Așteptările românilor pentru creșterea veniturilor sunt la un nivel record – studiu GfK

Așteptările românilor pentru creșterea veniturilor sunt la un nivel record – studiu GfK
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 26 apr 2017

Așteptările românilor privind majorarea veniturilor au crescut semnificativ în primul trimestru, la un nivel record, susținute de declinul șomajului, dar și de percepția mai optimistă a populației în ce privește evoluția viitoare a economiei, potrivit unui studiu GfK.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

"Așteptările privind veniturile în România se încadrează în acest trend pozitiv, crescând brusc la 33,7 puncte la sfârșitul trimestrului. Aceasta este cea mai mare valoare înregistrată de când țara a fost inclusă pentru prima dată în studiul privind climatul de consum, în mai 2001. Datorită unei scăderi constante a șomajului în ultimii ani, consumatorii români se așteaptă la venituri mai mari", notează GfK.

În acord cu așteptările lor de creștere a veniturilor, românii sunt, de asemenea, pregătiți din nou pentru a face achiziții mai mari, care le depășesc nevoile zilnice. Situându-se la 16,4 puncte, disponibilitatea de cumpărare înregistrată la sfârșitul lui martie a avut cea mai mare valoare din septembrie 2006.

Optimismul românilor este alimentat de așteptările privind economia. Astfel, la sfârșitul primului trimestru din 2017, așteptările economice ale consumatorilor din România au crescut la 18,3 puncte, un nivel la fel de bun ca cel obținut ultima dată în octombrie 2015. În urmă cu un an, indicatorul se afla încă la 3,3 puncte. În consecință, românii au o imagine mult mai bună asupra viitorului decât aveau acum 12 luni.

GfK: Așteptările românilor privind starea economiei și a veniturilor au scăzut în decembrie CITEȘTE ȘI GfK: Așteptările românilor privind starea economiei și a veniturilor au scăzut în decembrie

Climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

Dispoziția pozitivă în rândul consumatorilor europeni a continuat în primul trimestru al anului 2017. După cel mai înalt nivel din ianuarie 2008 înregistrat la sfârșitul lunii decembrie 2016, până în ianuarie, climatul de consum pentru cele 28 de țări UE a crescut cu încă două puncte, până la 19,9, menținându-se la un nivel de 18,9 în martie. Acesta este unul dintre rezultatele studiului GfK privind climatul de consum din Europa în primul trimestru din 2017.

În ceea ce privește așteptările diferite privind situația economică și veniturile și indicatorii pentru disponibilitatea de cumpărare, s-au evidențiat diferențe mari în analizele individuale ale țărilor în care s-a efectuat sondajul. Acestea pot fi atribuite dezvoltării economice diferite și situației de pe piața forței de muncă. Influența temelor predominante la nivel paneuropean, cum ar fi Brexit-ul, avântul partidelor naționaliste, noul guvern din S.U.A. și războiul din Siria nu au afectat, prin urmare, în mod egal dezvoltarea indicatorilor în toate țările.

GfK este o firmă de cercetare de piață cu peste 13.000 de experți la nivel global.

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
venituri
economie
asteptari