Patru din zece angajați români sunt criticați sau penalizați de șefi când greșesc, un sfert nu au primit deloc apreciere. ”Modul în care un manager tratează angajații când aceștia greșesc cultivă sau distruge asumarea responsabilității"

Patru din zece angajați români sunt criticați sau penalizați de șefi  când greșesc, un sfert nu au primit deloc apreciere. ”Modul în care un manager tratează angajații când aceștia greșesc cultivă sau distruge asumarea responsabilității"
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 ian 2019

Patru din zece angajați români spun că au primit critici de la șeful lor atunci când au făcut o greșeală, dintre care cei mai mulți (63,3%) au fost criticați între patru ochi, potrivit unui sondaj realizat de firma de consultanță UP! Your Service.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Totodată, aproape un sfert dintre angajați au fost criticați de față cu colegii de echipă, iar restul (12,6%) au fost inclusiv penalizați pentru greșelile lor, potrivit sondajului. Însă, există și manageri care au o abordare constructivă atunci când cineva din echipă face o greșeală, potrivit sondajului.

”În total, 47,5% dintre angajații români spun că șefii lor nu numai că nu îi critică în astfel de situații, dar chiar îi ajută să repare greșeala. Restul de 12,5% dintre respondenți susțin că nu apar niciun fel de repercusiuni atunci când greșesc”, se arată în comunicat.

Guvernul nu reușește să se împrumute. Nu are buget sau plan de împrumut, dar a introdus o taxă pe cei care ar trebui să-l finanțeze CITEȘTE ȘI Guvernul nu reușește să se împrumute. Nu are buget sau plan de împrumut, dar a introdus o taxă pe cei care ar trebui să-l finanțeze

Numai 11% dintre angajații români au spus că nu au făcut niciodată o greșeală la job, potrivit sondajului. Opt din zece angajați își recunosc imediat greșeala și încearcă să o remedieze, cu sau fără sprijin, 2% dintre angajați se absolvă de vină, în timp ce 1,5% încearcă chiar să ascundă situația de colegi sau de superiorul direct, scrie News.ro.

”Modul în care un manager tratează angajații atunci când aceștia greșesc cultivă sau distruge asumarea responsabilității din partea lor. Angajații care sunt în directă interacțiune cu clienții trebuie să își asume, uneori, responsabilitatea și pentru greșelile pe care le fac colegii lor, iar alteori chiar și pentru greșeli ale clienților. Dacă o greșeală este pedepsită, se va dezvolta o cultură bazată pe frică și pe învinuirea altora. O greșeală trebuie imediat reparată, indiferent cine este responsabil, și trebuie folosită ca oportunitate de învățare și îmbunătățire continuă”, a spus directorul general UP! Your Service România, Elena Călin.

Atitudinea negativă a șefilor față de angajați atunci când greșesc este cel mai adesea demotivantă, mai ales dacă nici nu primesc apreciere pentru reușitele lor și pentru munca depusă.

Aproape un sfert dintre respondenți susțin că în ultima lună nu au primit deloc apreciere de la șefi, iar alți aproape 20% spun că nu își amintesc să fi primit recent o vorbă bună de la managerul lor. La polul opus, 41% au fost lăudați cel puțin o dată pentru performanțele din ultima lună, iar 17,5%, chiar de mai multe ori, potrivit sondajului.

viewscnt
Afla mai multe despre
angajati
up! your service