încât să asigure îndeplinirea atribuțiilor suplimentare care-i revin cu privire la contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, contractele de credit pentru consumatori, procedura insolvenței persoanelor fizice și soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți”, informează Executivul.

Potrivit actului normativ, numărul total de posturi al ANPC va fi suplimentat la 940, fără demnitari, scrie News.ro.

”Din numărul total de posturi nou aprobat, 397 vor fi alocate pentru aparatul central al Autorității, iar restul de 543 sunt prevăzute pentru structurile teritoriale”, se arată în comunicatul de presă al Guvernului.

Pe lângă această suplimentare de posturi, actul normativ prevede înființarea în cadrul ANPC a unei Direcții pentru insolvență persoane fizice, în contextul în care procedura insolvenței persoanelor fizice reprezintă o noutate pentru sistemul juridic și administrativ.

VIDEO Firmele își vor deconta, prin Start-up Nation, costuri cu salarii, chirii, mașini, laptopuri, spații de birouri, cursuri de management, promovare CITEȘTE ȘI VIDEO Firmele își vor deconta, prin Start-up Nation, costuri cu salarii, chirii, mașini, laptopuri, spații de birouri, cursuri de management, promovare

”Pentru noile atribuții care-i revin ANPC privind contractele de credit oferite consumatorilor și contractele de credit pentru bunuri imobile, va fi înființată Direcția  pentru cooperare și efectuarea schimbului de informații cu statele membre, derulare proceduri intermediari de credite și recuperare creanțe”, mai precizează sursa citată.

Ocuparea posturilor suplimentare se va realiza treptat, cu respectarea procedurilor și termenelor reglementate de legislația aplicabilă personalului bugetar și cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.  

Din aplicarea prevederilor referitoare la creșterea capacității ANPC nu rezultă influențe financiare suplimentare asupra bugetului de stat, sumele necesare fiind asigurate în cadrul prevederilor bugetare aprobate Ministerului Economiei pe anul 2017, în calitate de ordonator principal de credite în coordonarea căruia funcționează Autoritatea pentru Protecția Consumatorului.

Pentru anul 2017, aplicarea noii organigrame a ANPC se realizează cu respectarea prevederilor art. 5 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 9/2017 privind unele măsuri bugetare în anul 2017, prorogarea unor termene, precum și modificarea și completarea unor acte normative. Începând cu anul 2018, sumele necesare vor fi asigurate de către Ministerul Economiei cu încadrarea în limitele de cheltuieli aprobate de Guvern pentru perioada 2018-2021.

Noile reglementări asigură astfel ANPC condițiile necesare pentru a-și îndeplini atribuțiile care-i vor reveni prin punerea în aplicare a Legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
anpc
insolventa persoane fizice