Premierul polonez Beata Szydlo și-a exprimat marți speranța pentru un compromis privind reforma directivei europene pentru muncitorii detașați, susținută de liderul francez. Ea a cerut, în primul rând, ca sectorul transporturilor să fie exclus, relatează AFP, citat[ de News.ro.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
"Sperăm, și datorită angajamentului președinției estone (a UE – n.r.), că, în ceea ce privește revizuirea directivei privind angajații delegați, vom ajunge la un compromis care să țină cont de interesele antreprenorilor din regiunea noastră”, a declarat Beata Szydlo, în cursul unei conferințe de presă comune cu omologii săi din Lituania, Saulius Skvernelis și Letonia, Maris Kucinskis, subliniind, în același timp, necesitatea de a exclude din această revizuire sectorul transporturilor.
"Ne pronunțăm pentru o derogare pe cât de amplă posibil privind sectorul transporturilor (…), ținând cont de caracterul deosebit al operațiunilor de transport”, a precizat ea. “Nu ne vom da acordul pentru introducerea regulilor care ar implica excluderea transportatorilor din țările din regiunea pieței comune”, a adăugat șefa Guvernului polonez.
Ea a fost susținută de Skvernelis, care a insistat asupra faptului că directiva și reforma sa nu trebuie să se aplice sectorului transporturilor.
Premierul a mai spus că Grupul de la Vișegrad (Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia) se străduiește să găsească soluții “care, pe de o parte, să răspundă așteptărilor statelor care pledează pentru consolidarea mecanismelor de luptă împotriva eventualelor abuzuri în domeniul muncitorilor detașați, iar pe de alta să vizeze să apere antreprenorii de sarcini administrative excesive și de costurile care li se asociază”, a mai spus Szydlo, precizând că a prezentat aceste inițiative omologilor săi baltici.
Polonia este un actor-cheie în transporturile rutiere din Europa. Aproximativ 30.000 de societăți poloneze, care dispun în total de aproximativ 200.000 de vehicule și angajează 300.000 de șoferi riscă să fie afectate de noile dispoziții, potrivit estimărilor angajatorilor polonezi.
Inițiativa de a reforma directiva privind muncitorii detașați, lansată de liderul francez Emmanuel Macron, a provocat o criză politică în relația cu Varșovia.