Peste 71% dintre liderii de business ai Europei Centrale și de Est respondenți la un sondaj văd în lipsa talentelor cea mai mare amenințare pentru afaceri, reiese dintr-un studiu al organizației Worldcom PR Group care a cuprins opinii din America, Asia și EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa).
Principalele trei provocări pe plan global pentru business sunt considerate schimbările legislative, lipsa talentelor și infracțiunile cibernetice.
Studiul mai relevă că 43% dintre lideri doresc să acorde mai multă atenție angajaților în 2018 față de anul trecut.
În Europa Centrală și de Est, 71% dintre liderii întrebați consideră că indisponibilitatea talentelor este amenințarea nr.1 la adresa businessului lor, competiția fiind pe locul 2.
67% dintre liderii est și central europeni vor să se concentreze pe clienți, mai puțin pe angajați – aproape dublu față de media globală. Doar 4% dintre liderii ECE cred că au “planul potrivit pentru a reuși să-și atingă obiectivele”
“Când citești cu atenție rezultatele, observi mai multe contradicții și inconsistențe care denotă o anumită incertitudine globală”, spune Todd Lynch, Managing Director Worldcom Public Relations Group. “Cum stimularea angajaților este fundamentală în furnizarea unei experiențe foarte bune de client, raportul sugerează că încrederea liderilor în propria abilitate de a-și satisface clienții scade pe măsură ce “aleargă” după cei mai buni angajați. O combinație de răspunsuri relevate de acest studiu plasează, așadar, angajatul în mijlocul problemelor din mediul de business, mai mult în 2018 ca niciodată. E cu adevărat anul angajatului!”
“Nicăieri nu e mai acută problema găsirii angajaților potriviți decât la tine acasă. Studiul pare să demonstreze că liderii din această parte a Europei s-ar plasa mai nou într-un proces de căutare latentă, pasivă, concentrându-se pe client și experiența oferită acestuia, ca motor principal în business. Mai îngrijorător mi se pare valoarea raportului dintre calitatea angajaților și felul în care îți poți susține planul de business: dacă doar 4% dintre CEO/CMO cred că pot reuși ce și-au propus - asta deschide perspectiva unei analize mai profunde, care să includă și alți factori ce influențează predictibilitatea în afaceri. Este un studiu la care s-a muncit mult în Worldcom și care sper să ajute elita businessului românesc să vadă mai clar unde ne plasăm, comparându-ne problemele cu liderii globali”, a declarat Rareș Petrișor, General Manager Media Pozitiv, agenția parteneră Worldcom PR Group în România.
Raportul Worldcom Confidence Index 2018 poate fi citit aici:https://worldcomgroup.com/resources/confidence-index
Cercetarea a fost făcută Pentru Worldcom PR Group de companiile Research Now și 3GEM, care au prelucrat 585 de răspunsuri date de lideri din toată lumea (167 din Americi, 106 din Asia și 312 din EMEA).