Transporturile din China către coasta de vest a SUA se vor prăbuși săptămâna viitoare, în condițiile în care impactul tarifelor vamale ale președintelui Donald Trump determină companiile să își reducă comenzile de import.
Gene Seroka, directorul executiv al Portului Los Angeles, a declarat marți la CNBC că se așteaptă ca volumul de mărfuri primite să scadă cu mai mult de o treime săptămâna viitoare, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, scrie G4Media.ro.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
„Conform optimizatorului nostru portuar, care măsoară încărcăturile din Asia, vom scădea cu puțin peste 35% săptămâna viitoare față de anul trecut. Și este o scădere abruptă a volumului, cu un număr de retaileri americani importanți care opresc toate livrările din China pe baza tarifelor”, a declarat Seroka.
Transporturile din China reprezintă aproximativ 45% din activitatea Portului LA, deși unele companii de transport vor căuta să ridice mărfuri din alte puncte din sud-estul Asiei pentru a încerca să își umple navele, a declarat Seroka.
„Realist vorbind, până când se va ajunge la un acord sau la un cadru cu China, volumul care va ieși de acolo – cu excepția câtorva mărfuri diferite – va fi foarte redus”, a declarat Seroka.
Pe lângă volumul redus de mărfuri, Seroka a spus că se așteaptă ca aproximativ un sfert din numărul obișnuit de nave care sosesc în port să fie anulate în luna mai.
La 2 aprilie, Trump a anunțat o creștere bruscă a tarifelor la mărfurile chinezești, ceea ce a dus la escaladări de ambele părți, rezultând în cele din urmă că atât SUA, cât și China au impus taxe de peste 100 % la multe mărfuri livrate în comerțul exterior bilateral. Secretarul Trezoreriei SUA, Scott Bessent, a descris situația ca fiind „nesustenabilă”, dar nu a existat niciun semn de negocieri substanțiale între cele două țări.

Datele privind expedierile din China au început deja să semnaleze încetinirea volumului schimburilor comerciale către SUA, alarmând unii economiști. Economistul șef al Apollo Global Management, Torsten Slok, a prezentat recent o cronologie în care scăderea importurilor din China duce la concedieri în industriile de transport și de vânzare cu amănuntul din SUA, rafturi goale și o recesiune în această vară.