Tesla a redus prețurile vehiculelor sale electrice la nivel global, cu până la 20%, extinzând un efort agresiv de reduceri și provocându-i pe rivalii săi, după ce a ratat estimat Wall Street referitoare la livrările din 2022, transmite Reuters.
Măsura marchează o inversare față de strategia producătorului auto din ultimii doi ani, când comenzile de vehicule noi au depășit oferta.
CEO-ul Elon Musk a avertizat anterior că perspectiva recesiunii și a ratelor dobânzilor mai mari înseamnă că Tesla ar putea reduce prețurile pentru a susține creșterea în detrimentul profitului.

Musk a recunoscut anul trecut că prețurile au devenit ”îngrozitor de ridicate” și ar putea afecta cererea.
Acțiunile Tesla au scăzut vineri cu 2,6%, după cel mai prost an al acțiunilor de la înființare, din cauza problemelor de livrare și a concurenței în creștere.
Tesla a redust prețurile în Statele Unite, Europa, Orientul Mijlociu și Africa, în urma unei serii de reduceri săptămâna trecută în Asia, ceea ce analiștii au văzut ca o șansă clară pentru ambii rivali mai mici, care au pierdut numerar, și pentru producătorii de automobile tradiționali, care au intensificat în mod agresiv electrivicarea producției de vehicule.
”Concurența vine și ei răspund cu reduceri de preț”, a spus Thomas Hayes, președinte și membru director al Great Hill Capital.
Reducerile pot face ca mașinile electrice să fie accesibile persoanelor care anterior au fost scoase de pe piață.
Cumpărătorii din SUA și Franța ar putea profita atât de reducerile, cât și de creditele fiscale federale disponibile pentru anumite achiziții de vehicule electrice.
Reducerile de preț în SUA pentru cele mai vândute produse Tesla, sedanul Model 3 și SUV-ul crossover Model Y, sunt între 6% și 20%, au arătat calculele Reuters, modelul Y de bază costând acum 52.990 de dolari, în scădere de la 65.990 de dolari.
Aceste reduceri sunt înaintea unui credit fiscal federal de 7.500 de dolari care a intrat în vigoare pentru multe vehicule electrice la 1 ianuarie, care ar putea aduce reduceri de peste 30%.
De asemenea, Tesla a redus prețurile pentru SUV-ul său crossover de lux Model X și sedanul Model S în Statele Unite.
Un purtător de cuvânt al Tesla Germania a declarat că o inflație mai mică a costurilor a fost, de asemenea, un factor de reducere a prețurilor pe piața sa europeană de top, fără a preciza care costuri au scăzut.
În Germania, Tesla a redus prețurile cu aproximativ 1% până la aproape 17% pentru Model 3 și Model Y.
Cel mai bine vândut Model Y va costa acum 44.890 de euro (48.499 dolari), în scădere cu 9.100 de euro.
De asemenea, compania a redus prețurile în Austria, Elveția și Franța.
În Franța, clienții care cumpără Model 3 cu 44.990 de euro vor primi acum o reducere suplimentară printr-o subvenție guvernamentală de 5.000 de euro pentru o schemă de vehicule electrice cu un prag de 47.000 de euro.
Mișcarea extinde vehiculele din gama Tesla eligibile pentru creditul fiscal al administrației Biden.
Înainte de reducerea prețului, versiunea cu cinci locuri a Modeli Y nu era eligibilă.
După reducerea prețului, versiunea cu autonomie mai mare a Model Y se va califica.
Deutsche Bank a estimat că un Model Y, după creditele fiscale, ar putea fi cu 18.000 de dolari mai ieftin decât rivalul Ford, Mustang Mach E.
Marjele de profit brute ale vehiculelor Tesla, care sunt printre cele mai mari din industrie, ar scădea cu 3 puncte procentuale în 2023 față de 2022, a estimat ea, dar ”miscarea ofensivă îndrăzneață” a lui Tesla a asigurat creșterea și a pus concurenții în mare dificultate, a spus brokerul.
În timp ce acțiunile Tesla au scăzut, acțiunile rivalilor au fost afectate și mai tare. Acțiunile producătorilor de automobile din SUA General Motors și Ford Motor au scăzut cu 4,5% și, respectiv, 6%, aflându-se printre cei mai mari perdanți în cadrul indicelui S&P 500, în timp ce în Europa, acțiunile Stellantis au coborât cu 3,7%, iar Volkswagen cu 3,6%.
Analistul Wedbush, Dan Ives, a spus că această măsură ar putea crește livrările globale ale Tesla cu 12% până la 15% în acest an și arată că Musk răspunde la concurența în creștere.