Generația Z cheltuie mai mult ca oricare altă generație pe călătorii, dar adesea luxul afișat pe rețelele sociale nu reflectă realitatea financiară. De la închirieri de scurtă durată împărțite între mai mulți prieteni, până la împrumuturi personale sau simple fotografii făcute cu acces temporar în hoteluri de cinci stele, mulți tineri reușesc să creeze imaginea unui stil de viață extravagant pe care, în realitate, nu și-l permit, relatează CNBC, preluat de News.ro.
Un exemplu este cel al unei tinere de 23 de ani din SUA, care și-a construit timp de peste un an o identitate online bazată pe călătorii de lux. În realitate, cheltuia aproximativ 12.000 de dolari anual, dar își regiza vacanțele prin trucuri: plătea 200 de dolari pentru acces de o zi la cluburi exclusiviste din Miami, unde făcea sute de fotografii într-o singură vizită, pe care le posta apoi timp de săptămâni, sugerând o viață de lux constantă.

Mai mult, oferea bacșișuri personalului de la hoteluri de cinci stele pentru a o lăsa să facă poze la piscinele sau în lobby-urile Four Seasons. Strategia i-a adus peste 85.000 de urmăritori și contracte de brand de 180.000 de dolari anual.
Un alt caz relatat de un administrator imobiliar arată cum o chiriașă de 24 de ani posta imagini dintr-un Airbnb de 400 de dolari pe noapte din Miami, deși era cu trei săptămâni în urmă la plata chiriei de 1.800 de dolari. Ulterior, ea a recunoscut că împărțise costul cu șase prieteni și că închirierea a fost doar pentru o noapte, suficient însă pentru a obține fotografii care sugerau un sejur de lux de o săptămână.
Astfel de situații nu sunt izolate. Tot mai mulți tineri recurg la împrumuturi personale etichetate drept ”vacation funding”, la carduri de credit și la joburi temporare, cum ar fi house-sitting în cartiere bogate, pentru a se poza în vile și grădini impresionante.

Specialiștii subliniază că aceste artificii întrețin presiunea culturală a unei imagini perfecte, în timp ce realitatea financiară rămâne precară.
Pentru mulți membri ai Generației Z, experiențele și aparențele contează mai mult decât stabilitatea economică. Chiar și atunci când recunosc că vacanțele i-au împins în datorii, mulți declară că ar repeta experiența, convinși că ”merită” pentru imaginea proiectată online.