Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut cu 19,1% în primele patru luni din acest an comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, arată Institutul Național de Statistică (INS), într-un comunicat.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
"Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în perioada 1.I - 30.IV.2016, comparativ cu perioada 1.I - 30.IV.2015 a înregistrat o creștere cu 19,1% datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+28,1%), vânzărilor de produse nealimentare (+16,7%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,2%)", precizează instituția.
Pe seria ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, creșterea din primele 4 luni a fost de 17,7%, susținută de avansul vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+26,5%), al celor de produse nealimentare (+15,4%) și de comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate, care a crescut cu 9,2%.
În luna aprilie 2016, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut față de luna precedentă atât ca serie brută, cu 6,7%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 2,8%.
Față de luna aprilie a anului trecut, creșterea ca serie brută a fost de 19,1%. iar ajustată după sezonalitate de 19%.