EUR 4.8768 0.0021
USD 4.0341 -0.0194
GBP 5.6412 0.0083
CHF 4.4048 -0.0113
XAU 223.8538 -1.6001
AED 1.0983 -0.0052
AUD 3.1550 -0.0021
BGN 2.4934 0.0010
BRL 0.7107 -0.0077
CAD 3.1981 -0.0060
CNY 0.6240 -0.0025
CZK 0.1867 0.0003
DKK 0.6559 0.0004
EGP 0.2578 -0.0001
HRK 0.6432 0.0000
100 HUF 1.3414 0.0000
INR 0.0554 0.0001
100 JPY 3.7723 -0.0201
100 KRW 0.3593 -0.0013
MDL 0.2314 -0.0002
MXN 0.1952 -0.0008
NOK 0.4773 0.0021
NZD 2.9408 -0.0019
PLN 1.0758 0.0010
RSD 0.0415 0.0000
RUB 0.0547 0.0002
SEK 0.4822 0.0012
THB 0.1331 -0.0008
TRY 0.5472 -0.0058
UAH 0.1450 0.0000
XDR 5.8044 -0.0147
ZAR 0.2702 0.0011
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
    Strabag și Erbașu pierd un contract destinat modernizării unei cazărmi din Tunari pentru "îndeplinirea misiunilor NATO ca bază de staționare temporară"
    Strabag și Erbașu pierd un contract destinat modernizării unei cazărmi din Tunari pentru "îndeplinirea misiunilor NATO ca bază de staționare temporară"
    Reducerea blocajelor în trafic pe timpul verii de la podul Fetești se amână...
    Reducerea blocajelor în trafic pe timpul verii de la podul Fetești se amână...
    Șeful Flanco Retail, al doilea jucător de profil, primește acțiuni de la Iulian Stanciu și ajunge la 5% din companie
    Șeful Flanco Retail, al doilea jucător de profil, primește acțiuni de la Iulian Stanciu și ajunge la 5% din companie
    INEDIT - BNR vrea să lanseze ... un magazin online
    INEDIT - BNR vrea să lanseze ... un magazin online
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Confesiuni de afaceri
    • Back in Business
    Disney închide din magazine
    Disney închide din magazine
    Dezvoltatorul european de spații logistice CTP se listează pe Bursa din Amsterdam și se așteaptă să atragă între 800 de milioane și 1 miliard de euro din încasări brute
    Dezvoltatorul european de spații logistice CTP se listează pe Bursa din Amsterdam și se așteaptă să atragă între 800 de milioane și 1 miliard de euro din încasări brute
    Nuclearelectrica vrea pe cât posibil să plătească preț fix pe construirea reactoarelor 3 și 4 de la centrala Cernavodă. Depășirile masive de costuri sunt frecvente în industrie
    Nuclearelectrica vrea pe cât posibil să plătească preț fix pe construirea reactoarelor 3 și 4 de la centrala Cernavodă. Depășirile masive de costuri sunt frecvente în industrie
    Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut
    Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut
    Romcab, una dintre cele mai mari insolvențe din 2017, revine la bursă
    Romcab, una dintre cele mai mari insolvențe din 2017, revine la bursă
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Romcab, una dintre cele mai mari insolvențe din 2017, revine la bursă
    Romcab, una dintre cele mai mari insolvențe din 2017, revine la bursă
    Google promite că nu va mai urmări utilizatorii pe baza istoricului de navigare
    Google promite că nu va mai urmări utilizatorii pe baza istoricului de navigare
    VIDEO Netflix lansează propriul TikTok cu clipuri amuzante decupate din filme și seriale
    VIDEO Netflix lansează propriul TikTok cu clipuri amuzante decupate din filme și seriale
    Google îmbunătățește profilurile de utilizatori din Chrome
    Google îmbunătățește profilurile de utilizatori din Chrome
    Veniturile Turism Felix s-au prăbușit cu peste 40% în anul restricțiilor de pandemie
    Veniturile Turism Felix s-au prăbușit cu peste 40% în anul restricțiilor de pandemie
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Știri
  3. Parlamentul obligă Guvernul să facă minuni raportat la ritmul actual: O autostradă de peste 300 kilometri, cu un cost de 9 miliarde euro, în doar 4 ani

Parlamentul obligă Guvernul să facă minuni raportat la ritmul actual: O autostradă de peste 300 kilometri, cu un cost de 9 miliarde euro, în doar 4 ani

Știri

Parlamentul obligă Guvernul să facă minuni raportat la ritmul actual: O autostradă de peste 300 kilometri, cu un cost de 9 miliarde euro, în doar 4 ani
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 28 nov 2017

Senatul a adoptat tacit un proiect de lege care impune Guvernului construcția, în doar patru ani, a unei autostrăzi de 311 kilometri, cu un cost estimat la circa 9 miliarde de euro. Autostrada ar trebui să lege Târgu Mureș de Iași și Ungheni și s-ar numi „Autostrada Unirii”. În 10 ani, însă, Ministerul Transporturilor nu a finalizat nici studiile de fezabilitate pentru autostradă și a programat terminarea construcției pentru anul 2030.

Proiectul de lege avea, oricum, un raport de aprobare pentru votul din plenul Senatului, dar nu a mai ajuns să fie discutat în plen, deși a fost înscris pe ordinea de zi în două rânduri. Termenul limită până la care proiectul trebuia dezbătut de senatori și după care este considerat adoptat tacit a fost luni, 27 noiembrie.

EXCLUSIV VIG pregătește un nou CEO Asirom, după perioada Lelkes marcată de revenirea în top, dar și de probleme cu plata daunelor. Cristian Ionescu, fost Allianz, intră în board CITEȘTE ȘI EXCLUSIV VIG pregătește un nou CEO Asirom, după perioada Lelkes marcată de revenirea în top, dar și de probleme cu plata daunelor. Cristian Ionescu, fost Allianz, intră în board

Inițiativa legislativă stabilește executarea obiectivului de investiții Autostrada Iași - Târgu Mureș, denumită „Autostrada Unirii”. Autostrada Unirii se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din credite externe și din fonduri europene disponibile în cadrul exercițiului financiar multianual 2014-2020.

Potrivit proiectului, termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada Unirii este de patru ani de la data intrării în vigoare a legii, care va trebui dezbătută și de deputați, iar în cazul adoptării de aceștia, promulgată de președintele Iohannis.

Măsură pregătită pentru 2018 la stat și pentru 2020 la privat: Firmele de transport public, inclusiv de taxi, obligate să cumpere 30% autovehicule electrice sau pe gaz CITEȘTE ȘI Măsură pregătită pentru 2018 la stat și pentru 2020 la privat: Firmele de transport public, inclusiv de taxi, obligate să cumpere 30% autovehicule electrice sau pe gaz

Guvernul Tudose nu a susținut, în mod evident, acest proiect de lege, considerându-l neconstituțional

Executivul a atras atenția parlamentarilor că judecătorii Curții Constituționale a stabilit că Parlamentul nu își poate exercita competența de autoritate legiuitoare în mod discreționar, oricând și în orice condiții, adoptând legi în domenii care aparțin în exclusivitate actelor cu caracter inferior legilor, precum hotărârile de guvern sau alte acte de natură administrativă.

Guvernul mai remarcă și că propunerea legislativă nu ține cont de legislația în domeniul investițiilor și achizițiilor publice, măsurile preconizate neputând fi realizate fără îndeplinirea tuturor etapelor procedurale, inclusiv de aprobare a documentațiilor tehnice, indicatorilor tehnico-economici aferenți și procedurii aferente achizițiilor publice, cu încheierea contractelor aferente și executarea acestora în termenele și condițiile legii.

EXCLUSIV Cătălin Homor, fostul șef al Metrorex și Companiei de Infrastructură Rutieră, angajat de Copos pentru a construi turnul de birouri de peste 100 de metri CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cătălin Homor, fostul șef al Metrorex și Companiei de Infrastructură Rutieră, angajat de Copos pentru a construi turnul de birouri de peste 100 de metri

Marea problemă o constituie însă costul de circa 9 miliarde și durata execuției. Ministerul Transporturilor încearcă de 10 ani, fără succes, să facă studiile de fezabilitate pentru autostradă

Încă 2007, ministerul a elaborat studiul de prefezabilitate pentru traseul autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni, iar în anul 2010, s-a demarat elaborarea studiului de fezabilitate pentru cele trei sectoare de autostradă, rezultate în urma studiului de prefezabilitate, respectiv „Autostrada Târgu Mureș - Ditrău“, „Autostrada Ditrău - Târgu Neamț”, „Autostrada Târgu Neamt - Iași - Ungheni”.

În 2012, Ministerul Finanțelor a respins însă avizarea acestor proiecte din cauza costurilor foarte mari necesare pentru realizarea lucrărilor pe cele trei sectoare de autostradă.

EXCLUSIV În pofida pozițiilor Curții de Conturi și Guvernului, deputații au decis că beneficiarii primelor de stat pentru locuințe nu trebuie să justifice utilizarea după stagiul de cotizare minim de 5 ani CITEȘTE ȘI EXCLUSIV În pofida pozițiilor Curții de Conturi și Guvernului, deputații au decis că beneficiarii primelor de stat pentru locuințe nu trebuie să justifice utilizarea după stagiul de cotizare minim de 5 ani

Valoarea de investiție a întregului obiectiv a fost estimată la 8,9 miliarde de euro, astfel:

- Autostrada Târgu Mureș - Ditrău (92 km): 2,12 miliarde euro

- Autostrada Ditrău - Târgu Neamț (118 km): 4,24 miliarde euro

- Autostrada Târgu Neamț - lași - Ungheni (101 km): 2,52 miliarde euro.

În anul 2014, Ministerul Transporturilor a dispus revizuirea celor trei studii de fezabilitate, iar  în anul 2015, a fost semnat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate Autostrada „Târgu Mureș - Ditrău”, pentru celelalte două sectoare de autostradă nefiind atribuite contracte de servicii în urma licitațiilor.

Din cauza lipsei de finanțare contractul de servicii a fost suspendat până la data de 20 noiembrie 2016, când a fost dat ordinul de începere al acestuia. În data de 20 decembrie 2016, contractul de servicii a fost însă din nou suspendat, ca urmare a unui raport de control întocmit de Curtea de Conturi a României.

Plan care tocmai a trecut o etapă: Privatizări oprite 5 ani, naționalizarea acțiunilor și a activelor companiilor privatizate cu infracțiuni, dar și a unor titluri la Fondul Proprietatea CITEȘTE ȘI Plan care tocmai a trecut o etapă: Privatizări oprite 5 ani, naționalizarea acțiunilor și a activelor companiilor privatizate cu infracțiuni, dar și a unor titluri la Fondul Proprietatea

Reluarea contractului de servicii urma să se realizeze în luna iunie 2017, cu o durata de realizare a acestuia de 16 luni, dar nu a fost demarat nici până la această dată.

Procedura pentru studiul de fezabilitate „Completarea studiului de fezabilitate Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni cu realizarea conexiunii la podul peste râul Prut” și achiziția pentru proiectarea și execuția sectorului de autostradă Târgu Neamț - Iași trebuiau și ele demarate în a doua jumătate a anului 2017.

În aceste condiții, este greu de crezut că autostrada va fi finalizată și în 2030, deși este obiectiv prioritar în programul de guvernare și în Master Planul General de Transport al României

PSD forțează în Parlament avizul pentru înființarea FSDI, întârziat de Guvern. Lista companiilor preluate a fost suplimentată substanțial CITEȘTE ȘI PSD forțează în Parlament avizul pentru înființarea FSDI, întârziat de Guvern. Lista companiilor preluate a fost suplimentată substanțial

Conform Master Planului, obiectivul de investiții „Autostrada Est—Vest (Târgu-Mureș-Iași-Ungheni)” va fi implementat după cum urmează:

- Secțiunea Târgu-Neamț - lași - Ungheni („Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni”), care va asigura conexiunea cu Republica Moldova, în perioada 2017-2020;

- Secțiunea Târgu Mureș - Târgu Neamț („Autostrada Târgu Mureș - Ditrău”, „Autostrada Ditrău - Târgu Neamț”), care va asigura conexiunea cu regiunea Transilvania, în perioada 2021—2030.

Parlamentarii au început discuțiile pentru modificarea Codului Fiscal: impozit opțional de 1% pe cifra de afaceri, aplicat între 500.000-1 milion euro CITEȘTE ȘI Parlamentarii au început discuțiile pentru modificarea Codului Fiscal: impozit opțional de 1% pe cifra de afaceri, aplicat între 500.000-1 milion euro

În prezent, doar secțiunea de autostradă Târgu Neamț - lași - Ungheni poate beneficia de finanțare din fonduri europene în cadrul exercițiului financiar 2014-2020, secțiunile de autostradă Târgu Mureș - Ditrău și Ditrău - Târgu Neamț fiind cuprinse în exercițiul financiar 2021- 2030.

De asemenea, ținând cont de costurile foarte mari ale investiției pentru sectorul Târgu Mureș - Târgu Neamț, adică 6,3 miliarde euro, Guvernul consideră că execuția lucrărilor pentru secțiunile de autostradă Târgu Mureș - Ditrău și Ditrău - Târgu Neamț nu poate fi finanțată integral de la bugetul de stat.

Proiectul va fi transmis Camerei Deputaților pentru dezbatere și rămâne de văzut dacă deputații se vor grăbi să-l adopte sau proiectul va fi uitat prin comisiile deputaților.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada
targu mures
iasi
ungheni
targu neamt
proiect
lege
senat
guvern
parlament

Poţi citi în continuare

  • De anul viitor, înmatricularea unei mașini va fi suspendată dacă ITP este expirată sau dreptul de proprietate nu este transcris în 90 de zile. Șoferii cu nereguli mai au o șansă
    De anul viitor, înmatricularea unei mașini va fi suspendată dacă ITP este expirată sau dreptul de proprietate nu este transcris în 90 de zile. Șoferii cu nereguli mai au o șansă 22 nov 2017
  • Puterea vrea să interzică românilor să cumpere mai mult de o mașină second-hand la doi ani. Comercializarea autovehiculelor vechi de import va fi permisă doar firmelor
    Puterea vrea să interzică românilor să cumpere mai mult de o mașină second-hand la doi ani. Comercializarea autovehiculelor vechi de import va fi permisă doar firmelor 1 nov 2017
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Disney închide din magazine astăzi, 12:04
  • Dezvoltatorul european de spații logistice CTP se listează pe Bursa din Amsterdam și se așteaptă să atragă între 800 de milioane și 1 miliard de euro din încasări brute astăzi, 11:49
  • Nuclearelectrica vrea pe cât posibil să plătească preț fix pe construirea reactoarelor 3 și 4 de la centrala Cernavodă. Depășirile masive de costuri sunt frecvente în industrie astăzi, 11:23
  • Aproape 200 de percheziții în 17 județe și în Capitală într-un dosar de evaziune fiscală, abuz în serviciu și poluare prin evacuare de deșeuri astăzi, 11:12
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.8768 +0.0021+0.04 %
1 USD4.0341 -0.0194-0.48 %
1 GBP5.6412 +0.0083+0.15 %
1 CHF4.4048 -0.0113-0.26 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Refinantare credit

Calculatorul estimeaza economia de costuri care se poate obtine prin refinantarea unui credit.

INFORMATII DESPRE CREDITUL ACTUAL

%
luni
%

INFORMATII DESPRE NOUL CREDIT

%
%
%
luni
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Știri

Nuclearelectrica vrea pe cât posibil să plătească preț fix pe construirea reactoarelor 3 și 4 de la centrala Cernavodă. Depășirile masive de costuri sunt frecvente în industrie
Nuclearelectrica vrea pe cât posibil să plătească preț fix pe construirea reactoarelor 3 și 4 de la centrala Cernavodă. Depășirile masive de costuri sunt frecvente în industrie
  • Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut
    Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut
  • VIDEO Netflix lansează propriul TikTok cu clipuri amuzante decupate din filme și seriale
    VIDEO Netflix lansează propriul TikTok cu clipuri amuzante decupate din filme și seriale
mai multe
  • Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
  • Strabag și Erbașu pierd un contract destinat modernizării unei cazărmi din Tunari pentru "îndeplinirea misiunilor NATO ca bază de staționare temporară"
    Strabag și Erbașu pierd un contract destinat modernizării unei cazărmi din Tunari pentru "îndeplinirea misiunilor NATO ca bază de staționare temporară"
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2021 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro