Ministerul Afacerilor Interne a primit opt oferte pentru furnizarea sistemului IT destinat emiterii actelor de stare civilă, care va permite cetățenilor să completeze online formularele necesare pentru eliberarea certificatelor de naștere, căsătorie, divorț sau deces, iar toate documentele, inclusiv cele vechi, vor fi digitalizate și vor fi accesate direct de autorități, fără obligația cetățenilor de a le prezenta ulterior pentru alte acte de stare civilă.
Ofertanții sunt S&T România (subcontractori ARA Software Group - 5%, Tema Energy - 7%, Business Smart & Integrated Projects - 5% și SolvIT Networks - 7%), Telekom România Communications (subcontractor Trencadis Corp – 80%, Power Net Consulting și Cognity Grecia – terți) și Star Storage (terț Comp Polonia).
De asemenea, oferte au fost depuse de asocierile formate din Starc4Sys (lider) și ENEA Services România, Quality Business Solutions (lider), Metalubs Balkans și All Businesses Management (Siveco România – terț, subcontractori Technohub – 4%, SolvIT Networks – 16%, Teamnet International – 10% și Soft Invest – 10%), Certsign (lider), Altimate și UTI Servicii și Mentenanță (UTI Grup – terț), Net Brinel (lider), Data Ware Consulting și Royal Tech Int (Romus Trading&Development și Gama Computers - terți, subcontractor SIVECO România – 25%), precum și Maguay Computers (lider), Phoenix IT și Logika IT (subcontractori Info World – 10%, Synotech Global Services România - 15%, Intergraph Computer Services – 3% și SolvIT Networks – 10%).
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Bitdefender cumpără o companie olandeză. Prima achiziție legată de tehnologie în cei 17 ani de activitate ai Bitdefender UPDATE Bitdefender confirmă informațiile Profit.roCu o durată de 25 de luni, contractul a fost estimat la 45,2 miloane de lei, fără TVA.
Finanțarea va fi asigurată din fonduri de europene nerambursabile (Programul Operațional Competitivitate – POC).
“Obiectivul principal al proiectului constă în informatiazarea sistemului de depunere a cererilor pentru emiterea și eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații primare de stare civilă. Prin implementarea proiectului «Sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă – SIIEASC», pentru evenimentele de viață, așa cum sunt acestea descrise în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România – SNADR (naștere, căsătorie, divorț, deces etc.) și grupate în categoria «stare civilă», vor fi furnizate servicii electronice, la nivelul 4 de sotisficare”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
CITEȘTE ȘI Peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate în 10 aniPunerea în funcțiune a sistemului IT va reduce timpul necesar procesării tranzacțiilor informațiilor de stare civilă și a cheltuielilor de stocare a informațiilor pentru administrațiile locale și centrale legate de un număr de 5 servicii, pentru cele 4 evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.
De asemenea, proiectul va conduce la creșterea gradului de interoperabilitate a sistemelor centrale și locale care prelucrează informații de stare civilă specifice serviciilor corelate cu cele 4 evenimente de viață primare și va elimina redundanțele informaționale existente în sistemele locale și centrale care prelucrează informații de stare civilă.
CITEȘTE ȘI Net Brinel, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții și servicii IT de pe piața locală, semnează din nou cu ING BankProiectul include și o componentă de digitizare a documentelor de stare civilă emise în ultimii 100 de ani, aferente evenimentelor de viață primare.
“Activitatea de digitizare vizează actele de stare civilă întocmite în perioada de referință de către oficiile de stare civilă (aprocimativ 75 milioane de documente)”, se precizează în caietul de sarcini.
Statul a mai încercat să pună în funcțiune acest sistem IT, dar a anulat cele două proceduri.
Prima dată s-a întâmplat în 2011, când Ministerul Comunicațiilor a anulat procedurile unei licitații internaționale pentru achiziționarea unui sistem IT de emitere a actelor de stare civilă, din lipsa fondurilor bugetare pentru proiect și a unor schimbări legislative cu impact asupra specificațiilor tehnice din documentație.
CITEȘTE ȘI APIA revine asupra deciziei de anulare a licitației IT de 100 milioane de lei, după contestațiile S&T și Telekom. Exclusă din procedură, Siveco s-a adresat instanțeiCostul total al proiectului se ridica la 69,4 milioane de dolari, contribuția Guvernului fiind de 9,4 milioane de dolari.
A doua licitație a fost anulată în noiembrie 2014 de fostul Minister pentru Societatea Informațională, în prezent Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
Estimată la 150 milioane de lei, procedura a fost anulată pentru că ar fi încălcat mai multe principii ale achizițiilor publice, cum ar fi transparența și eficiența utilizării fondurilor.
"Autoritatea contractantă, în temeiul articolului 209, alineatul (1), litera c) și alineatului (4), litera b) din OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, anulează procedura de achiziție publică de servicii, deoarece autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a încheia contractul și de a adopta măsuri corective fără ca acestea să ducă la încălcarea principiilor prevăzute la articolul 2, alineatul (2) din OUG 34/2006 necesar finalizării procedurii de achiziție publică", se arată în anunțul de participare al licitației, disponibil pe www.e-licitatie.ro.
CITEȘTE ȘI Net Brinel va face upgrade-ul sistemului de portabilitate a numerelor de telefon și va încasa 1,8 milioane de leiÎn decembrie 2013, ministerul a desemnat asocierea formată din Romsys, Indra Sistemas și Mercury 360 Comunication câștigător al licitației, consorțiul solicitând 117,8 milioane de lei, cu TVA, pentru realizarea proiectului "Sistem Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilã - SIIEASC".
UTI Grup a contestat rezultatul în instanță, care a hotărât reevaluarea ofertelor de către minister.
Oferta UTI, în consorțiu cu CertSign și AM Project Design & Consulting SRL, a fost de 150,8 milioane de lei, cu TVA.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ANCOM atenționează Telekom Mobile pentru că ar fi diminuat viteza traficului de tip video streaming în raport cu alte tipuri de trafic. Compania se duce la judecătorLa licitație a participat și asocierea S&T România, Siveco România, Expert One Research, Frontal Communications și BCS Business Consulting Software, cu o ofertă de 150 milioane de lei, cu TVA.
În luna mai 2014, ministerul a reevaluat ofertele și a stabilit drept câștigător al licitației consorțiul condus de UTI Grup.
După reevaluare, Romsys a contestat rezultatul la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a respins cererea în iulie 2014.
Ulterior, decizia CNSC a fost contestată de Indra Sistemas la Curtea de Apel București, care a decis să respingă plângerea formulată.