Orange România, liderul local al pieței de telecomunicații, a depus singura ofertă pentru furnizarea către CFR Călători a unui număr de 4.450 de scanare și imprimante mobile, precum și servicii aferente (soluție MDM și transmisii de date mobile). Estimat la 10,13 milioane de lei, fără TVA, contractul se va derula pe o perioadă de 3 ani.
Subcontractant va fi Kapsch România - 5%.
În prezent, scrie în caietul de sarcini analizat de Profit.ro, personalul de tren are obligația de a verifica și valida, la bordul trenurilor, legitimațiile de călătorie emise pentru trenul respectiv, abonamente și alte tipuri de oferte comerciale emise de CFR Călători, precum și biletele emise online.
Pentru emiterea de legitimații de călătorie în tren (la tarif normal sau suprataxă) se utilizează formulare pretipărite care sunt completate manual, sistem care nu poate oferi flexibilitate și acuratețe în activitatea comercială, existând riscul aparției erorilor umane la completarea formularelor sau la calculul tarifelor.
CITEȘTE ȘI Amenzi de până la 1% din afaceri pentru furnizorii de platforme online care refuză colaborarea cu Consiliul Concurenței în cadrul analizelor de piațăTotodată, pentru verificarea și validarea biletelor emise online sunt tipărite liste cu biletele vândute pe fiecare tren și transmise de către dispecerii OTL în stațiile de îndrumare sau alte stații prestabilite din parcursurile trenurilor, în care aceste liste sunt tipărite și predate către personalul de tren.
"Situația actuală, în care personalul de tren nu dispune de tehnologia necesară implementării unor soluții specifice care să simplifice activitățile de vânzare, verificare și validare a legistimațiilor la bordul trenurilor, induce o serie de limitări, riscuri și costuri suplimentare, cum ar fi imposibilitatea extinderii canalelor alternative de distribuție (vânzare online, vânzare prin automatele distribuitorilor autorizați - Zebrapay, etc.), dar și limitarea vânzării prin intermediul acestor canale. Astfel clienții pot procura legitimații de călătorie până cel târziu cu 6 ore înainte de plecare a trenului din stația de îmbarcare. Aceasta se datorează necesității de a transmite în teritoriu către stațiile desemnate să tipărească și să predea listele cu tipuri de bilete emise prin intermediul canalelor alternative către personalul de tren în vederea verificării și validării", se arată în caietul de sarcini.
CITEȘTE ȘI Asociațiile brokerilor: Educația financiară și pregătirea profesională a intermediarilor pot contribui la creșterea încrederii în asigurări și la dezvoltarea pieței de profilO altă problemă este numărul limitat de trenuri pentru care se pot emite legitimații de călătorie prin intermediul canalelor alternative, de regulă la trenurile cu regim de rezervare, precum și riscul apariției erorilor umane la completarea formularelor manuale sau la calculul tarifelor.
"În acest context, este necesară alocarea de personal specializat suplimentar pentru executarea operațiilor "de după vânzare" aferente emiterii manuale de formulare tipizate. Aceste activități necesită un volum mare de timp, de personal implicat și implicit costuri de exploatare aferente, având un grad sporit de risc în apariția erorilor umane din cauza numărului mare de operații manuale efectuate", se precizează în document.
CITEȘTE ȘI Airbus Helicopters Romania va repara elicopterele Inspectoratului General de Aviație al MAI pentru 36,6 milioane de euro. Prețul este mai mare decât cel estimatCFR Călători consideră că principalele avantaje ale implementării și utilizării unui sistem unitar din punct de vedere al concentrării tuturor datelor de vânzare, precum și a dotării personalului de tren cu dispozitive mobile sunt reducerea aglomerației de la casele de bilete prin asigurarea posibilității de a cumpăra bilete online de către studenți conform HG 42/2017, asigurarea unui control mult mai riguros al legitimațiilor de călătorie de către personalul de tren, cu posibilitatea detectării legitimațiilor de călătorie false, și eliminarea restricțiilor la vânzarea prin canale alternative (online, automatele distribuitorilor autorizați), respectiv reducerii timpului minim de 6 ore impus pentru achiziționarea biletelor prin aceste canale, precum și posibilitatea extinderii vânzării biletelor prin canale alternative la toate trenurilor (inclusiv la trenurile Regio).
De asemenea, proiectul va permite redirecționarea clienților către canale de distribuție alternative (online, distribuitoare automate de bilete) care au costuri mai reduse din punct de vedere al emiterii legitimațiilor de călătorie, preluarea și concentrarea automată în rapoarte a datelor din vânzarea biletelor, urmărirea și înregistrarea corectă a gradului de încărcare real al trenurilor și determinarea corectă a fluxurilor de călători, în special pentru călătorii care au legitimații de călătorie valabile pe anumite relații sau pe întreaga rețea CFR, posibilitatea dezvoltării ulterioare a unor metode de plată non cash la personalul de tren, reducerea efortului uman și de timp alocat pentru executarea diverselor activități și eliminarea erorilor umane.
În 2019, compania a transportat 5,233 milioane de călători, de la 4,93 milioane cu un an în urmă.
Orange România este cel mai mare operator local de telecomunicații, cu afaceri de peste un miliard de euro și o bază de clienți mai mare de 10 milioane.