INFOGRAFICE Vânzările au încheiat anul trecut cu o creștere "robustă". Salt de aproape 50% pentru online. Analiștii așteaptă un avans și în 2021

INFOGRAFICE Vânzările au încheiat anul trecut cu o creștere "robustă". Salt de aproape 50% pentru online. Analiștii așteaptă un avans și în 2021
scris 5 feb 2021

Vânzările cu amănuntul și-au revenit în a doua parte a anului trecut și au recuperat integral prăbușirea cauzată de efectele pandemiei COVID-19 și restricțiile impuse de autorități. Creșterea retailului a fost de 2,2% pe întreg anul, după un avans de 3,4% în ultimul trimestru.

Vânzările de mâncare au crescut cu 3,6% în decembrie 2020 față de decembrie 2019, în timp ce avansul pentru produsele nealimentare a fost de 6,8%. Vânzările de carburanți au fost marcate în continuare de efectele măsurilor de restricție a mobilității și au scăzut cu 0,7%.

Urmărește-ne și pe Google News
De la afaceri de 50.000 la 4 milioane de euro, prin vânzarea online CITEȘTE ȘI De la afaceri de 50.000 la 4 milioane de euro, prin vânzarea online
Evenimente

20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum

Pe întreg anul 2020, în comparație cu 2019, creșterea vânzărilor de produse alimentare a fost de 5%, a celor nealimentare de 5,6%, în timp ce vânzările de combustibili au scăzut cu 8%.

“În pofida faptului că rata de creștere s-a consolidat în jurul cifrelor mici, performanța vânzărilor retail în 2020 a fost robustă în opinia noastră”, scrie Valentin Tătaru, economist-șef al ING Bank România.

Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibrid CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibrid

Salariile au crescut anul trecut cu 6,6%, ceea ce reprezintă o performanță notabilă în contextul pandemiei, arată Tătaru. Șomajul a crescut anul trecut, însă avansul a fost de la 4% la 4,9%, mult mai puțin decât în precedenta criză.

“Consumul a rămas chiar solid la finele lui 2020, în condițiile în care schemele guvernamentale de susținere a angajărilor au limitat creșterea ratei șomajului și au ajutat la menținerea veniturilor nominale într-o anumită măsură”, arată Eugen Sinca, economist la BCR.

Vânzările online au crescut cu 48,6% în termeni anuali în decembrie, față de o creștere de câte o singură cifră în anii anteriori, evoluție catalogată drept impresionantă de analiști, chiar dacă creșterea a fost accelerată de pandemie.

Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat? CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?

O revenire suplimentară a consumului în 2021 depinde de optimismul populației, care la rândul său depinde de mersul campaniei de vaccinare, arată Sinca. BCR prognozează o creștere de 5,3% în acest an, în condițiile în care politicile guvernamentale sunt mai restrictive decât în anii anteriori, ca urmare a constrângerilor bugetare, iar unele firme care lucrează cu angajați slab plătiți au probleme financiare – salariul minim a fost majorat cu 3,1%, în timp ce salariile din sectorul public au fost înghețate.

ING se așteaptă ca vânzările să se consolideze la nivelurile curente. În sprijinul lor vine creșterea în continuare a salariilor, chiar dacă la un ritm mai redus, și o piață a muncii mai puțin relaxată, totul pe fondul unei inflații reduse. Aceste elemente ar putea fi compensate de incertitudinile din jurul poziției fiscale, mai ales în ceea ce privește politica de salarii și pensii, arată Tătaru.

Banca olandeză așteaptă o creștere de 1% a produsului intern brut în ultimul trimestru din anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
retail
comert cu amanuntul
vanzari retail