Reprezentanții Romprest îi răspund lui Clotilde Armand: Rezilierea contractului cu Primăria Sectorului 1 nu poate fi dispusă de doamna primar. Dacă nu se va ajunge la o soluție, continuăm procedurile judiciare

Reprezentanții Romprest îi răspund lui Clotilde Armand: Rezilierea contractului cu Primăria Sectorului 1 nu poate fi dispusă de doamna primar. Dacă nu se va ajunge la o soluție, continuăm procedurile judiciare
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 feb 2021

Sorin Velicu, directorul operațional al companiei Romprest, și Iancu Toader, avocatul societății, afirmă că, în cazul în care nu se va ajunge la o soluție în ceea ce privește facturile în valoare de peste 100 de milioane de lei neplătite de Primăria sectorului 1, care au fost recepționate și asumate fără obiecții, va fi urmată calea judecătorească. Ei au precizat că a fost făcută o ofertă de ajustare a contractului, la care nu a fost formulat un răspuns oficial din partea edilului Clotilde Armand și că primarul nu are competența de a rezilia contractul încheiat cu Romprest.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Cei doi susțin că autoritatea publică locală nu își îndeplinește principala ei obligație contractuală, aceea de a asigura sursa de finanțare, scrie News.ro.

Raed Arafat a anunțat că marile festivaluri anunțate pentru acest an s-ar putea să nu se țină CITEȘTE ȘI Raed Arafat a anunțat că marile festivaluri anunțate pentru acest an s-ar putea să nu se țină

„Noi riscăm să intrăm în insolvență, pentru că nu am putut să ne plătim nici datoriile la stat”, afirmă Velicu.

Duminică, edilul Sectorului 1 Clotilde Armand a precizat că „într-o nouă încercare de șantaj, firma de salubrizare și-a scos mașinile la protest prin Sectorul 1 în speranța că primăria le plătește facturile emise nelegal anul trecut, facturi neachitate de primarul PSD - cel cu diamantele”. Ea a adăugat că, în cazul în care Romprest Service lasă iar gunoiul pe străzi și refuză să își onoreze obligațiile contractuale din 12 ianuarie 2020, atunci va intra alt operator în regim de urgență. „Nu voi mai tolera șantajul și amenințările Mafiei Gunoaielor. Sectorul 1 plătește servicii de salubrizare și de 10 ori mai scumpe față de restul țării”, a mai spus Armand.

Acum, acuzând că primarul sectorului „nu cunoaște legislație”, avocatul Iancu Toader a explicat faptul că Armand nu poate rezilia contractul cu Romprest, așa cum a spus în postarea de duminică, de pe Facebook.

Dacă nu se va ajunge la o soluție în acest caz, „va trebui să continuăm procedurile judiciare; vom fi nevoiți, economic”, a spus avocatul, după ce Velicu a atras atenția că doar până pe 11 februarie 2021 compania mai are bani.

Avocatul companiei a subliniat: „Noi nu avem nimic cu doamna primar, noi vorbim instituțional, pe lege, pe competențe. Doamna este doar reprezentantul acestei autorități”.

Romprest va emite luni un răspuns, punctual, la cele scrise de Clotilde Armand duminică, pe Facebook.

Sorin Velicu, directorul operațional al Romprest, a declarat luni dimineață pentru News.ro: „Până la această oră, la noi în societate nu a sosit, nici pe e-mail, adresa aceea. Am văzut că ne-ar fi trimis din data de 5 februarie. Dar nu am primit nimic. Este vechea placă a dânsei. Chiar nu înțelege că fără plată nu se poate efectua un serviciu sub nicio formă”.

„Noi am negociat, am fost la Comisie, am discutat. Doamna primar nu a dat niciun răspuns Comisie, decât ceea ce am citit ieri. Nouă ni s-a solicitat ceva în cadrul Comisiei, am răspuns chiar peste așteptările Comisiei și a rămas în analiză la aparatul tehnic al Primăriei, partea executivă reprezentată de doamna primar. Rezultatul s-a văzut prin ceea ce a apărut pe Facebook. În loc să spună ce hotărâm, ce facem mai departe, se merge în paralel”.

Velicu a precizat că Romprest a făcut o ofertă de ajustare a contractului pentru anul 2021 cu 40 de milioane de lei.

„Am făcut o ofertă de ajustare pentru anul acesta cu 40 de milioane de lei și am oferit și posibilitate de finanțare – Primăria să facă rost de bani – de peste 50 de milioane de lei. Nu am primit nimic, din 25 ianuarie până acum, pentru că ne-am întâlnit de trei ori cu cei desemnați de Consiliul Local, respectiv Comisia, de la care nu am avut nu am avut nicio propunere în afară de mișcorarea frecvenței de prestare a serviciului, ceea ce se reflectă în calitatea serviciului”.

Directorul a mai spus că, pe 29 decembrie, a fost făcută o propunere înaintată Consiliului Local prin care era prevăzută concedierea a circa 700 de persoane, „personal greu format”, care, după șase luni ar fi trebuit reangajate.

ANRE derulează acțiuni de control la furnizorii de energie electrică pentru a verifica modul de punere în practică a prevederilor referitoare la liberalizarea pieței CITEȘTE ȘI ANRE derulează acțiuni de control la furnizorii de energie electrică pentru a verifica modul de punere în practică a prevederilor referitoare la liberalizarea pieței

„Nu e foarte ușor să lucrezi cu muncitori necalificați în salubrizare. Până învață străzile, să se întoarcă la punctul fix, e o problemă. Mai ales că, din cauza faptului că nu putem oferi salarii cu care să își trăiască viața de zi cu zi, am fost nevoiți să aducem personal din provincie. În condițiile astea, să dai 680 și ceva de persoane afară, șoferi și muncitori, asta reprezenta reducerea programului, așa cum a fost înaintată, rămâneam în 220 de persoane pe zi. Pentru curățenie – căi publice, avem angajați 1.700 de muncitori necalificați și aproximativ 200 de șoferi. Dintre cei 1.700 trebuia să dăm afară aproximativ 700, ceea ce ar fi avut un impact fantastic”.

Un lucrător câștigă salariul minim pe economie și 10-15% în plus, dacă este vorba despre un încărcător sau măturător manual.

Velicu a subliniat că este greu de format un colectiv, pentru că bucureștenii nu se angajează în acest domeniu. „Singurul lucru pe care l-am reușit, în 2019, în tarife, a fost să avem salarii similare cu angajații primăriei care prestează, de exemplu la ADP, munci similare”.

„Așteptăm, și Comisia formată din consilierii desemnați, să aflăm punctul de vedere al doamnei primar, prin comisia tehnică ce e în subordinea dânsei. Noi am atras atenția că doar până pe 11 februarie mai avem bani”.

Legat de afirmația lui Clotilde Armand că poate fi reziliat contractul dacă Romprest refuză de la acea dată să mai colecteze gunoiul din sectorul 1, Velicu a spus: „În accepțiunea dânsei, categoric, nu avem ce să... În primul rând, autoritatea publică locală nu își îndeplinește principala ei obligație. Când gestionezi un serviciu de salubrizare, și ai un contract, obligația principală e să asiguri sursa de finanțare. Neplătind...”.

Facturile restante de 7 luni au o valoare cumulată de aproximativ 101 milioane de lei, potrivit avocatului companiei, Iancu Toader.

„A zis că am facturat mai mult. De când există podurile și pantele în sectorul 1, artere de circulație care dețin suprafețe de domeniu public, noi facem măturat mecanizat, spălat, dezăpezire și nu ni le decontează nimeni pentru că, nici până la această oră, Primăria sectorului 1 nu a făcut o măsurătoare a acestor poduri. Deci, nu știm dimensiunile, dar noi le facem. Nu vrem să acuzăm, decât să atragem atenția că nu mai sunt bani și Primăria, ca partener contractual, trebuie să asigure sursa de finanțare a contractului și a serviciului”, a adăugat Velicu.

El a menționat și că, anul trecut, compania a primit comenzi suplimentare de 51 de milioane de lei pentru igienizare a domeniului public în contextul sanitar. Serviciul a fost executat, a spus el, însă nu a fost plătit.

„Am spălat toate arterele sectorului. Noi, în programul curent, nu avem decât 170 de străzi, cele cu trafic STB. În schimb, timp de șase luni am primit comenzi de spălare pentru toate arterele. Vă dați seama ce cheltuială, ce efort... pentru care nu am primit bani. Plus facturi și servicii neplătite din programul curent. Noi facturăm cu documente semnate și confirmate de direcțiile din primărie care monitorizează acest contract”.

Dacă o factură nu este plătită, conform contractului, a explicat Velicu, în termen de 15 de zile, este acordată o perioadă de grație de 30 de zile. El a mai declarat că, „pe o chichiță”, a reușit să blocheze executarea facturilor. „Urmează calea judecătorească, dar asta e făcută ca să se tragă de timp. Noi riscăm să intrăm în insolvență, pentru că nu am putut să ne plătim nici datoriile la stat”.

Avocatul Iancu Toader a confirmat pentru News.ro că, în cazul în care nu se va ajunge la o concluzie în această problemă, vor fi continuate procedurile judiciare.

„Duminică am pregătit un răspuns cu analiză punctuală, care atinge și aspecte juridice, raportat la ceea ce susține doamna”, a spus Toader. El a completat că nu a ajuns nicio adresă la societate. „Compania nu a primit nimic de la cabinetul primarului, în niciun fel. Este o dezinformare”.

Despre mențiunea făcută de Armand că Romprest a practicat cele mai mari prețuri de pe piață, Toader a spus că este „total falsă”.

„Ceea ce am remarcat, pentru că e clar că nu cunoaște legislație, mi-am dat seama de asta – și nu o fac tendențios – urmărind ședințele Consiliului Local, modul în care se comportă, din întâlnirile pe care le-am avut, chiar și din cea secretă, pe care o neagă și pe care a ascuns-o Consiliului, e că refuză să înțeleagă mecanismul contractului”, a adăugat el. „E strigător la cer să nu te informezi despre niște date tehnice. Se facturează nu raportat la GPS, la care face referire, ci la suprafața din contract. Dacă s-ar fi facturat pe GPS – sistem făcut de noi pentru a avea un control riguros a modului în care se desfășoară activitatea, să vedem ce fac angajații, nu are legătură cu facturarea – am fi facturat de trei ori mai mult”.

El a reiterat că facturile au fost recepționate, asumate la plată, fără obiecții. „Romprest nu e un prestator de servicii, contractul e de delegare, noi suntem unitate administrativ teritorială. Ni s-a delegat acest serviciu. Doamna nu înțelege că noi suntem Consiliul (Local, n.r.). În spatele facturilor e o tonă de documente care atestă modalitatea în care am prestat, fără obiecții”.

Avocatul a continuat: „Doamna primar a început apoi acest ping-pong. Nu le plătește pentru că sunt facturi ilegale. Ce înseamnă facturi ilegale? Aici e o mare problemă. Noi suntem șocați pentru că aceste facturi au fost recepționate, acceptate la plată, verificate de toate departamentele de specialitate, deci, nu e nicio neconformitate. Ele sunt pe aceeași procedură a contractului de 8 ani”.

El a adăugat că nimic nu o împiedică pe Clotilde Armand să conteste la executare. „Această suspendare a executării e una provizoriu.Niciodată, nicio instanță de judecată, nu a spus că aceste facturi sunt nelegale, că nu s-au prestat, că nu avem dreptate”.

Din ședințele avute în comun, a mai spus avocatul, viceprimarul a „antamat ca modalitate de plată o eșalonare pe șase luni susținută de președintele Comisiei”.

„A fost un rezultat al negocierii. Degeaba se spune că nu a fost o negociere. Este o minciună sfruntată. Au fost trei ședințe ale Comisiei de mediere la care am participat (...) Noi am spus că dăm 8 luni și 3 luni de grație, plătește eșalonat și nu vă luăm penalități, ca să nu afectăm situația cetățenilor din sectorul 1. Le-am dat o soluție”.

Legat de rezilierea contractului pe care o invoca duminică primarul, avocatul a declarat: „Este o altă eroare. Rezilierea nu poate fi dispusă de doamna primar. Ea poate, eventual, să denunțe unilateral contractul, dar asta ar fi iar o mare problemă pentru bugetul acestei unități. Dânsa nu poate să îl rezilieze. Dânsa nu este Consiliul Local. Acest apanaj e parte contractantă, e autoritatea deliberativă. Doar o instanță de judecată poată să dispună o reziliere culpabilă. Cine poate să rezilieze un contract? Partea care este în culpă? Dăm peste cap tot dreptul... La momentul de față, doamna, de fapt autoritatea pe care o reprezintă, este în culpă, de n ori. Sunt multe alte acte săvârșite care reprezintă încălcări grave nu doar ale contractului, ci și ale legii”.

Toader a mai spus: „Încheierea unui contract cu un alt operator fără să ai în spate o hotărâre a Consiliului, printr-o dispoziție de primar, la prețuri mult mai mari, avem dovada aceasta, în  condițiile în care legea presupune exclusivitate și o anumită procedură, este un abuz grav. O faptă penală. Un abuz în serviciu”.

Dacă nu se va ajunge la o soluție în acest caz, „va trebui să continuăm procedurile judiciare, vom fi nevoiți, economic, de asta am cerut iertare public cetățenilor”.

„Doamna nu vrea o soluție, nu mai vrea Romprest. Nu este de competența doamnei”, a subliniat avocatul companiei. „Noi nu avem nimic cu doamna primar, noi vorbim instituțional, pe lege, pe competențe. Doamna este doar reprezentantul acestei autorități. E un Consiliu, o Comisie care sunt blocate. Nu vorbim cu doamna Armand, persoană fizică”.

Primarul sectorului 1 Clotilde Armand a făcut public un document pe care afirmă că l-a adresat în 5 februarie companiei Romprest, căreia îi reproșează că niu a venit cu o ofertă de ajustare a Contractului de Delegare, singura propunere a fost aceea de reducere doar temporară a cantității prestațiilor, cu condiția asumării de către autoritatea contractantă a unor obligații exorbitante față de „concesiile” făcute de Romprest.

Romprest a dat însă o dezmințire, în care neagă că ar fi primit documentul invocat în mass-media, semnat cu numele Primarului Clotilde Armand si datat 05.02.2021

În Sectorul 1 există peste 1100 de artere stradale, care reprezintă însumat 463 de kilometri.Doar într-o săptămână, pe străzile din sector se adună 900 tone de deșeuri, iar gunoiul colectat de la populație în același interval de timp depășește 1300 tone.

Compania Romprest Service SA a fost înființată în anul 2001, ca o companie de prestări servicii în segmentul profesional de curățenie, domeniu de activitate cu potențial de exploatare, dezvoltare și perfecționare în sfera publică și privată. Compania Romprest Service S.A. este o societate pe acțiuni cu activitate de prestări servicii în domeniile Salubritate, Facility Management, Arhitectură Peisageră, DDD (Deratizare, dezinfecție și dezinsecție). Compania Romprest Service S.A declară o cifră de afaceri de peste 298 milioane lei, capital social de 15.010 mii lei și peste 2.900 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
romprest
clotilde armand