EUR 4.7786 -0.0005
USD 4.2746 -0.0185
GBP 5.7198 0.0543
CHF 4.3448 -0.0255
XAU 202.1797 -1.3948
AED 1.1637 -0.0051
AUD 2.9562 0.0010
BGN 2.4432 -0.0003
BRL 1.0449 0.0039
CAD 3.2491 -0.0107
CNY 0.6125 0.0023
CZK 0.1873 0.0000
DKK 0.6394 -0.0001
EGP 0.2652 -0.0008
HRK 0.6423 -0.0001
100 HUF 1.4527 0.0024
INR 0.0603 -0.0003
100 JPY 3.8968 -0.0543
100 KRW 0.3652 0.0041
MDL 0.2478 -0.0009
MXN 0.2250 0.0002
NOK 0.4748 0.0029
NZD 2.8292 0.0032
PLN 1.1172 0.0005
RSD 0.0407 0.0000
RUB 0.0687 0.0007
SEK 0.4577 0.0004
THB 0.1415 -0.0008
TRY 0.7387 -0.0050
UAH 0.1819 -0.0003
XDR 5.9165 -0.0104
ZAR 0.2970 0.0041
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Vodafone România plătește daune unui client, care s-a trezit pe numele său cu încă un abonament și un telefon
    Vodafone România plătește daune unui client, care s-a trezit pe numele său cu încă un abonament și un telefon
    CFA Romania: Este clar că statul nu va putea să asigure pensionarilor pe termen lung un trai decent. Economisiți din timp!
    CFA Romania: Este clar că statul nu va putea să asigure pensionarilor pe termen lung un trai decent. Economisiți din timp!
    ANCOM: Veniturile totale din comunicații, în ușoară creștere în prima jumătatea a acestui an
    ANCOM: Veniturile totale din comunicații, în ușoară creștere în prima jumătatea a acestui an
    Cîțu: Contribuția la sistemul de pensii private Pilonul 2 nu va fi majorată anul viitor
    Cîțu: Contribuția la sistemul de pensii private Pilonul 2 nu va fi majorată anul viitor
    Cîțu: Vom elimina cerințele de capital pentru administratorii de pensii private și posibilitatea de transfer a contribuției Pilonului 2 la sistemul de pensii de stat
    Cîțu: Vom elimina cerințele de capital pentru administratorii de pensii private și posibilitatea de transfer a contribuției Pilonului 2 la sistemul de pensii de stat
  • MUST READ
    • Idei mari pentru viitor
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Back in Business
    Indicele ROBOR la 3 luni a continuat să urce și a atins cel mai mare nivel din ultimele 5 luni
    Indicele ROBOR la 3 luni a continuat să urce și a atins cel mai mare nivel din ultimele 5 luni
    Sectorul construcțiilor a încetinit
    Sectorul construcțiilor a încetinit
    Furnizorul britanic de servicii și soluții IT Endava se mută în proiectul U-Center
    Furnizorul britanic de servicii și soluții IT Endava se mută în proiectul U-Center
    Boeing ar putea opri producția de avioane 737 MAX
    Boeing ar putea opri producția de avioane 737 MAX
    Tranzacție: Grupul norvegian Visma, evaluat la peste 8 miliarde de euro, preia jumătate din SmartBill Sibiu. Fondatorii păstrează controlul
    Tranzacție: Grupul norvegian Visma, evaluat la peste 8 miliarde de euro, preia jumătate din SmartBill Sibiu. Fondatorii păstrează controlul
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Indicele ROBOR la 3 luni a continuat să urce și a atins cel mai mare nivel din ultimele 5 luni
    Indicele ROBOR la 3 luni a continuat să urce și a atins cel mai mare nivel din ultimele 5 luni
    Cel mai nou update de Chrome șterge datele utilizatorilor din celelalte aplicații instalate
    Cel mai nou update de Chrome șterge datele utilizatorilor din celelalte aplicații instalate
    ANALIZĂ PROFIT TV Mult zgomot pentru (mai) nimic, după o zi de speranță, confuzie și dezamăgire
    ANALIZĂ PROFIT TV Mult zgomot pentru (mai) nimic, după o zi de speranță, confuzie și dezamăgire
    Startup-ul suedez Klarna, cu Snoop Dogg printre acționari, se pregătește să se listeze la bursă
    Startup-ul suedez Klarna, cu Snoop Dogg printre acționari, se pregătește să se listeze la bursă
    EXCLUSIV Americanii interesați de controlul Oil Terminal își mențin oferta. Au, însă, răbdarea încercată. „După mai bine de 3 ani, Ministerul Energiei nu are încă un punct oficial de vedere și nici o explicație.”
    EXCLUSIV Americanii interesați de controlul Oil Terminal își mențin oferta. Au, însă, răbdarea încercată. „După mai bine de 3 ani, Ministerul Energiei nu are încă un punct oficial de vedere și nici o explicație.”
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Știri
  3. Social
  4. Schimbări pregătite pentru proprietarii de mașini: Timbrul de mediu transformat în impozit anual, fără reduceri

Schimbări pregătite pentru proprietarii de mașini: Timbrul de mediu transformat în impozit anual, fără reduceri

Social

Schimbări pregătite pentru proprietarii de mașini: Timbrul de mediu transformat în impozit anual, fără reduceri
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 7 dec 2015

Timbrul de mediu pentru autovehicule va fi transformat în impozit anual, cu un cuantum mai mare al taxei pentru mașini noi și, în principal, second-hand, dar plătit eșalonat în timp, pe durata de utilizare a mașinii, cu o tranșă mai mică la început, dar a cărei valoare va crește în fiecare an, conform unui proiect consultat de Profit.ro și sprijinit de toate partidele parlamentare.

Suma finală de plată nu va mai fi calculată cu un coeficient de reducere, ci, dimpotrivă, va fi ajustată în creștere cu un coeficient a cărui valoare va crește în fiecare an în care mașina funcționează și poluează.

În prezent, timbrul de mediu este calculat în funcție de nivelul emisiilor de dioxid de carbon, dar cu o cotă de reducere cu atât mai mare cu cât mașina este mai veche, în ideea că o mașină veche, deși poluează mai mult decât un autovehicul nou,  funcționează pentru o perioadă mai scurtă și, astfel, poluează mai puțin în timp.

Proiectul, care va fi discutat de Parlament, menține regula conform căreia suma de plată este calculată în raport cu emisiile de noxe, dar elimină posibilitatea de acordare a unei reduceri. Mai mult, timbrul de mediu, care la acest moment este plătit o singură dată în anumite cazuri - precum la momentul înmatriculării, la reintroducerea în parcul auto național a unui autovehicul, dacă proprietarul a primit înapoi valoarea reziduală a timbrului atunci când a scos mașina din parcul auto și la transcrierea dreptului de proprietate asupra mașinii pentru care nu a fost achitată o taxă - va fi transformat într-un impozit anual, pe care proprietarii de mașini vor fi obligați să îl plătească în fiecare an, odată cu taxele și impozitele locale.

Suma acestui impozit anual nu va fi însă achitată într-o singură tranșă, ci eșalonat pe durata medie de utilizare a mașinii, cu o sumă mai mică de plată în primul an de la înmatriculare, dar care va crește gradual, în fiecare an în care mașina funcționează. Practic, suma totală de plată va fi împărțită pe anii în care mașina va funcționa, dar nu în mod egal, ci în creștere de la un an la altul.

Durată medie de utilizare a unei mașini a fost estimată, pe baza datelor Registrului Auto Român, la 15 ani.

Schimbări pregătite pentru proprietarii de mașini: Timbrul de mediu transformat în impozit anual, fără reduceri

Urmare a eliminării cotei de reducere, care este mai mare în prezent pentru mașini uzate, suma de plată impusă pentru proprietarii acestora, ca imozit anual, va fi mai mare decât cea actuală, ca taxă de timbru, corespunzător gradului de poluare.

Cuantumul impozitului va fi actualizat periodic, în funcție de modificările care pot fi adoptate în domeniu de Comisia Europeană.

Proiectul precizează și situația proprietarilor de mașini care au achitat deja integral timbrul de mediu. Astfel, aceștia vor avea posibilitatea să opteze între restituirea diferenței dintre suma plătită și timbrul anual datorat pentru parametrul de ajustare corespunzând perioadei scurse în ani de la dobândirea dreptului de proprietate a autovehiculului sau înscrierea sumei plătite cu titlu de timbru anual achitat anticipat, urmând ca autoritatea fiscală să deducă în fiecare an cuantumul timbrului datorat, până la concurența celor două sume.

Opțiunea va trebui exprimată în scris, după efectuarea calculelor de către autoritatea fiscală și transmiterea acestora către proprietarii de mașini.

Deputatul UDMR József Moldován, inițiatorul proiectului, care a atras sprijinul reprezentanților tuturor partidelor parlamentare, ceea ce denotă că sistemul are șanse foarte mari să fie adoptat, a declarat pentru Profit.ro că sumele de plată pentru proprietarii de mașini vor fi stabilite de către ministerele de resort, el doar stabilind modelul matematic de calcul si ajustare anuală.

El a precizat că scopul proiectului este aplicarea principiului "poluatorul plătește", principiu nerespectat astăzi prin actele legislative actuale.

Viață de taximetrist: Mort transportat la Medgidia și câine maidanez folosit ca punct de reper
CITEȘTE ȘI Viață de taximetrist: Mort transportat la Medgidia și câine maidanez folosit ca punct de reper

Un alt argument al acestor modificări pregătite este că suma de plată impusă proprietarilor de mașini va fi mult mai suportabilă, prin faptul că nu mai trebuie achitată într-o singură tranșă, ci este împărțită pe ani, iar tranzacțiile pe piața auto vor fi deblocate, fiind încurajate importul de mașini, dar și producția internă.

În același timp, va fi descurajată achiziția de mașini vechi, poluante, iar proprietarii nu își vor mai înmatricula autovehiculele în țările vecine României, unde nu sunt cerute astfel de taxe sau suma de plată este mai mică.

O altă modificare pregătită este că Administrația Fondului pentru Mediu nu va mai încasa toți banii colectați din taxă, ca în prezent, o cotă de 30% urmând să fie încasată de primării, la bugetul local.

Modificare a taxei auto deja anunțată pentru 2016

Sistemul de taxare a proprietarilor de autovehicule, aplicat în timp sub diferite denumiri, a fost introdus în ianuarie 2007, odată cu integrarea României în Uniunea Europeană, și modificat de 14 ori până în prezent, după ce Comisia Europeană a atenționat aproape de fiecare dată că formulele aplicate sunt discriminatorii.

Taxele aplicate sub diferite forme au fost contestate în instanță de sute de mii de persoane, date oficiale indicând că peste 500.000 de proprietari de autovehicule au intentat procese pentru restituirea taxelor și numai aproximativ 200.000 de dosare au fost deja soluționate.

Timbrul de mediu a fost introdus în martie 2013, majorând atunci cu circa 10% suma de plată pentru mașini Euro 4 și Euro 3 și reducând cu 60-90% taxa pentru mașini Euro 2, Euro 1 și non-euro. 

În februarie 2015, ministrul Mediului a anunțat că taxa auto poate fi din nou modificată în 2016.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
masini
impozit
timbru

Poţi citi în continuare

  • Taxele pentru locuințe cresc cu până la 30%. La firmele de apartament, depind de cine plătește utilitățile
    Taxele pentru locuințe cresc cu până la 30%. La firmele de apartament, depind de cine plătește utilitățile 24 nov 2015
  • Ce cheltuieli vor putea deduce PFA în 2016?  Vor avea dreptul la o singură mașină
    Ce cheltuieli vor putea deduce PFA în 2016? Vor avea dreptul la o singură mașină 3 dec 2015
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • Sindicatul francez CGT dă ultimatum Guvernului să retragă proiectul de reformă a pensiilor, altfel va dubla protestele astăzi, 11:34
  • Lighthizer: Acordul comercial dintre SUA și China este ”finalizat în totalitate” și va dubla exporturile americane astăzi, 11:09
  • Indicele ROBOR la 3 luni a continuat să urce și a atins cel mai mare nivel din ultimele 5 luni astăzi, 11:00
  • Sectorul construcțiilor a încetinit astăzi, 10:48
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.7786 -0.0005-0.01 %
1 USD4.2746 -0.0185-0.43 %
1 GBP5.7198 +0.0543+0.96 %
1 CHF4.3448 -0.0255-0.58 %

Carduri

Calculeaza in cat timp rambursezi datoria de pe cardul de credit

 
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Social

Aviz tacit: părinții primesc 150 euro să angajeze bonă, bunicii primesc indemnizație să crească nepoți
Aviz tacit: părinții primesc 150 euro să angajeze bonă, bunicii primesc indemnizație să crească nepoți
  • Vodafone România plătește daune unui client, care s-a trezit pe numele său cu încă un abonament și un telefon
    Vodafone România plătește daune unui client, care s-a trezit pe numele său cu încă un abonament și un telefon
  • Caz nu foarte des întâlnit: Fostul șef al Direcției de Protecție Internă, reținut pentru trafic de droguri de mare risc
    Caz nu foarte des întâlnit: Fostul șef al Direcției de Protecție Internă, reținut pentru trafic de droguri de mare risc
mai multe
  • Televiziunea chineză a scos din program meciul Arsenal – M. City după ce Ozil și-a arătat public susținerea față de minoritatea uigură
    Televiziunea chineză a scos din program meciul Arsenal – M. City după ce Ozil și-a arătat public susținerea față de minoritatea uigură
  • Unde călătoresc românii -  înclinație pentru aventură. Cu buget redus: cele mai ieftine destinații
    Unde călătoresc românii - înclinație pentru aventură. Cu buget redus: cele mai ieftine destinații
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2019 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro